Gå til innhold

[Løst] Asus Essence STX gaming instillinger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skrudde på SPDIF Out og satte instillingen på Dolby Digital Live. Lyder forsvant helt, noen som veit korleis eg fikser dette? Bruker headphones og SPDIF inngangen hvis det kan være til noen hjelp. Har brukt analog inngang tidligere.

EDIT:

Her er innstillingene som eg bruker nå:

69CjkWz.png

Endret av maxie526
Lenke til kommentar

Ok, da har eg bytta til SPDIF men fremdeles ingen lyd. Kan du sende ein screenshot av instillingene dine i Xonar Audio Center? Merkelig nok så kommer det lyd hvis eg skrur av SPDIF og skrur på Analog Out og endrer instillingen til 2 speakers. Headphone og SPDIF instillingene nekter å gi meg lyd.

Endret av maxie526
Lenke til kommentar

Det skal jo kunne gå ann å få virtual surround sound som funker selv med eit stereo headsett? Sennheiser skryter jo av at PC 350 G4ME0 er eit ekstremt bra gaming headsett, da forventer eg at den skal støtte virtual surround sound.

EDIT:

Jaja, skal bytte ut lydkortet og headsettet til noke som støtter surround sound. Blir vel Razer Tiamat og eit 7.1 lydkort fra Asus.

Endret av maxie526
Lenke til kommentar

Lydkortet du har støtte surround, men headsettet ditt er det kun Stereolyd i. Sånn virtualsurround har jeg ikke noe særlig gode erfaringer med, De lager kun et kaotisk lydbilde etter min mening.

Går fint å spille med Stereo headsett å du får som regel bedre lyd i et headsett som kun har Stereo fremfor en med 5,1 el 7,1 fordi elementene i headsettet blir mindre.

Endret av 1982kims
Lenke til kommentar

Stemmer det. Quality over quantity er det mange som sier når dei kjøper eit stereo headsett med fake surround fremfor eit som har true surround. Anyways, takk for hjelpa men lyd er veldig viktig for meg siden eg driver med competitive gaming så må eg vite hvor fiendene kommer fra. Det å drive med FPS gaming med stereo er som å spille i blinde etter min mening.

Endret av maxie526
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...