Gå til innhold

Fikse Samsung Galaxy s2 eller kjøpe ny mobil?

Anbefalte innlegg

Jeg har knust skjermen på min Samsung galaxy s2 og lurer på om det er lurt å fikse den, eller om den begynner å gå ut på dato? :hmm:

Skal jeg fikse den kjøper jeg ny skjerm på ebay. ca 600-700kr inkludert frakt.

Men hvor "smart" er den i forhold til nye mobiler? Har sett på sAmsung galaxy xcover 2. Hadde vært fint å kunne tatt med seg mobilen på ski og slikt uten å bekymre seg. :wee:

Hva ville dere gjort? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mobilen er kjøpt som bedriftsstelefon så da gjelder ikke de reperasjonssgreiene etter slik jeg har forstått det :(

Da er alternativet å kjøpe skjerm på ebay og få den om en måne og ta sjangsen på att jeg klarer å fikse uten problem.. Eller å kjøpe meg ny mobil, hva ville dere gjort?

Og er det forresten noen som kjenner til om s2 begynner å gå ut på dato?

Lenke til kommentar

Jeg reparerer en del slike skjermer, da jeg er mobilreparatør. Det er en relativt vanskelig reparasjon, men jeg er sikker på at du klarer det om du har litt "tekniske hender".

Husk å være ekstremt forsiktig om du skal utføre reparasjonen, siden mobilreparasjon generelt sett krever mer forsiktighet enn f. eks. PC-reparasjon.

Lenke til kommentar

Stikk på elkjøp/lefdal og be om å få ativ s til gårsdagens pris, altså 1999. God deal! Den har vært på helgetilbud i 2-3 helger nå så det burde gå greit.

Har ingen elkjøp eller lefdal i nærheten :/

Har du sjekket hvor mye det koster å få fikset skjermen hos verksteder i nærheten? S2 er vel helt ok telefon fortsatt, ikke utdatert spesifikasjonsmessig bortsett fra relativt lavoppløst skjerm.

Regner med det koster relativt mye.

Det jeg egentlig lurte på var om det lønner seg noe særlig å fikse den siden modellen er ett par år gammel. Hvordaner den i forhold til f.eks xcover 2?

Lenke til kommentar

For min del virker det som xcover 2 er en kjipere variant av s2 spesifikasjonsmessig men som tåler litt mer sprut og støt.

Jepp, stemmer nok ganske bra det.

Greit å sjekke likevel hvor mye en reparasjon koster, i stedet for å spekulere. Her i Oslo er det en haug av "verksteder" som tilbyr eldre iphone skjermrep for godt under tusenlappen, vet ikke hvor representativt det er for resten av landet.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...