Gå til innhold

Ny innstramming av ytringsfriheten

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Jeg tror at denne lovendringen er myntet på å kriminalisere drapstrusler og mobbing på nett. Og det er helt greit for meg. Tviler på at de vil hanke inn politisk ukorrekte med det første, det hadde blitt altfor betent.

Tja, sjekk ut denne: http://www.nrk.no/contentfile/file/1.10947191!reform.pdf

Virker ikke helt på landet at de vil gå etter andre ting enn trusseler. Der hvor anti-feminisme og anti-stat for eksempel blir slått ned på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at denne lovendringen er myntet på å kriminalisere drapstrusler og mobbing på nett. Og det er helt greit for meg. Tviler på at de vil hanke inn politisk ukorrekte med det første, det hadde blitt altfor betent.

Drapstrusler er forbudt, og har vært forbudt, også på internett. Eivind Berg, som er bakgrunnen for den hurtige saksbehandlingen var siktet for oppvigleri.

Lenke til kommentar
Tja, sjekk ut denne: http://www.nrk.no/contentfile/file/1.10947191!reform.pdf Virker ikke helt på landet at de vil gå etter andre ting enn trusseler. Der hvor anti-feminisme og anti-stat for eksempel blir slått ned på.

Interessant. Spesielt denne sammensausingen:

Antifeminisme er ofte er en integrert del av ideologiene og retorikken til ideologier som høyreekstremisme, islamofobi, nynazisme og antisemittisme

Drapstrusler er forbudt, og har vært forbudt, også på internett. Eivind Berg, som er bakgrunnen for den hurtige saksbehandlingen var siktet for oppvigleri.

OK, jeg trodde han var siktet for drapstrusler mot politi.

Endret av mofomofo
Lenke til kommentar

Aaah. Linke til rasistisk matriale, så flott. Fremvis rasismen der den er.

Skjønte ikke denne? Mener du å spørre hvorfor man skal ville linke til rasistisk materiale?

Interessant. Spesielt denne sammensausingen:

Jau, men det er feil, ihvertfall fra det jeg har sett. Antifeminisme handler om at kvinner får for mye makt, særlig juridisk sett (tror også særlig amerikanere er interessert i dette da menn har nesten ingen rettigheter der), samt det gir grunnlag for å evt sensurere folk som Eivind Berg når man er uenig med han.

Det er en forskjell på reel ekstremisme og det å være kritisk eller ikke like en trend i samfunnet. Jeg syntes internett skal være såpass fritt at man vil kunne skrive og føle det man vil... Jeg kan godt forstå tanken om å gjøre loven teknologinøytral, men det er fortsatt en "slippery slope", i det at internett er såpass privat i forhold til bøker, tv eller film, for eksempel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det som er veldig typisk med denne og andre tilsvarende saker er at man sender ut et tvetydig signal. Loven frontes som om den skal stoppe drapstrusler osv men alle politisk ukorrekte kjenner lusa på gangen og skjønner at dette hovedsakelig er gjort for å kneble politisk ukorrekte i tro om at meningene forsvinner like raskt som man knebler ytringsfriheten.

Det man gjør med slike innstramminger er at man lager et skarpt skille hvor de som er på den ene siden bruker offentlige diskusjonsforum til å diskutere politisk korrekte meninger ingen er uenige i og skryte av hvor bra alle har det siden alle er enige i alt. Politisk ukorrekte går nå under jorden på den andre siden av skillet og skaper seg sine egne nettverk og forum hvor de får diskutert sine politisk ukorrekte meninger uten innblanding fra politisk korrekte.

Sånn sett har de politisk korrekte fjernet de politisk ukorrekte fra sine forum, mens de politisk ukorrekte slipper å bli motsagt. Sånn sett vinner begge sider, mens alle taper totalt.

Drapstrusler er intr. tema. Er VELDIG nysgjerrig på hvordan dette skal håndheves. Skal man tråle mammanett på jakt etter sure ytringer fra damer som mener mannen skulle vært drept så høyt som han snorket i natt. Skal man fengsle dyrevernere som ytrer at dyremishandlere skulle vært drept? Skal man massefengsle og massebøtlegge alle som ytrer drapsønsker mot ABB?

Kanskje man skal fengsle noen nrk folk?

http://p3.no/musikk/dod-over-dj-en/

Fengsle noen MB eiere?

http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=6149.0;wap2

Og vil man tørre å arrestere kristne og muslimske konservative?

http://dagen.no/Nyheter/IsraelMidt%C3%B8sten/tabid/255/Default.aspx?ModuleId=75180&articleView=true

Det er vel bare å begynne byggingen av nye fengsler...

Lenke til kommentar

Unskyld min uvitenhet, men hvem er denne Eivind Berg?

Hva gjør du egentlig i en tråd du ikke har giddet å lese igjennom ?

Er du her bare fordi du ser mange andre gærninger her allerede så det passet bra å spe på med dritt om deres ekstremt paranoide verdensbilde?

Lenke til kommentar

Hva gjør du egentlig i en tråd du ikke har giddet å lese igjennom ?

Hva gjør du her ettersom du ikke har giddet å lese igjennom reglene for posting i Politikk og Samfunn ?

Regler for posting på PRS - Les før du poster Velkommen til politikkdelen av forumet. For de som vil bidra med meningsytring ber vi om følgende:1. Ha ekstra fokus på saklighet. Ta ballen og ikke mannen, uavhengig av hvor provoserende du finner et innlegg. Blir du veldig provosert av noe så anbefales det at man "teller til ti" før man skriver sin respons.2. Om du skal opprette en tråd så ha en klart definert problemstilling. Rene "utbrudd", kunngjøringer, ideer, propaganda og hjertesukk hører hjemme i Oppslagstavlen.3. Respekter trådens emne, ikke bedriv "trådkapring".4. Hensikten med kategorien er å bedrive meningsutveksling, dette er ingen konkurranse. Prøv å unngå "skyttergravsdiskusjon".

Er du her bare fordi du ser mange andre gærninger her allerede så det passet bra å spe på med dritt om deres ekstremt paranoide verdensbilde?

Joda, der er både tusser og troll her, velkommen skal du være likevel. ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ett av problemene med denne situasjonen, er at folk har "glemt" at ytringsfrihet og personvern var for å beskytte oss mot staten, ikke mot terrorister.

Terrorisme er ofte der jeg ser, et tegn på at en regjering har gått for langt. Ikke det at jeg liker uskyldig blod, men "USA" har lenge bedt om å få 9/11 pga sin utenrikspolitikk. Breivik ble så sladdet at jeg vet ikke.

Norge i dag; den vanlige mann har mangelfull innsikt i regjeringens affære, mens regjeringen strammer inn og ønsker antakeligvis total innsikt hos den vanlige mann. Stikk motsatt av grunnlovens ide.

Endret av olsen_1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...