Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder Tråden -- dating App (ikke som de andre)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Zarac, du har lagt ut bilder i RPPtråden, og du ser ikke verrre ut enn andre. Bare så det er klinkende klart.

 

Nei, jeg er vel rimelig normal og det er jeg klar over. Men det hjelper ikke når dere jenter er så kresne.

 

I markedsføring har jeg hørt noe sånt som en 20/80-regel. Den sier at 20 % av konsumentene står for 80 % av forbruket. Det gjelder i stor grad på Tinder og liknende arenaer også. En liten del av mennene stikker av med en uproporsjonal stor del av kvinnene.

Lenke til kommentar

Men det hjelper ikke når dere jenter er så kresne.

 

Psss. Dere skal ha det så fint som mulig dere gutter også.

Det er nok mange "mindre pene" kvinner der ute som sliter litt ekstra med selvbildet pga at alle gutta bestandig legger seg etter de fysisk penere jentene og driter i hvordan personligheten til disse jentene er utover det.

Lenke til kommentar

 

Men det hjelper ikke når dere jenter er så kresne.

Psss. Dere skal ha det så fint som mulig dere gutter også.

Det er nok mange "mindre pene" kvinner der ute som sliter litt ekstra med selvbildet pga at alle gutta bestandig legger seg etter de fysisk penere jentene og driter i hvordan personligheten til disse jentene er utover det.

 

 

Det spørs helt på situasjonen. Jenter er gjerne langt mer kresne enn gutter når det bare er snakk om sex, så der kan fort 20/80 stemme rimelig greit. Snakker vi forhold er det nok dog en del jevnere, kanskje 40/60.

Lenke til kommentar

Heh ja hvorfor ha sex med noen man ikke egentlig er tiltrukket av? :)

 

Det er jo ikke snakk om ikke tiltrukket, men mindre tiltrukket. Man får ikke alltid nøyaktig det man vil ha. Greia er vel, brutalt forenklet, at gjennomsnittlige jenter fint kan få seg over gjennomsnittlig tiltrekkende gutter, noe som gjør at disse jentene ikke ser poenget med å gi gutter på sitt eget "nivå" en sjanse, Disse må dermed sikte nedover om de skal få seg noe. Det som eventuelt måtte gi gutta et lite fortrinn her er at jenter ofte kan få lyst på en fyr som ikke er verdens heiteste om han er morsom eller kan spille gitar, mens gutter stort sett ikke bryr seg om sånt om det bare er snakk om sex.

 

I forhold teller andre kriterier som felles interesser, verdier og bakgrunn langt mer, så der blir denne typen "rangering" mindre relevant.

Lenke til kommentar

Vi menn kan rope hurra over at vi holder oss bra inn i 40-årene og har en økende seksuell verdi hele veien. Damer derimot begynner å falle av i slutten av 20-årene og opplever en voldsom reduksjon av sex-tilbud i 30-årene.

Så har du de som føder unger i slutten av tenåra/starten av 20 åra og som blir regnet som damaged goods allerede da.

Er ikke bare bare å være kvinnfolk heller:) så er det ikke bare stas med folk som tar kontakt kun fordi de vil humpe. Bare så det er klinkende klart..

Lenke til kommentar

 

Men det hjelper ikke når dere jenter er så kresne.

Psss. Dere skal ha det så fint som mulig dere gutter også.

Det er nok mange "mindre pene" kvinner der ute som sliter litt ekstra med selvbildet pga at alle gutta bestandig legger seg etter de fysisk penere jentene og driter i hvordan personligheten til disse jentene er utover det.

 

 

Det er fordi de også forventer tilbud fra menn som er mer attraktive enn dem selv. Ei stygg og feit jente som er en svak 2-er kan kanskje forvente beilere som er 3 og kanskje 4, men ikke 6 - 10.

 

Vi kan vise dette matematisk ved å ta utgangspunkt i 20/80-regelen og den vanlige attraktivitetsskalaen der mennesker gis inntil 10 poeng. Vi kan regne med at både menn og kvinner er tilnærmet normaltfordelt med en forventing E = 5 og et standardavvik S = 1,618.

 

c2.JPG

 

En P-verdi P = 20 % i hver ende av normalfordelingen tilsvarer en Z-verdi Z = +/- 0,842. Der Xm er verdien til en mann som er mer attraktiv enn 80 % av menn og Xk er verdien til en kvinne som er mer attraktiv enn 20 % av kvinner, får vi likningene

 

(X - E) / S = Z ,

 

(Xm - 5) / 1,618 = 0,842

 

og

 

(Xk - 5) / 1,618 = -0,842

 

Xm = 6,36

 

Xk = 3,64

 

Med andre ord, hvis du er en mann som blir vurdert til 6,36 på skalaen, må du nøye deg med ei jente med en verdi på 3,64 i henhold til 20/80-regelen.

 

Man kan så klart ta hensyn til at forholdet flytter seg i menns favør med tiden og passerer 50 / 50 etter hvert, og derfor gjøre nye beregninger, men det er en liten trøst for oss at vi kan plukke frukter høyt oppi treet om 20 år.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Må si jeg er skuffet over denne appen og hvorden den har utviklet seg, de første gangene jeg brukte den og fikk match så brukte dem å svare meg tilbake men nå hver gang jeg får match svarer dem ikke, hvorfor liker dem bildet mitt vist dem ikke er interresert?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg liker bedre originalen hot or not, der har jeg faktisk fått et svar fra ei jente som jeg fikk match med:) Kanskje jeg endelig etter uendelig med søk finner lykken:)

Lenke til kommentar

Må si jeg er skuffet over denne appen og hvorden den har utviklet seg, de første gangene jeg brukte den og fikk match så brukte dem å svare meg tilbake men nå hver gang jeg får match svarer dem ikke, hvorfor liker dem bildet mitt vist dem ikke er interresert?

Det er vel det at appen er så stor og anerkjent at den ikke blir tatt så seriøst lenger. Tror nok også mange jenter bare swiper igjennom og trykker like på alle, og etterpå kun svarer de kjekkeste eller de som sender de mest interessante meldingene og ignorerer resten.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Må si jeg er skuffet over denne appen og hvorden den har utviklet seg, de første gangene jeg brukte den og fikk match så brukte dem å svare meg tilbake men nå hver gang jeg får match svarer dem ikke, hvorfor liker dem bildet mitt vist dem ikke er interresert?

Det er vel det at appen er så stor og anerkjent at den ikke blir tatt så seriøst lenger. Tror nok også mange jenter bare swiper igjennom og trykker like på alle, og etterpå kun svarer de kjekkeste eller de som sender de mest interessante meldingene og ignorerer resten.

 

Så når noe blir stort blir den ikke det ikke tatt seriøst lenger?

Lenke til kommentar

 

 

Må si jeg er skuffet over denne appen og hvorden den har utviklet seg, de første gangene jeg brukte den og fikk match så brukte dem å svare meg tilbake men nå hver gang jeg får match svarer dem ikke, hvorfor liker dem bildet mitt vist dem ikke er interresert?

Det er vel det at appen er så stor og anerkjent at den ikke blir tatt så seriøst lenger. Tror nok også mange jenter bare swiper igjennom og trykker like på alle, og etterpå kun svarer de kjekkeste eller de som sender de mest interessante meldingene og ignorerer resten.

 

Så når noe blir stort blir den ikke det ikke tatt seriøst lenger?

 

Mitt inntrykk er i hvertfall at den var mer seriøs før den ble helt mainstream.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

 

Må si jeg er skuffet over denne appen og hvorden den har utviklet seg, de første gangene jeg brukte den og fikk match så brukte dem å svare meg tilbake men nå hver gang jeg får match svarer dem ikke, hvorfor liker dem bildet mitt vist dem ikke er interresert?

Det er vel det at appen er så stor og anerkjent at den ikke blir tatt så seriøst lenger. Tror nok også mange jenter bare swiper igjennom og trykker like på alle, og etterpå kun svarer de kjekkeste eller de som sender de mest interessante meldingene og ignorerer resten.

 

Så når noe blir stort blir den ikke det ikke tatt seriøst lenger?

 

Mitt inntrykk er i hvertfall at den var mer seriøs før den ble helt mainstream.

 

Når var det det begynte å at av så mye?

Lenke til kommentar

Tror nok også mange jenter bare swiper igjennom og trykker like på alle, og etterpå kun svarer de kjekkeste eller de som sender de mest interessante meldingene og ignorerer resten.

Nææh vi swiper vel ikke like på folk vi ikke synes er kjekke, er vel mere det at når man får en del match så gidder man ikke skrive til alle.

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...