greigster Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 jeg har kobla hdd'en på en annen pc for å prøve å kjøre recovery på C-driven.. det er 4 partisjoner på hdd'en.. jeg kan se de tre andre, men ikke C'en.. prøver 'as we speak' å kjøre "GetBackData" på hdd'en men er ikke helt optimist..-finnes det noen andre gode prog's der ute som kan hjelpe mig? jeg lurer på om det er FAT-tabellen som har tatt kvelden..men er usikker på åssen å fixe den.. Thomas Lenke til kommentar
Heming Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Sliter med noe av det samme. Har en SATA som primær m OS og sånn og vil gjerne bruke min gamle hdd i tillegg. Denne er P-IDE, og når jeg kobler til denne som slave vil maskinen plutslig boote fra denne istedet for min SATA, og i DOS vises ikke hdd'ens C partisjon, bare D og E. Send meg gjerne en privat msg hvis du får en ornings!!!! Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 kan det ha noe med NTFS og gjøre? vet ikke hvilket os du bruker da? men NTFS synes ikke i DOS eller i win 98 og ME f.eks med andre ord bruker du windows 2000 eller windows XP så er sikkert c: basert på NTFS filsystemet, der ser man også FAT32 filsystemet men i windows 98, ME eller i DOS der ser man ikke NTFS filsystemet! derfor hvis du bruker selv XP f.eks og setter harddisken i en pc som har win98 f.eks så kan man ikke se f.eks i dette tilfellet c: vet ikke om du ble klokere av dette, men lykke til i hvertfall Lenke til kommentar
Morten_M82 Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Du kan prøve og bruke "R-Studio.NTFS.2.0" Har brukt det noen ganger finner somregel alt. Tror ikke det er så vanskelig og finne på nette heller Lenke til kommentar
Heming Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Får bare ikke BOOTA med IDE disken kobla til hovedkortet. Kjører XP på begge HDD. iom at jeg ikke får BOOTA så hjelper det jo lite med tilleggsprgm. Mulig jeg må kjøre en ParalellIDE kontroller??? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Har nettopp slitt med disk som ikke vises, eller gir alvorlige feilmeldinger. Prøv følgende : Sjekk at hovedkortet har aktivert SMART funksjonen for diskene. Lag en DOS boot diskett og kjør disk leverandørens diagnoseprogram. Skaff deg NTFSCHK og kjør NTFSCHK /R for å finne og reparere filsystemene på disken. Lykke til ! Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Får bare ikke BOOTA med IDE disken kobla til hovedkortet. Kjører XP på begge HDD. iom at jeg ikke får BOOTA så hjelper det jo lite med tilleggsprgm. Mulig jeg må kjøre en ParalellIDE kontroller??? finner du harddisken i bios? i bios har man en innstilling som man kan sette boot device, står den på riktig? eks. hvis det står att den skal boote fra cd-rom + at den ikke skal søke etter andre enheter og boote fra, kommer man ikke langt. ja nå leste jeg litt nøyere igjen, kanskje ide disken får konflikt med en cd-rom eller noe? jeg tror kanskje du kan finne ut noe i bios, for der ser man jo hva pc'en finner av disker og cd rom og det kan jo hende at bios setter ide som default boot device når du setter inn ide disken at man må sette boot device på sata? nei nå tror jeg at jeg må slutte å skrive før det kommer noe dummere forslag, ikke at disse kanskje er dumme da kjønte du hva jeg mente? kan jo hende at du har prøvd dette også da, ikke vet jeg, men lykke til i hvertfall Lenke til kommentar
greigster Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 beklager, glemte å skrive fil-systemet.. Fat32 på den partisjonen som ikke vises.. fant data i segment-form vha GetDataBack..men jeg vil jo selvsagt ha hele partisjoen tilbake..ikke bare litt data.. :-? siste utvei er jo å kopiere ut all data jeg kan redde for så å slette/lage ny partisjon.. i Norton System Works 2003 får jeg melding "Unknown File System".. Thomas Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Tror ikke du får partisjonen tilbake, og før du i såfall prøver på det bør du kopiere innholdet til en annen disk. Gjerne med flere recovery programmer. Jeg har hatt best erfaring med GetDataBack. lqpl Lenke til kommentar
Heming Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 OKAY!!!! Nå får ikke jeg lenger startet XP uten min IDE disk tilkolet engang. Den har tydeligvis fucket alt opp. Starter XP i safe mode og forsøker å gjenopprette til et restore point fra før jeg satte i IDEn, men det hjelper ikke. XP klager bare på "unknown hard error" HJELP!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå