privinius Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Hei! Har endelig fått ny forsterker i hus, den låter fortreffelig, men jeg har et lite problem. Jeg kjører PCen min inn på forsterkeren hvor den går ut til projektoren min som er en BenQ W1000. et virker som om jeg har et overscan-problem eller lignende, for hele bildet blir ikke visende på venstresiden. Etter å ha testet det meste går jeg inn i Nvidia kontrollpanel og fikler litt, endrer oppløsning osv. Når jeg endret oppdateringsfrekvensen fra 60 til 50Hz ble alt av problemer borte. Jeg gamer på storskjerm, så hadde jo vært flott å ha 60Hz samtidig som det ikke var overscanning. Noen som har vært borte i det samme eller har tips? Takk! Edit: Ingen overscanning når jeg kjører projektor direkte til PC. Endret 25. mai 2013 av privinius Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Man har overscan innstilling som gjelder pr oppløsning fra PC. Disse kan slå litt uheldig ut. Skal være mulig å justere på via innstilling for skjermkortdriver. Sett oppløsning og oppdateringsfrekvens og juster til ting ser bra ut, deretter gjør det det samme på resten av oppdateringsfrekvensene. Noen tv støtter også 24p og 23.976p; om pc har disse alternativene gjør samme justering her. Edit: Om PC eller TV er skyld er litt vanskelig å vite, men vanligvis lettest å fikse fra PC. Endret 27. mai 2013 av TGB Lenke til kommentar
TGB Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Samsung tv'er har mulighet til å sette opp PC-modus, eller tilpasset modus. Da får man pixel-til-pixel korrekt bilde fra pc (eller annen enhet) ut på skjermen. Alle HDMI-signaler (utenom PC) får overscan som standard.... dette er tv-produsentenes gode idé; vet ikke hvorfor. Med HDMI vil man jo ikke ha overscan, men heldigvis har de satt opp muligheter i menyvalg til å få bilde korrekt uten overscan. Man har også mulighet til å "underscanne" det overscannede bilde på pc, men det blir litt meningsløst; først ødelegge bildde for så å kompansere for tv'en ødeleggelse av bilde via overscan igjen. Resultat blir ikke like bra som pixel-til-pixel visning. Så anbefaler å se nærmere på muligheter i TV her; min 11.2 receiver sender alle HDMI-signaler (inkl. 3D) urørt rett gjennom. Så der skjer ingenting. Tipper Onkyo gjør det på samme måte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå