Gå til innhold

Dobbel gul sperrelinje

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører selv Rv.4 fra Oslo til nord på Hadeland titt og ofte..

Der er det lange strekninger med gode forbikjøringsmuligheter som er belemret med dobbel sperrelinje..

Om jeg respekterer den? Ikke alltid.

Kjører strekningen stort sett daglig, og det er rett som det er forbikjøringer, ikke sjelden firmabiler. Mest om vinteren siden linjene ofte er under snøen og det ikke finnes noen skilt som forteller om forbikjøring er lov eller ikke. Tidligere var det ikke sperrelinje bortsett fra tunnelene.

Å ligge i 40-50km/t i 80-sona med gode forbikjøringsmuligheter finner jeg meg ikke i.. Det er ikke så jævlig ille å få en bot heller.. Litt straffeskatt må man regne med som bilist.

Har opplevd 50 km i 80-sona noen få ganger. Snitthastigheten på strekningen med gjennomsnittsmåling har noen ganger vært helt nede ved 60 km. Rett etter siste boksen gir de gjerne på til de når 90...

Lenke til kommentar

Jeg er jævlig glad jeg ikke kjører der daglig!

Men jeg blåser jo forbi uansett, annet enn i snittmålingsgreiene.

Noen som vet om en god app som kan brukes på Android for å måle snitthastighet fra man starter den til den stoppes igjen, og hele tiden vise aktuell snitthastighet siden reset?

Lenke til kommentar

Hvorfor kjører du ikke like fort mellom snittmålingene? Bremser du også foran fotobokser?

Lå i ~75 på speedometeret (viser litt under på fartstavle) i 70-sonen, en som har klart å ligge bak en stund legger seg til venstre og kommer opp på siden. Da kjører vi forbi et skilt om fartsmåling, så sakker han av litt og ligger på siden til vi er forbi boksen før han gasser på igjen...

Åååååå det er så teit.

Lenke til kommentar

I 80-sone med gjennomsnittsmåling holder jeg rundt 83-85km/t, da blir man ikke tatt.

Noe høyere snitt enn det, så er det fare for å få straffeskatt.

Under forbikjøring der det er fotobokser kan jeg gjerne benytte samme taktikk jeg.. Kjøre for fort, ned i fartsgrensa, og så dra på igjen. På ingen måte teit.

Lenke til kommentar

Jeg er jævlig glad jeg ikke kjører der daglig!

Men jeg blåser jo forbi uansett, annet enn i snittmålingsgreiene.

Noen som vet om en god app som kan brukes på Android for å måle snitthastighet fra man starter den til den stoppes igjen, og hele tiden vise aktuell snitthastighet siden reset?

LOL! Har du ikke kjørecomputer som viser snittfart i stasjonsvogna i premiumsegmentet med 4x4 og passe mye motor?

Endret av Durochris
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...