Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder Tråden -- dating App (ikke som de andre)


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

Hva var det du skrev da?

Ble slettet av ei som sendte melding til meg først jeg.

Har fått 8-10 matcher men vet ikke hva jeg skal skrive.

Om dere har en felles interrese så nevn det først

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg har også prøvd Tinder nå. Jeg har fått noen matcher, men færre enn jeg liker å innrømme. Det virker som jeg klarer å engasjere og sjarmere matchene mine (de som gidder å svare) når vi først er i gang, men jeg er enda ikke kommet lenger enn noen overflatiske og halvveis seriøse samtaler.

 

Jeg har en mistanke om at det ikke er helt tilfeldig hvilke jenter som dukker opp. Man får av og til opp jenter utenfor den spesifiserte avstanden og alderen. Og frekvensen av mye matcher er høyest hvis man logger av og på igjen. En gang fikk jeg match med tre stykker som kom rett etter hverandre og den siste matchen jeg har fått er 10 km utenfor området mitt. Med tanke på at jeg bor mindre enn 5 km fra Bergen sentrum og at det statistisk sett ikke er mulig å få tre matcher etter hverandre med så mye tid det vanligvis går mellom hver match hos meg, tror jeg at dette skyldes at Tinder bevisst flyttet dem framover i køen.

 

Jeg har prøvd å bytte litt på rekkefølgen på bildene mine og bruke to helt forskjellige sett som jeg tror gir forskjellige inntrykk, men det har ikke gjort noen merkbar forskjell. I beskrivelsen har jeg byttet mellom enkle, spøkefulle setninger (for øyeblikket "Draw me like one of your french girls"). En kompis av meg er blitt helt frelst og fikk angivelig 10 matcher den første dagen. Så jeg spurte hva hemmeligheten hans var og han bruker bilder i samme stil som meg og har også en tullete setning i beskrivelsen sin. Kanskje har han rett og slett et mer tiltalende utseende enn meg, men det klarer ikke jeg å bedømme objektivt. Kanskje blir han fortsatt igjenkjent på grunn av kjendisstatusen han hadde for få år siden.

 

Jeg var ikke klar over at Tinder også lister opp felles interesser før nå nylig. Jeg har ikke fått opp noen felles interesser, for jeg liker absolutt ingenting på facebook. Så kanskje jeg havner langt bak i køen hos jentene fordi Tinder ikke finner noen felles interesser? Jeg tviler på at interesser betyr mye i forhold til bildene hvis ei jente i det hele tatt gidder å bruke tid på mer enn det første bildet. Jeg sjekket i kveld hvilke interesser kompisen min har på facebook. Han har bare noen få i hver kategori, men de er så vanlige at jeg kan tenke meg at mange jenter har de samme. Jeg skal prøve å få noen interesser på facebook nå og se om det hjelper.

 

Jeg tar ikke Tinder så seriøst. Jeg kommer sannsynligvis ikke til å møte kona mi der. Men det er likevel artig å prøve seg fram og se hva som fungerer på en app som er så overflatisk og brutalt ærlig. Jeg skal knekke koden.

 

Jeg er 19, jomfru og sosialt tilbaketrukket, så jeg kaster heller nettet for vidt enn for smalt. ;) Er ikke desperat, og er mer ute etter å møte folk generelt enn å få meg et ligg, selv om det siste selvsagt ikke skader :)

 

Nå som jeg vet hvordan appen fungerer, har jeg funnet en annen nyttemaksimerende strategi. Forutsatt at du bor på et sted med så mange jenter at du ikke går tom, bør du like absolutt alt uten å kaste bort tid på å bedømme bilder, tekst og interesser. Da kan du komme deg gjennom hundrevis av jenter på kort tid. Så kan du heller avgjøre hva som er verd å satse på hvis du får noen matcher.

Lenke til kommentar

Jeg aner jo ikke om jeg har utseendet med meg eller ikke. (Altså jeg får jo alltid skryt av mamsen for å være en sånn fin gutt og alt det der, men det er jo noe alle får :( )

 

Fikk aldri testet tinder med bilde i det hele tatt, men jeg skal se om jeg får tatt noen flotte bilder av meg senere, og teste ut tinder igjen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det genetiske utseendet kan man ikke forandre på, men det handler mer om å få det beste bildet av deg. Et bra bilde kan potensielt sett dra deg opp noen hakk på utseendeskalaen.

 

Har du noen eksempler på hvordan et bra bilde skal se ut kontra et dårlig bilde av samme person? Jeg har lest Gode vibber-blogginnlegget som jeg tror at du har lenket til i en annen tråd, men det mangler konkrete eksempler.

 

Kunne gjerne ha tenkt meg å se dette ja. Tror *kanskje* jeg har potensialet til å få tatt et bra bilde. Hører jo at blå øyne og mørkt hår er noe som ofte faller i smak, men jeg har aldri giddet å gjøre så mye utav utseendet, og driter i hvordan jeg ser ut på håret osv. Puten pleier å ordne frisyren om natten, og de eneste gangene jeg har voks i håret er når frisøren spør, og jeg takker ja for å ikke virke for sær :p

 

Dessuten er jeg tom for linser, så jeg går rundt som en geek med briller for tiden :)

Lenke til kommentar

Blir vel akkurat som om du skulle sett Therese Johaug på bildet, også når du omsider skal treffe denne personen dukker Tora Berger opp isteden.

 

Jeg måtte flire da jeg leste dette. Men det viktigste er å lure dem på kroken, så kan man heller kompensere for dårlig utseende med større sjarm i meldingene.

Lenke til kommentar

Jeg har bare sånn halvveis gode bilder selv(litt for mye pose), så jeg kan ikke sykt mye om bilder.

 

Fotograferbilder er sjeldent bra. Eller, bildene er jo bra, men det kan virke litt unaturlig og tryhard når man poser i et studio.

 

Sondre fra Gode Vibber er virkelig mesteren på nettdating. Jeg tenker å kjøpe boken hans og lære mer om dette. Den koster 250kr ish fra Amazon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...