Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder Tråden -- dating App (ikke som de andre)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Tinder bruker jeg igrunn mest som ren underholdning.

Jeg er ikke av de som sto fremst i køen da utseendet ble utlevert og det vises på antall matcher jeg får. At svært få av dem igjen gidder å svare på meldinger gjør det ikke noe enklere (og jeg sender mer enn "hei") så nå gidder jeg ikke å skrive til noen mer. Er de oppriktig interesserte så får heller de skrive til meg (har faktisk skrevet noe lignende av det Krisha sier om initiativ i teksten min).

 

Av en eller annen grunn ser det også ut til at de aller fleste matcher jeg får er folk som bare er i nærheten på ferie. Siste var ei som bor i Hamburg. Hun svarte dog på meldingene mine, men det er jo et stykke fra Narvik til Hamburg... :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter at en kompis tok tlf min, og pityswipet halve møre og romsdal slik at jeg hadde hundrevis av match og mobilen pep i ett sett har jeg holdt meg litt på avstand.

Jeg laga ny konto, men sitter egentlig for det meste med det når jeg kjeder meg.

Det drar batteri, og de fleste som skriver til meg er gørr kjedelige..

 

Lite gull er det her på traktene også... Men når jeg var i Oslo... Ja da var det andre boller!!

 

Forøvrig Missgamer; jeg tørr også påstå at jeg matcher med 98% av de jeg liker på Tinder. (Beklager om jeg virker hoverende)
Så jeg tror nok det stemmer gutta er mer ivrige, har lavere terskler osv.

Jeg har matcha med noen rimelig hunky karer som jeg aldri i verden ville trodd kom til å synes jeg levde opp til standarden deres.

Lenke til kommentar

Jeg har matcha med noen rimelig hunky karer som jeg aldri i verden ville trodd kom til å synes jeg levde opp til standarden deres.

 

Det er ganske viktig å huske at gutter veldig ofte har to standarder. En forholdvis høy en for potensielle kjærester, og en betraktelig lavere for potensielle ligg. Er nok mange som tenker på Tinder først og fremst som et verktøy for å oppnå det siste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt som er bedre enn ingenting, er bra nok. Hvor mye hold det er i det, vet jeg ikke, men en person som jeg snakket med i psykologi, påsto at kvinner er programmert til å sette en annen standard fordi de må bære et barn i 9 måneder og helst skal ha mannens hjelp og beskyttelse etter fødselen. Vi menn taper i verste fall noen milliliter sæd og kan deretter gå videre.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter at en kompis tok tlf min, og pityswipet halve møre og romsdal slik at jeg hadde hundrevis av match og mobilen pep i ett sett har jeg holdt meg litt på avstand.

Jeg laga ny konto, men sitter egentlig for det meste med det når jeg kjeder meg.

Det drar batteri, og de fleste som skriver til meg er gørr kjedelige..

 

Lite gull er det her på traktene også... Men når jeg var i Oslo... Ja da var det andre boller!!

 

Forøvrig Missgamer; jeg tørr også påstå at jeg matcher med 98% av de jeg liker på Tinder. (Beklager om jeg virker hoverende)

Så jeg tror nok det stemmer gutta er mer ivrige, har lavere terskler osv.

Jeg har matcha med noen rimelig hunky karer som jeg aldri i verden ville trodd kom til å synes jeg levde opp til standarden deres.

Jeg følte meg meget innbilsk da jeg spurte om det jeg spurte om for jeg trodde match greiene var lureri. Haha

Lenke til kommentar
Jeg følte meg meget innbilsk da jeg spurte om det jeg spurte om for jeg trodde match greiene var lureri. Haha

 

Hvis avataren din er et bilde av deg selv, ser jeg at du har rette tenner og ser rimelig symmetrisk ut, så jeg hadde sveipet deg til høyre uten å tenke meg om. Jeg tviler ikke på at de fleste andre hadde gjort det samme.

 

Man behøver ikke å være selektiv på Tinder. I tvilstilfeller er det lettest å sveipe til høyre og eventuelt blokkere vedkommende senere hvis det blir en match, for man kaster bort tid på å lese og se mer enn det første bildet. Selv har jeg senket terskelen for hvilke bilder jeg sveiper til høyre siden jeg startet å bruke appen, men jeg har hevet forventingene til samtalen tilsvarende.

 

I motsetning til tidligere og hva mange andre angivelig sliter med, får jeg som regel svar på meldingene mine. Men kun TO ganger har jenta sendt melding først. Hvis jeg opplever at jenta er veldig passiv, gjør en liten innsats, er kjedelig eller ikke forstår hvor morsom jeg er, blir hun blokkert rimelig kjapt. Akkurat som på fysiske steder, er det ikke vanskelig å finne pene jenter på Tinder, men det er svært vanskelig å finne noen som er verd å holde kontakten med. Appen Hinge er nok bedre for dette formålet ( http://www.teknofil.no/artikler/dette-er-tinder-for-den-som-vil-finne-ekte-kjaerlighet/156066 ), men den finnes ikke i Norge.

 

Antall matcher henger nok sammen med hvor man befinner seg. Jeg bor i Bergen og mora mi bor rett utafor Oslo. På disse stedene får jeg som regel mellom 1 og 15 matcher i uka og har aldri opplevd å gå tom for jenter innen en radius på 30 km. Da jeg derimot var hos besteforeldrene mine i Oppdal i påska, var det ca 20 jenter innenfor den radiusen, men jeg matchet med 6 av dem, hvilket er en betraktelig større andel enn i Bergen og Oslo (kanskje 5 % av dem jeg liker). Jeg vil tro at det er på grunn av mindre befolkningstetthet og mindre konkurranse, slik at jentene ikke har råd til å være like kresne som i byene.

 

For øvrig klarte jeg ved et uhell å slette kontoen min da jeg trykket samtidig som jeg så på TV for noen dager siden. Alle matchene gikk tapt. Jeg hadde en god tone med noen og andre hadde jeg ikke rukket å sende melding til, men jeg hadde antakelig ikke endt opp med å gifte meg med noen av dem, så det er ingen vits i å være lei seg for det.

 

Jeg opprettet en ny konto der jeg byttet ut ett bilde og den tidligere useriøse og spøkefulle teksten med den ærlige teksten "Jeg ser etter ei jente som er flink på kjøkkenet". Om det er tilfeldig eller henger sammen med endringene, vet jeg ikke, men de siste dagene har jeg opplevd en høyere frekvens på matchene enn tidligere.

Lenke til kommentar

Det er et estimat. Jeg teller aldri hvor mange matcher jeg får over en bestemt periode, men jeg vil tro at det meste jeg har fått er ca 15 matcher på ei uke (eller 16 eller 14 eller i nærheten). Det minste jeg har fått på en dag er 0 og det meste er 6. Det varierer veldig. Jeg bruker ikke Tinder hver dag.

Lenke til kommentar

Det er et estimat. Jeg teller aldri hvor mange matcher jeg får over en bestemt periode, men jeg vil tro at det meste jeg har fått er ca 15 matcher på ei uke (eller 16 eller 14 eller i nærheten). Det minste jeg har fått på en dag er 0 og det meste er 6. Det varierer veldig. Jeg bruker ikke Tinder hver dag.

nei jeg bruker det noen få ganger i mnd når jeg kjeder meg. Men 16 stk i Oslo hørtes så lite ut! Hadde du stor radius på?

 

Ikke for å virke frekk eller selvgod men jeg satt på Tinder sammenlagt kanskje en time i Oslo sentrum og på gardemoen og hadde over 60 matcher , hvorav det var så mange som begynte å skrive til meg at jeg hadde null sjans til å følge med å svare alle. Da hadde jeg vært i Oslo i en dag før jeg logga inn. Og alle var råkjekke mannfolk!

 

Oslo var himmelriket for meg.

 

Jævelig surt at noen fucka opp kontoen min slik at jeg måtte slette den og mista alle de fine mannene:(

Lenke til kommentar

Sånn det å være Guds gave til menneskeheten :)

La meg bare få understreke at jeg for alt i verden ikke er det. Kan ha vært gærne karer som så at det var nytt kjøtt i byen. Men de fleste jeg snakka med virka innafor.

 

Men jeg hadde max radius på så mange av de jeg snakka med var ganske langt unna. Derfor jeg lurte på hvilke instillinger Zarac brukte:)

Lenke til kommentar

 

Det er et estimat. Jeg teller aldri hvor mange matcher jeg får over en bestemt periode, men jeg vil tro at det meste jeg har fått er ca 15 matcher på ei uke (eller 16 eller 14 eller i nærheten). Det minste jeg har fått på en dag er 0 og det meste er 6. Det varierer veldig. Jeg bruker ikke Tinder hver dag.

nei jeg bruker det noen få ganger i mnd når jeg kjeder meg. Men 16 stk i Oslo hørtes så lite ut! Hadde du stor radius på?

 

Ikke for å virke frekk eller selvgod men jeg satt på Tinder sammenlagt kanskje en time i Oslo sentrum og på gardemoen og hadde over 60 matcher , hvorav det var så mange som begynte å skrive til meg at jeg hadde null sjans til å følge med å svare alle. Da hadde jeg vært i Oslo i en dag før jeg logga inn. Og alle var råkjekke mannfolk!

 

Oslo var himmelriket for meg.

 

Jævelig surt at noen fucka opp kontoen min slik at jeg måtte slette den og mista alle de fine mannene:(

 

 

Den viktigste årsaken til at jeg får få matcher, er nok at jeg er en mann og ikke ser ut som en ung Brad Pitt. Søkeradiusen jeg bruker er 30 km og alder 18 - 24 år. Dette var mindre enn 2 mil fra sentrum, så jeg tror ikke at det hadde gjort veldig stor forskjell om jeg hadde skrudd opp søkeradiusen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...