Gå til innhold

Test: Vi tester ytelsen i Metro: Last Light


Anbefalte innlegg

Denne gangen synes jeg testoppsettet er veldig bra! Applaus :thumbup: HW.no har hørt på lesernes kritikk fra eldre lignende artikler.

 

- Billig CPU testet med billig GPU. Det er bra. Det hører sammen. Tilsvarende for dyr CPU og dyr GPU.

- To av skjermkortene (AMD og Nvidia) testes på begge plattformene. Bra!

- Skjermkortene testes på blant annet samme oppløsning (1920x1080). Bra!

- Skjermkortene er omhyggelig valgt AMD vs Nvidia i hver av de testede prisklassene. Bra!

 

Bildenes tale er klar: Bruk medium

Tallenes tale er klar: Prioriter en rask prosessor til dette spillet. Du trenger ikke den råeste GPUen til fullHD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor tester dere fremdeles med FX4130 fremfor FX4300 eller FX6300?

 

Hei!

 

Disse testene er ikke ment å skulle benytte de til enhver tid beste prosessorkjøpene. Her har vi snarere brukt et typisk oppsett, så ser vi hvordan det går.

 

I en ideell verden skulle vi testet med en rekke prosessorer og enda flere skjermkort, men det hele koker ned til hva vi har av kapasitet dessverre. :)

 

Likevel, vi kommer til å oppgradere benkene etter hvert.

Lenke til kommentar

oh dear. Det ser ut som spillet ikke ble restartet mellom bilde rekken som viste grafikk instilling forskjeller, antar at bare ssaa (supersampling) blir forandret når en ikke restarter spillet (ssaa rendrer spillet i høyere oppløsning og så reduserer oppløsningen). forresten ssaa er temmelig meningsløst om man spiller i 2560 x 1600. etc

 

Hardware.no dere kunne ha lest denne eller lignende før dere begynte

http://www.geforce.c...rformance-guide

 

litt research først er alltid fint :p

 

Ps her er noen screen shots fra de som tar det seriøst

 

http://deadendthrill...zoneward-bound/

 

http://www.flickr.co...ol-1274794@N25/

 

Hei!

 

Det var en spennende problemstilling som ingen av oss har hørt om før, så da dobbeltsjekket vi. Etter flere runder, med restarting mellom hver, så er forskjellene fremdeles ganske så små.

 

Litt for moro skyld kjørte jeg en runde med Fraps, og endret kun fra low til extra high på teksturkvalitet. SSAA ble helt utelatt. Resultatene viste omtrent en dobling i FPS. Det virker veldig rart at teksturene ikke skal være lastet om det blir såpass med forskjell i resultat. I tillegg, det tar såpass med tid fra du har valgt en ny teksturkvalitet og til du kan fortsette spillet at det lukter innlastning av teksturer lang vei, etter min mening da. :)

Lenke til kommentar

Oppsummering av test:

Hvis du eier et gtx 670, skaff deg Fx-4130 istedenfor 3770. da får du 10 mer fps på høyeste settings ved 1920x1080

 

Hei!

 

Den gikk under radaren er jeg redd. Generelt sett yter GTX 670 mye bedre på Intel-maskinen, men du har helt rett i at dette her ser rart ut.

 

Alle testene er kjørt en rekke ganger, men jeg skal dobbeltsjekke dette, så kommer jeg tilbake til saken.

 

Edit: Feil funnet, det var en feil i en formel i Excel, som gjorde at hele grafen hadde forskjøvet seg. Riktig graf er nå lastet opp. :)

Endret av RBW
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...