AnonymDiskusjon Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Hvordan greier jenter å opprettholde mengden blod i kroppen når de blør en gang i månden? Misster du ikke ekstremt mye blod over årene? Dumt spørsmål kanskje, men lurer litt på dette Anonym poster: d86fadfd71ad256b6bba484bfbb03767 Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Produseres selvsagt nytt blod. Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Er det ikke bare snakk om underkant av én desiliter i perioden de har mens? Det er jo ikke så forferdelig mye. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Noen har mer blødning enn det. Og resultatet er at hvis man ikke tar jerntabletter så kan man bli ganske så slapp uken man har mensen pluss uken etter. Men ellers så lages nytt blod hele tiden, så det er bare å "fylle på igjen" for kroppen, for å si det sånn Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Det er viktig for kvinner som menstruerer å få godt med jern ifra kostholdet sitt. Kyllinglever anbefales på det sterkeste, det er også KJEMPEGODT stekt med grønnsaker ved siden av, godt med salt og pepper og med en dæsj rømme til. NAM. Men ja. Blodtap. Det varierer fra kvinne til kvinne, alder, situasjon, osv osv osv. Sist jeg fikk mensen (for over en uke siden, tror jeg) blødde jeg ekstremt mye, var mye sliten, svak og dårlig og toalettskålen så ut som ett blodbad. Det kan bli ganske ekstremt, men de fleste takler dette veldig bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå