Gå til innhold

Kommentar: Er Xbox One kundefiendtlig? (XOne)

Anbefalte innlegg

Dette blir nok faktisk den første konsollen jeg kommer til å kjøpe ganske kjapt etter lansering. Føler jeg trenger et mediesenter nå og denne passer bra.
Til og med dagens 360 og PS3 hadde nok gjort nytten for deg. Eller en Boxee Box fra Linksys.

PS3 og XBOX 360 funker ikke så forferdelig bra som media senter da det er en hel haug med filformater dem ikke støtter(her snakker vi de som er mest brukt idag) så jeg vil ikke være så kjapp med å si at dem ville gjort nytten.

Samt så er det D-Link som lager Boxee Box, den er derimot en perfekt løsning sånn bortsett fra at den ikke har suport lengre(ingen flere oppdateringer kommer komme til Boxee Box).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klarer virkelig ikke forstå denne kinect saken. Why?

"Dessuten har Microsoft avslørt via en patentsøknad at Kinect kan brukes til å avgjøre hvor mange som ser på skjermen din, og nekte deg å se på film med flere venner på besøk enn hva rettighetshaverne ønsker."

Det jeg lurer på her er, hva hinder folk i å bare dekke den til eller snu den vekk? Eventuellt sikte den slik at bare en person synes?

Virker ikke helt gjennomtenkt spør du meg.

Hva med folk som ikke er i stand til å bevege seg eller prate? Skal ikke disse få lov til å bruke denne hvis du MÅ bruke denne?

Om du er f.eks skadet og ikke kan bevege deg så er jo spill/film noe du ofte har lyst til så.. eh... what?

Ja ja, jeg sitter nå her med PC'en min og ler av denne boksen, er ganske underholdene å se all denne idiotien.

Lenke til kommentar

Sony skal ha kudos for at de går for kraftigere maskinvare, hvorfor Microsoft ikke gikk for samme GPU løsning er for meg en gåte. Dette med å gå for GDDR5 system-wide på PlayStation 4 blir spennende å se hvordan utarter seg i praksis, det er ikke nødvendigvis noen genial løsning da latency på GDDR5 kontra DDR3 er vell over dobbelt så høy i praksis og generelt mye høyere enn hva som er anbefale i CPU sammenheng og Anandtech blant annet stiller jo spørsmålstegn om dette faktisk ikke vil bli en liten akilleshæl med PlayStation 4 om dette viser seg å ikke fungere så alt for godt i praksis.

På den andre siden så er jo 90% av alle spill stort sett cross-platform og da har det generelt lite å si hvem som har best maskinvare da opplevelsen og ytelsen gjerne blir mer eller mindre identisk. Som jeg påpekte tidligere så var det jo langt større forskjeller på maskinvaren til Xbox 360 og PlayStation 3 enn hva det er med Xbox One og PlayStation 4, likevel så var det knapt noen merkbar forskjell på 90% av spillene som ble gitt ut på Xbox 360 og PlayStation 3, så hvorfor det skal bli noen nevneverdig forskjell denne gangen når maskinvaren er mer lik enn noengang lurer jeg på.

Man kan jo si hva man vil, men det at Xbox One også kan skimte med Kinect og litt sånt er gjerne noe som slår an blant barnefamilier og diverse. Xbox One har i det hele tatt litt "ekstra" å spille på sånn som det er nå som fort kan vippe folk i Xbox One sin favør, personlig så vet jeg at kjæresten elsker Kinect for "trening og dansespill" og selv finner jeg Kinect utrolig artig når jeg har fått litt alkohol innabords, noe slikt ser ikke PlayStation 4 ut til å kunne skimte med som fort gjør Xbox One til en mer allsidig konsoll.

Høy latency kan til en stor grad avhjelpes med cache.

Imidlertid var det MS som skrøt av mye cache og dette hjelper ikke så mye for grafikk minne, så vidt jeg vet bruker ikke GPU cache.

Tror heller ikke grafikk ytelsen har så stor betyding, utenom reklame verdien, trolig vil One bli kjørt med litt lavere grafikk settings og du må sammenligne screenshots for å se forsjellen.

Lenke til kommentar

"Dessuten har Microsoft avslørt via en patentsøknad at Kinect kan brukes til å avgjøre hvor mange som ser på skjermen din, og nekte deg å se på film med flere venner på besøk enn hva rettighetshaverne ønsker."

Det jeg lurer på her er, hva hinder folk i å bare dekke den til eller snu den vekk? Eventuellt sikte den slik at bare en person synes?

Virker ikke helt gjennomtenkt spør du meg.

Hva med folk som ikke er i stand til å bevege seg eller prate? Skal ikke disse få lov til å bruke denne hvis du MÅ bruke denne?

Om du er f.eks skadet og ikke kan bevege deg så er jo spill/film noe du ofte har lyst til så.. eh... what?

Ja ja, jeg sitter nå her med PC'en min og ler av denne boksen, er ganske underholdene å se all denne idiotien.

Tror ikke denne patenten blir brukt. For mange feilkilder som media vil ha morro med.

Tenker på google street map sin anonymiserign som sjuler ansiktet til statuer og reklame plakater men ikke sorte osv.

jenterom med justin bieber plakat kommer i tankene,

mer realistisk er det om den blir brukt til å samle inn statestikk ala det som gjøres i dag men på en mye større skala.

Lenke til kommentar

Til dere som kommer med dette argumentet, så vil jeg bare opplyse dere om at kilder nylig skal ha sagt til Gametrailers at PS4 blir å gjøre det samme.

At Sony tidligere skal ha bekreftet at PS4 vil støtte bruktspill sier ingenting om betaling for aktivering. Microsoft mener også at Xbox One støtter bruktspill, men forskjellen er at de har kommet ut med flere opplsyninger.

Det eneste man kan gjøre for å forhindre dette er å la Sony og Microsoft vite hva dere synes.

http://gofreak-ie.appspot.com/ps4usedgames

I tillegg ser jeg flere av dere som skriver at det gjør ingenting, fordi dere uansett bare kjøper nye spill. Jeg kjøper bare nye spill, men selvfølgelig har det mye å si. Jeg kan hverken gi eller låne bort spillene mine til andre. Det har i tillegg mye å si, fordi det betyr at om 10-15 vil konsollen være død og begravet sammen med alle spillene dere noen sinne har kjøpt. Tenk på alle spillene dere kjøper som en langvarig leietjeneste.

Mitt svar på dette er å ikke kjøpe noen av konsollene. Når de først skal tvinge DRM og bruktspillblokkering i halsen på meg, så går jeg for det billigste alternativet. Det kalles PC og Steam.

Lenke til kommentar

Fordelen er at man tydeligvis kan låse seg til 30 fps i de neste 6 årene, slik at man slipper pengegaloppen med stadig dyrere grafikk-kort i jakten etter den hellige fps?

Prisforskjellen på konsoll -og PC-spill er massive, så mye av pengegaloppen tar man igjen her. Dessuten får man igjen for å oppdatere maskinvaren. PC har i mange år ligget milevis foran Xbox 360 og PS3 i grafikk.

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på her er, hva hinder folk i å bare dekke den til eller snu den vekk?

Det er ikke så enkelt som å bare snu den vekk eller dekke til kameraet. Hvis man gjør dette vil ikke consolen funke. Når man for første gang starter Xbone må man logge inn/lage Xlive bruker, stille seg foran Kinect for at den skal kjenne deg igjen og snakke for at din stemme skal kobles til brukeren din.

Lenke til kommentar

Hvordan vil det revolusjonere? Jeg ser ikke noe nytt i den boksen media-messig, jeg ser bare ting som er nytt til xbox å være.A

AtW

Utviklingen innen TV har stått på stedet hvil over lang tid. Jeg tror denne boksen har potenisale til å forandre måten TV-hverdagen din oppleves. Bare det å gå til en fremtid uten en fjernkontroll er et stort steg. Håper virkelig denne konsollen lykkes.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Utviklingen innen TV har stått på stedet hvil over lang tid. Jeg tror denne boksen har potenisale til å forandre måten TV-hverdagen din oppleves. Bare det å gå til en fremtid uten en fjernkontroll er et stort steg. Håper virkelig denne konsollen lykkes.

Kan du ikke være litt mer konkret, hva med denne, rent konkret er det du mener forandres fra det som er mulig i dag? Som er nok til å kalle det en revolusjon?

AtW

Lenke til kommentar

Prisforskjellen på konsoll -og PC-spill er massive, så mye av pengegaloppen tar man igjen her. Dessuten får man igjen for å oppdatere maskinvaren. PC har i mange år ligget milevis foran Xbox 360 og PS3 i grafikk.

Ja, jeg er enig, og var vel en smule ironisk (ref. låst til 30fps). Men det er altså "enklere", man kjøper boksen og så står den der i en lang konsollgenerasjon. Ingen vits å bekymre seg over FPS, grafikkinnstillinger, innkjøp av bedre maskinvare, etc, for du kan uansett ikke endre de tingene du måtte ønske å endre.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

for de som ikke så lanseringen. La meg oppsummere.TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Dog Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Dog Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty

http://www.youtube.com/watch?v=8yXVGztBVPg

Lenke til kommentar

Kan du ikke være litt mer konkret, hva med denne, rent konkret er det du mener forandres fra det som er mulig i dag? Som er nok til å kalle det en revolusjon?

AtW

Det er vel f.eks. en revolusjon at man tillater en mikrofon å overvåke stua, selv når den alltid nett-tilkoblede konsollen er slått av? Får man til det samme med kinect'en, har vi rammene for en ganske spennende dystopi på plass, det er jo en slags revolusjon vil jeg mene. Dette oppfyller hardwarekravene for "1984" ganske greit, egentlig. Så må man bare få disse maskinene lovpålagt, så har vi også utgangspunktet for den politiske settinga klar.

• Liker 2
Lenke til kommentar

AtW

Det er jo bare å se presentasjonen. Det forandrer TVen din fra en enveisopplevelse, der alt du kan gjøre er å se TV, til å bli en multimediamaskin midt i stua di. Bare noe så enkelt som å kjøre flere overlappende programmer er stort.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo bare å se presentasjonen. Det forandrer TVen din fra en enveisopplevelse, der alt du kan gjøre er å se TV, til å bli en multimediamaskin midt i stua di. Bare noe så enkelt som å kjøre flere overlappende programmer er stort.

Å kjøre flere programmer overlappende er fint mulig i dag. Jeg vil vite konkret hva du mener er revolusjonerende. Hva kan du gjøre med denne som du ikke kan med HTPC i dag?

AtW

Lenke til kommentar

Å kjøre flere programmer overlappende er fint mulig i dag. Jeg vil vite konkret hva du mener er revolusjonerende. Hva kan du gjøre med denne som du ikke kan med HTPC i dag?

AtW

Jeg har allerede nevnt flere ting, som for eksempel overlappende programmer og at fjernkontrollen blir antikk. Stemmekontroll og bevegelseskontroll er et stort steg.

Annet enn det vil man få en dekoder som faktisk har et brukbart grensesnitt, man vil få Skype og internett integrert på en sømløs måte, og man vil få en maskin som du kan se TV på, høre på musikk, spille eller se filmer på. Man vil få en interaktiv TV-opplevelse, som for eksempel fantasy football konseptet. Man vil få muligheten til å sømløst bytte mellom spill, musikk og film.

Det er et multimediasenter av typen som verden ikke har sett før nå, og best av alt, det er fra en stor og annerkjent utgiver som allerede har en fot i døra.

Endret av sthusby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har allerede nevnt flere ting, som for eksempel overlappende programmer og at fjernkontrollen blir antikk. Stemmekontroll og bevegelseskontroll er et stort steg.

Annet enn det vil man få en dekoder som faktisk har et brukbart grensesnitt, man vil få Skype og internett integrert på en sømløs måte, og man vil få en maskin som du kan se TV på, høre på musikk, spille eller se filmer på. Man vil få en interaktiv TV-opplevelse, som for eksempel fantasy football konseptet. Man vil få muligheten til å sømløst bytte mellom spill, musikk og film.

Det er et multimediasenter som verden ikke har sett før nå, og best av alt, det er fra en stor og annerkjent utgiver som allerede har en fot i døra.

Overlappende programmer eksisterer allerede, stemmekontroll har jeg hatt på mediacenteret lenge (og, sjokk horror, det blir ikke brukt, fordi det er en gimmick med lav nytteverdi), bevegelseskontroll er forsåvidt nytt, men jeg tivler på det blir noen revolusjon.

Alt det andre du nevner er ting man lett oppnår med en HTPC i dag. Det virker ikke som du har satt deg inn i hva som finnes av løsninger.

AtW

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...