Simen1 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Denne gangen synes jeg testoppsettet er veldig bra! Applaus HW.no har hørt på lesernes kritikk fra eldre lignende artikler. - Billig CPU testet med billig GPU. Det er bra. Det hører sammen. Tilsvarende for dyr CPU og dyr GPU. - To av skjermkortene (AMD og Nvidia) testes på begge plattformene. Bra! - Skjermkortene testes på blant annet samme oppløsning (1920x1080). Bra! - Skjermkortene er omhyggelig valgt AMD vs Nvidia i hver av de testede prisklassene. Bra! Bildenes tale er klar: Bruk medium Tallenes tale er klar: Prioriter en rask prosessor til dette spillet. Du trenger ikke den råeste GPUen til fullHD. Lenke til kommentar
Silhouettes Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Minimum FPS eller gjennomsnittsFPS i grafene? Det bør oppgis Lenke til kommentar
jøkul ptro Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 nok en artikkel hvor man ble kloker av å lese kommentarene enn selve artikkelene stå på Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Hvorfor tester dere fremdeles med FX4130 fremfor FX4300 eller FX6300? Dette er slik at man kan sammenligne med andre spill. Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Jeg klarte ikke å se noe forskjell på de bildene. Tok enda glass øynene mine på meg, men nada forskjell. Så ikke en dritt forskjell selv. Lenke til kommentar
RBW Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Hvorfor tester dere fremdeles med FX4130 fremfor FX4300 eller FX6300? Hei! Disse testene er ikke ment å skulle benytte de til enhver tid beste prosessorkjøpene. Her har vi snarere brukt et typisk oppsett, så ser vi hvordan det går. I en ideell verden skulle vi testet med en rekke prosessorer og enda flere skjermkort, men det hele koker ned til hva vi har av kapasitet dessverre. Likevel, vi kommer til å oppgradere benkene etter hvert. Lenke til kommentar
RBW Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 oh dear. Det ser ut som spillet ikke ble restartet mellom bilde rekken som viste grafikk instilling forskjeller, antar at bare ssaa (supersampling) blir forandret når en ikke restarter spillet (ssaa rendrer spillet i høyere oppløsning og så reduserer oppløsningen). forresten ssaa er temmelig meningsløst om man spiller i 2560 x 1600. etc Hardware.no dere kunne ha lest denne eller lignende før dere begynte http://www.geforce.c...rformance-guide litt research først er alltid fint Ps her er noen screen shots fra de som tar det seriøst http://deadendthrill...zoneward-bound/ http://www.flickr.co...ol-1274794@N25/ Hei! Det var en spennende problemstilling som ingen av oss har hørt om før, så da dobbeltsjekket vi. Etter flere runder, med restarting mellom hver, så er forskjellene fremdeles ganske så små. Litt for moro skyld kjørte jeg en runde med Fraps, og endret kun fra low til extra high på teksturkvalitet. SSAA ble helt utelatt. Resultatene viste omtrent en dobling i FPS. Det virker veldig rart at teksturene ikke skal være lastet om det blir såpass med forskjell i resultat. I tillegg, det tar såpass med tid fra du har valgt en ny teksturkvalitet og til du kan fortsette spillet at det lukter innlastning av teksturer lang vei, etter min mening da. Lenke til kommentar
RBW Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Oppsummering av test: Hvis du eier et gtx 670, skaff deg Fx-4130 istedenfor 3770. da får du 10 mer fps på høyeste settings ved 1920x1080 Hei! Den gikk under radaren er jeg redd. Generelt sett yter GTX 670 mye bedre på Intel-maskinen, men du har helt rett i at dette her ser rart ut. Alle testene er kjørt en rekke ganger, men jeg skal dobbeltsjekke dette, så kommer jeg tilbake til saken. Edit: Feil funnet, det var en feil i en formel i Excel, som gjorde at hele grafen hadde forskjøvet seg. Riktig graf er nå lastet opp. Endret 27. mai 2013 av RBW 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå