Kenichi-san Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Jeg sa halve prisen for å sette det litt på spissen, men poenget mitt er fortsatt gyldig Kjøper du et spill til 600 når du kan kjøpe samme greia for 500 eller 550? Du har litt rett i det du sier ettersom jeg kun har opplevd det én gang i Norge, men da jeg var i England i fjor ville de veldig gjerne selge bruktspill. Ja, det virker som det er en annen praksis på spill butikker i Norge kontra UK/USA. Ja, jeg betaler den 50-100,- lappen mer for å få ett flunka nytt spill. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Related: Innen 3:00 forklarte han indirekte at han ikke skjønte hvorfor GAME pusher brukt. Da er det ikke vits å se resten. (OK, jeg så til 8) Og så begynner han å mase om royalties på musikk, som er et helt håpløst opplegg. Hei du butikk som reklamerer for vår artist. Du må betale for den reklamen. 1 Lenke til kommentar
prodsy Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Feil. Bungie er selvstendige. Siden 2007. Microsoft eier ikke bungie men har noen rettigheter iht halo. Sånn som ting ser ut nå så kommer alle fremtidige "halo" utgivelser til begge konsollene! Råder ingen til å kjøpe noen av konsollene men xbox for min del er død!Skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal rote med tullballet her? Halo-serien er og blir eksklusivt til Microsoft, det er harde fakta. At utviklerne bak de opprinnelige Halo-spillene nå utvikler en helt ny IP, som trolig kommer på begge konsoller forandrer jo ikke på det faktum at Microsoft eier rettighetene til Halo som IP, så de som ønsker seg fremtidlige Halo spill, og sikkert muligheten for å se denne Halo serien først må ha en Xbox One.Er overhode ingen vits å drive å lure folk til å tro at Halo 5 osv kommer til noe annet enn Microsoft sin konsoll, at Destiny som er neste spillet til Bungie blir crossplatform har ingenting med Halo som IP å gjøre.Dette blir like idiotisk som å påstå at Mass Effect og Star Wars Knights of the Old Republic er det samme spillet, bare fordi det var Bioware som sto bak det opprinnelige Knights of the Old Republic spillet, og det er de samme som har utivklet Mass Effect serien, men historien og IP har jo overhode ingenting med hverandre å gjøre. Det er jo ikke akkurat uvanlig at en spill IP bytter mellom utviklere. Google it!! Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Og der har du problemet, folk forventer faktisk at hvis man kjøper et spill, så kjøper man et spill. Og man skal kunne få dele spillet med hvem man vil, helt uavhenging av "meningene" til spillbransjen. Men det spillbransjen vet er at de fleste ikke vet om eller bryr seg om dette, folk kjøper spill helt ukritisk. Derfor fosser pengene fortsatt inn hos spillbransjen (hos de største). Xbox One (Xbox 360, 359 skritt bakover) viser dette tydeligere og tydeligere. Software har tradisjonelt vært spesielt. Trolig siden den første komersielle software ble solg til store firmaer for å kjøre på stormaskiner og altid inkluderte obligatorisk suportavtaler, lisenser pr bruker osv. Det var lite lite forbrukervarer som helikoptere. Gir ingen mening å oversette vilkårene for slik software til spill. Bruktsalg er noe som har vært på spill i alle tider siden Atari. har blitt et problem nylig siden 1) det er mulig å stoppe det med drm 2) det er veldig mange spill så de fleste kjøper ganske mange og de ønsker å få det billigst mulig. 3) mange spill er korte, du er ferdig i løpet av et par dager og vil aldri spille det igjen. Kort sagt bruktspill er ingen problem, bruktsalg vil uansett bli mindre vanlig siden online salg vil overta mer og mer, Lenke til kommentar
fenele Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Innen 3:00 forklarte han indirekte at han ikke skjønte hvorfor GAME pusher brukt. Da er det ikke vits å se resten. (OK, jeg så til 8) Og så begynner han å mase om royalties på musikk, som er et helt håpløst opplegg. Hei du butikk som reklamerer for vår artist. Du må betale for den reklamen. Se hele filmen hvis du vil uttale deg om den. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Google it!! Kan ikke du gjøre det? Jeg har gitt deg lenker til kilder, det har ikke du. Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 skyr xbone som pesten her blir det wii-u og ps4... man støtter ikke microsoft som har tenkt å ta livet av spill hobbyen. kommer sony med noe sånt som microsoft, ja da takker jeg for meg. du kan jo alltids gjøre som meg, satse på pc. jeg har fått nok av alt pisset på konsoll. konsoll blir diskriminert som oftest. de som lager spillet, lager nye kart og pc får de gratis, men konsoll brukere må betale. enough is enough! ive had it with these motherf***** DLC! Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Se hele filmen hvis du vil uttale deg om den. OK. Jeg led meg gjennom 10 minutter til. Jeg postet dette akkurat i en annen tråd der denne videoen ble lagt frem: Det der er en ganske dårlig presentasjon. Game (et al) må pushe brukt fordi utgiverne ikke lar dem tjene noe på ubrukt. Skal de overleve har de ikke noe valg. At han har jobba der selv og fremdeles ikke vet det er helt utrolig. Det er ikke mange som kjøper nyutgitte spill brukt bare for å spare en femtilapp kontra ubrukt. Det var _utgiverne_ som begynte praksisen med preorder- bonuser. Utgiverne tjener mer på preorders. De vil på releasedag allerede ha tjent pengene sine. Butikkene sitter med risikoen om dårlig spill, uavhentede eller kansellerte preorders. Etter to uker må de selge spillet til 400,- istedet for 600,- pga overstock og går 200,- i direkte tap per solgte spill. At butikkene har truet med boikott hvis digitale ditributører (DD) setter ned prisene er løgn. DD har høye priser fordi de kan. Hva har utgivere vist til nå som indikerer at de vil senke prisene ved en monopol-/DD- situajon? Ingenting! Så langt har de kun vist det motsatte. De er drevet av ønsket om penger, ikke utvikling. Steam er et delvis unntak, men de er så og si de eneste. De har i det minste skjønt at salget går opp når prisen går ned. Butikkene solgte da PSP Go for Sony. Ikke noe boikott der, på tross av at de ble solgt med tap uten mulighet for å selge spill, på tross av minimalt tilgjengelig tilbehør. Jeg har liker TB sin videoer til vanlig men her bommer han grovt. Han kommer også med grov feilinformasjon som folk svelger uten å blunke. Jeg sier ikke at retail er englebarn. Luselønn, dårlige arbeidsvilkår og -forhold. Sammenlignet med de fleste utgiverne er kan man bli fristet til å kalle dem det. Edit: Etter 18-20 minutter orka jeg ikke mer. Når han sier så mye som er direkte feil og misvisende blir det bare vondt å høre på. Beklager... Endret 2. juni 2013 av StorPeder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå