«Quattro» Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Dette er den måten jeg alltid har brukt, men nå nylig så har den begynt å ikke våkne når jeg vipper opp skjermen, er nødt til å bevege på musen. Det siste som jeg har gjort med pcen som jeg kan komme på, er at jeg var inne i avanserte strømalternativer og trykket på Gjennopprett planstandarer. Men har sett gjennom instillingene, men kan ikke finne noe som virker feil instilit. Noen tips? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Hvilket operativsystem? Hvilket merke og modell er pc'en? Lenke til kommentar
«Quattro» Skrevet 25. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2013 Multicom Xishan W370E, med windows 7 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Sjekk gjeldende innstillinger for dvalemodus. Hvis pc'en går i dvalemodus etter at den går i hvilemodus så vil den ikke våkne når du vipper opp skjermen. Endret 25. mai 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
«Quattro» Skrevet 25. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2013 Nei, dvalemodus er ikke aktivert. Her er forresten instillingene Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Endre "Tillat hybrid hvilemodus" til "på" for både batteri- og nett-drift. Test på nytt. Lenke til kommentar
«Quattro» Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 Det hjalp heller ikke Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Endre "Handling ved lukking av deksel" til "Hvilemodus" for både batteri- og nett-drift. Test på nytt. Hvilke valg har du forresten under "Handling ved lukking av deksel"? Lenke til kommentar
«Quattro» Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 Ikke gjør noe, hvilemodus, dvalemodus og avslutt er de valgene jeg har der. Pc-en våknet når jeg satt den til hvilemodus, men jeg vil ikke at pcen skal gå i hvilemodus når jeg lukker igjen, kun våkne når jeg åpner. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) jeg vil ikke at pcen skal gå i hvilemodus når jeg lukker igjen, kun våkne når jeg åpner. Bruk programmet "Don't Sleep" for å hindre at pc'en går i hvilemodus. http://www.ghacks.net/2010/04/04/block-sleep-and-hybrid-sleep-mode-in-windows-7-and-vista/ Endret 26. mai 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
«Quattro» Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 Dette programmet hindre vell maskinen å gå i hvilemodus selv om jeg trykker at den skal i hvilemodus, ser at man kan sette timer på når dette programmet ikke skal være aktivert, men har ikke noen faster tider det vil passe å gjøre det slikt. Dette fungerte jo helt fin for en uke siden uten noen ekstra kjørende programmer. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Dette programmet hindre vell maskinen å gå i hvilemodus selv om jeg trykker at den skal i hvilemodus Da lukker du bare programmet. >Dette fungerte jo helt fin for en uke siden uten noen ekstra kjørende programmer. Dette skjønner jeg ikke at er mulig. For at Windows 7 skal våkne fra hvilemodus ved åpning av lokket så må hvilemodus ved lukking av lokket være aktivert. Er denne datamskinen oppgradert fra Vista? Lenke til kommentar
«Quattro» Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 Tanken er jo at alt skal være så enkelt som mulig . Og da må jeg starte og avslutte programmet hver dag. Nei, er ikke oppgradert fra vista. Og jeg er 100% sikkert på at "når lokkes stenges" var satt til "ikke gjør noe". Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 På min Asus maskin må jeg inn i bios å velge at den skal våkne når skjermen åpnes. Har du sjekket i bios om du har noen valg der? Lenke til kommentar
«Quattro» Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Har nå sjekket i bios, men hadde ingen valg der ang. dette. Lenke til kommentar
«Quattro» Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2013 Er en liten stund siden jeg opprettet denne tråden for dette problemet. Men har ikke klart å finne ut noe mer. Så jeg satt funksjonen når lokkes stenges til "ikke gjør noe", noe som gjør at jeg må trykke på på-knapppen eller bevege musen for å vekke maskinen. Slik har jeg hatt det nå i 1,5 måned. Men til min store fornøylse så ble pcen vekket når jeg vippet opp skjermen i dag. Jeg sjekket med en gang instillingene, og de står fortsatt på "ikke gjør noe". Vipper jeg ned lokket så skjer ingenting. Men setter jeg den i hvilemodus og lukker lokket, så våkner den til live igjen når jeg åpner. Så da er alt tilbake til slik jeg vil det skal være. Hvordan dette kan skje vett jeg ikke. Eneste jeg kan tenke meg er at pcen har fått stått av en stund. Har nå hvert på ferie en ukestid og da har pcen hvert av. Jeg bruker jo bare hvilemodus og så blir det en restart av maskinen i ny og ne, men den blir jo stort sett aldri slått av. Siste win update jeg tok var for en måned siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå