Bollen123E Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Jeg har knust skjermen på min Samsung galaxy s2 og lurer på om det er lurt å fikse den, eller om den begynner å gå ut på dato? Skal jeg fikse den kjøper jeg ny skjerm på ebay. ca 600-700kr inkludert frakt. Men hvor "smart" er den i forhold til nye mobiler? Har sett på sAmsung galaxy xcover 2. Hadde vært fint å kunne tatt med seg mobilen på ski og slikt uten å bekymre seg. Hva ville dere gjort? Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 25. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2013 Har ikke tenkt til å bruke en formue på ny mobil Krever bare att den er rask nok til å dra de fleste spill, og det hadde vært veldig kult om jeg kunne gjort som jeg ville med den uten å bekymre meg! Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Hvis telefonen er under 12mnd gammel: http://www.digi.no/900442/billigere-aa-reparere-galaxy-skjermen Jeg ville ha prøvd å reparere, mest sannsynlig er det jo bare skjermen som er defekt, for betydelig heftigere telefon må du opp i rundt 3000. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Nei, men det er det jeg ville gjort. Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 25. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2013 Skal finne ut hvor gammel den er. Men tror den er 12 mnd og en uke eller noe sånt xD Kan jeg sende mobilen i posten til slike reperasjonssentere? Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 Mobilen er kjøpt som bedriftsstelefon så da gjelder ikke de reperasjonssgreiene etter slik jeg har forstått det Da er alternativet å kjøpe skjerm på ebay og få den om en måne og ta sjangsen på att jeg klarer å fikse uten problem.. Eller å kjøpe meg ny mobil, hva ville dere gjort? Og er det forresten noen som kjenner til om s2 begynner å gå ut på dato? Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Stikk på elkjøp/lefdal og be om å få ativ s til gårsdagens pris, altså 1999. God deal! Den har vært på helgetilbud i 2-3 helger nå så det burde gå greit. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Har du sjekket hvor mye det koster å få fikset skjermen hos verksteder i nærheten? S2 er vel helt ok telefon fortsatt, ikke utdatert spesifikasjonsmessig bortsett fra relativt lavoppløst skjerm. Lenke til kommentar
oyztein Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Jeg reparerer en del slike skjermer, da jeg er mobilreparatør. Det er en relativt vanskelig reparasjon, men jeg er sikker på at du klarer det om du har litt "tekniske hender". Husk å være ekstremt forsiktig om du skal utføre reparasjonen, siden mobilreparasjon generelt sett krever mer forsiktighet enn f. eks. PC-reparasjon. Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2013 Stikk på elkjøp/lefdal og be om å få ativ s til gårsdagens pris, altså 1999. God deal! Den har vært på helgetilbud i 2-3 helger nå så det burde gå greit. Har ingen elkjøp eller lefdal i nærheten :/ Har du sjekket hvor mye det koster å få fikset skjermen hos verksteder i nærheten? S2 er vel helt ok telefon fortsatt, ikke utdatert spesifikasjonsmessig bortsett fra relativt lavoppløst skjerm. Regner med det koster relativt mye. Det jeg egentlig lurte på var om det lønner seg noe særlig å fikse den siden modellen er ett par år gammel. Hvordaner den i forhold til f.eks xcover 2? Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Snip Evt. ring de (bruk http://www.gulesider...ord=elkj%C3%B8p) for å ringe gratis. Be om å få tilbudet. Kan tilkomme 49 i porto, men det har ikke skjedd meg når jeg har bestilt på den måten. For min del virker det som xcover 2 er en kjipere variant av s2 spesifikasjonsmessig men som tåler litt mer sprut og støt. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) For min del virker det som xcover 2 er en kjipere variant av s2 spesifikasjonsmessig men som tåler litt mer sprut og støt. Jepp, stemmer nok ganske bra det.Greit å sjekke likevel hvor mye en reparasjon koster, i stedet for å spekulere. Her i Oslo er det en haug av "verksteder" som tilbyr eldre iphone skjermrep for godt under tusenlappen, vet ikke hvor representativt det er for resten av landet. Endret 29. mai 2013 av mandela Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Jeg tror jeg går for å fikse selv, ikke verdens undergang om noe går galt. Bestiller denne tror jeg: http://www.ebay.com/...=item5d3e1671d6 så slipper jeg å vente i en måned på noe fra Kina. Noen innspill? Endret 29. mai 2013 av Rasmus111 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå