Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forskjellen på 35 Kw motor og fri


C2D

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hva er den mekaniske forskjellen på f.eks en Kawasaki Z750R 35KW

og en som er fri altså noen og 70 KW?

 

 

hva skal til for å sperre ned til 35KW eller åpne til 70KW?

 

 

vil helst ikke ha noen svar om "politiknapp"

 

 

 

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Normalt vil en slik sykkel være plombet ned elektronisk, med en liten fysisk duppeditt som kan byttes ut for å få full effekt.

Rent praktisk har det neppe mye å si. Du vil fremdeles ha utrolig god aks og toppfart på en sykkel med "bare" 35 kW (47 hester).

 

Klart, det er en verdiøkning på sykkelen å få den ombygd (der ombyggingen basically består i å få byttet ut denne delen) til fulleffekt, men du vil neppe merke noe forskjell, verken på kjøreegenskaper eller lyd. Om du skal gjøre dette lovlig vil avgiften du må betale til tollvesenet minke hver gang sykkelen har "bursdag". Om sykkelen f.eks. er registrert 1. juni 2009 vil det være billigere å foreta ombyggingen etter 1. juni i år, enn det vil være å gjøre det i dag.

I tillegg vil du som regel måtte betale dokumentavgift til produsenten + arbeid på bytte, kontakt forhandler for å få pris på dette.

 

Kalkulator for å beregne ombyggingsavgift.

 

Om du har A2 per i dag bør du ikke engang vurdere å gjøre dette ulovlig. Én ting er at du risikerer å miste skiltene på sykkelen, en annen ting er at du strengt tatt ikke har lappen for det - og som sagt: i praksis merker du neppe noen forskjell. Jo eldre sykkelen er, jo billigere er det altså å få bygd den om, så vent til du har klasse A før du begynner med dette.

Lenke til kommentar

Normalt vil en slik sykkel være plombet ned elektronisk, med en liten fysisk duppeditt som kan byttes ut for å få full effekt.

Rent praktisk har det neppe mye å si. Du vil fremdeles ha utrolig god aks og toppfart på en sykkel med "bare" 35 kW (47 hester).

 

Klart, det er en verdiøkning på sykkelen å få den ombygd (der ombyggingen basically består i å få byttet ut denne delen) til fulleffekt, men du vil neppe merke noe forskjell, verken på kjøreegenskaper eller lyd. Om du skal gjøre dette lovlig vil avgiften du må betale til tollvesenet minke hver gang sykkelen har "bursdag". Om sykkelen f.eks. er registrert 1. juni 2009 vil det være billigere å foreta ombyggingen etter 1. juni i år, enn det vil være å gjøre det i dag.

I tillegg vil du som regel måtte betale dokumentavgift til produsenten + arbeid på bytte, kontakt forhandler for å få pris på dette.

 

Kalkulator for å beregne ombyggingsavgift.

 

Om du har A2 per i dag bør du ikke engang vurdere å gjøre dette ulovlig. Én ting er at du risikerer å miste skiltene på sykkelen, en annen ting er at du strengt tatt ikke har lappen for det - og som sagt: i praksis merker du neppe noen forskjell. Jo eldre sykkelen er, jo billigere er det altså å få bygd den om, så vent til du har klasse A før du begynner med dette.

 

ja, bare lurte. den dag i dag er det vell selfølgelig elektronisk :p

 

takk for tidlig svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...