Gå til innhold

Batteriet på t610

JoaJoa

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt SE t610 i 1 1/2 uke, og er mildt sagt dritt lei av telefonen. Ikke av selve telefonen men av batteriet. Det holdt i nesten 2 døgn nå, før jeg måtte lade det. Å da har jeg ført over 1 ringetone, og spilt javaspill tilsammen maks et kvarter, og sendt noen sms. Det er alt!

Det tar mellom 1-2 timer å lade opp batteriet. Det røde lyset slokner, og når jeg aktiverer skjermen så viser baren at batteriet er fulladet. Det røde lyset lyser vel når telefonen lader? Slår av mobilen når jeg lader.

Kan noen svare meg på dette: var deres batteri pakket inn i plastikk i pakken når dere fikk den? Alt, absolutt alt var pakket inn i plastikk hos meg, bortsett fra batteriet. Når jeg skulle lade det første gangen så ville ikke batteriet lade, for det var ladet opp fra før. Fikk høre at det kunne vært testet på fabrikk osv. Men jeg har en mistanke om at batteriet er defekt..

Kan noen kommentere dette? vurderer å ringe webshoppen å høre med dem, for dette tviler jeg på er normalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker ikke om batteriet var pakket inn, men mitt batteri varer 3-4 dager og er på døgnet rundt. Da sender jeg mange meldinger og ringer en god del, samt spiller Javaspill litt også.

Er veldig fornøyd med kapasiteten, kunne aldri tenkt meg å gå tilbake til telefonene med 2-3 timer taletid.

Lenke til kommentar

har du på BT hele tiden, sluker den strøm, da varer batteriet mitt i 2 dager viss jeg bruker BT en del + all sms å ringingen. Batteriet da jeg fikk den var litt ladet opp, men jeg mener at det var pakket inn i plast, kan sjekke når jeg kommer hjem, for jeg har all original embalasjen. Slår du av BT når du ikke har bruk for den, varer batteriet dobbelt så lenge.

Lenke til kommentar

bruker ikke telefonen så mye jeg, men det er aldri mer enn to dager før det må lades igjen! Har aldri vært spesielt optatt av batterilevetid da det egentlig bare er å lade den hver natt, men begynner faktisk og irritere meg litt nå! Er liksom ikke råd og reise bort over natten engang uten å ha laderen i baggen!

Lenke til kommentar

Jeg opplevde det samme som deg, de to første ukene... Jeg ble bekymra over de som hadde testa mobilen og samtidig skrøt av batteri levetiden. Jeg måtte ladde hver natt.

Men etter to uker kanskje med full ut-og opplading ble batteriet bra. Nå lader jeg batteriet kanskje hver 3-4 dag alt etter bruken. Og jeg er en aktiv bruker av både kamera, mms, spill og samtaler.

Lenke til kommentar

Batteriet skal være pakket i en liten plastikkpose som det ikke går ann å åpne uten å ødelegge posen. Var ikke batteriet lagt oppi en pose, kan det ha hvert brukt.

Slik du beskriver standbytiden er ikke helt uvanlig, mange ganger må jeg lade annenhver dag jeg også, men da har jeg brukt den mye. Snakk med webshoppen du, først gi dem ett inntrykk av at du er høflig, vil de ikke gi deg nytt driter du i høfligheten - funka for meg :)

Lenke til kommentar
Du burde prøve og lade opp batteriet 3-4 timer isteden! Det er det som står i manualen.... Da vil det kansje virke bedre. Første gang bør du lade opp batteriet i 12-16 timer for da vil det vare lenger....

I manualen står det at batteriet skal lades i 4 timer.

Jeg lader batteriet til det er fullt. Og det varer i 3 døgn. Med aktiv bruk.

Lenke til kommentar

Jeg har fått et rart problem med min. Når jeg slår telefonen av, så bruker den sinnsykt med batteri. Forleden ein dag så hadde jeg ca 80% igjen av batteriet, slo telefonen av i ei forelesning, da jeg slo den på igjen var det 50% igjen av batterikapasitet. Syntes det var litt merkelig, prøvde å slå den av og på et par ganger igjen, da sank batterinivået til ca 40%..

Tror jeg skal sende den inn på service.

Lenke til kommentar

Takk for responsen ja :)

Du burde prøve og lade opp batteriet 3-4 timer isteden! Det er det som står i manualen.... Da vil det kansje virke bedre. Første gang bør du lade opp batteriet i 12-16 timer for da vil det vare lenger....

Som sagt så står det i manualen at det skal lades i 4 timer.. Det gjør jeg også. Men etter 1-2 timer så slokner det røde joystick lyset, og når jeg aktiverer skjermen så viser det at betteriet er fullt, den aktive baren beveger seg ikke, den står på fullt. Batteriet og lader er kald.

Btw: Leste i en annen tråd at man skal ikke lade batteriet, for så å bruke det helt ut. Det skader rett og slett batteriet. Man bør egentlig lade det når det er igjen 40-50%. Mulig en skal gjøre det de første gangene da men, men da blir det jo litt ironisk da. Motsier seg selv den regelen liksom.

gveiset: Jeg har også et inntrykk av at oppstarten sluker strøm. Noen ganger da jeg bruker programvare/eller spill, som fører til at mobilen klikker fryser ganger, så er batterinivået sunket drastisk etter noen få oppstarter. Dette er når jeg tar ut batteriet og setter de inn igjen. Tar lang tid å starte mobilen når batteriet har vært ute..

cnil: Jepp, skal ta en prat med webshopen imorgen. Får satse på at de er samarbeidsvillig, hvis ikke, så skal de bli det :wink:

Frustrert: som sagt skal jeg ta en prat med webshopen imorgen. Får sikkert bare beskjed om å vente litt.. Noe som du gjorde.

Lenke til kommentar

har t610 å det står 4timer i manualen men min mobil er aldri ferdig etter 12timer allikavel. å da varer bateriet minst 3-4 dager (da bruker jeg den masse)

prøvde en gang å se hvor lang standby det var ,etter 1 uke giddet jeg ikke å vente mere på at batteriet skulle bli oppbrukt

kansje det er feil med batteriet har hørt at det er mye feil med batteriet til sony ericsson

far å klag

Lenke til kommentar

det er kun første gangen du skal lade det 3-4t.. til vanlig holder det med to (til tlfen sier det er fullt)

det som alltid har slukt strøm på mobil er jo selvfølgelig ringingen. hvis man har dårligere signal enn fullt bruker man også en del strøm, da mobben hele tiden søker etter bedre forbindelse. Det samme gjelder hvis man skrur mobilen mye av og på; den bruker mye strøm på å søke etter nettverk osv..

på nye telefoner (som t610), trekker selvfølgelig fargeskjermen og kameraet en del strøm det også. selv om t610 skal ha et såkalt STN display som ikke skal bruke så mye strøm (men er vanskelig å se med i sollys), suger det jo litt.

for dere som har digitalkamera merker jo dere at batterielevetiden ikke er det helt store hvis man tar mye bilder med søkemodus på skjermen.

håper dette kan renske opp i litt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...