Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problem etter bytting av turbo på suzuki gv 2006 1.9ddis

Anbefalte innlegg

Hei.

Familiemedlem skulle bytte turbo i en Suzuki Grand Vitara 2006 1.9 DDiS for et annet familiemedlem, pga den var gåen.

Etter at de hadde fått byttet turboen, så fungerte bilen greit helt i starten, men etterhvert så begynnte bilen og fuske.. Så kom det noen dunke lyder fra motoren. Nå vil ikke bilen starte..

Er det noen som har vært borti lignende problem, eller kan ha en formening på hva som kan være årsaken?

Setter absolutt pris på svar.. :) Takk!

Gjerne spør om det er noe, da det i utgangspunktet er litt mangel på info her..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var den gamle turboen total-havarert? Det jeg tenker på er om det er kommet deler fra den eller noe annet inn i innsuget.

Fulgte familiemedlemmet prosedyrene for bytte av turbo?

Går ut ifra at den gamle turboen var så si total-havarert, da den hadde ca. 0 kraft. måtte ha bilen i lav gir for at man skulle komme seg fremover.

Det med at det kan ha kommet deler inn i innsuget skal jeg ta med videre og få sjekket ut.

Går ut ifra at de fulgte prosedyrene for bytting av turbo da begge 2 er erfarende mekanikere. Men takk for kjappt svar iallefall! :-)

Lenke til kommentar

Går ut ifra at den gamle turboen var så si total-havarert, da den hadde ca. 0 kraft. måtte ha bilen i lav gir for at man skulle komme seg fremover.

Det med at det kan ha kommet deler inn i innsuget skal jeg ta med videre og få sjekket ut.

Går ut ifra at de fulgte prosedyrene for bytting av turbo da begge 2 er erfarende mekanikere. Men takk for kjappt svar iallefall! :-)

Det er i allefall det eneste jeg kan komme på som vil være direkte relatert til turbo-byttet. Utover dette, så blir det å sjekke register o.l.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...