iMarius Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Noen som spiller Rail Nation? Jeg har såvidt fått prøvd det ut, og sålangt er det i hvert fall spennende. Dette er et spill laget av samme folkene som laget travian. Litt om spillet: Det er et flash-basert spill som går ut på å tjene penger på frakt av diverse gods ved hjelp av tog. Alle spillere er koblet til en by, og spillet går ut på å gi byen det den trenger av gods for å vokse. Spillet er et MMO der en kan danne allianser som samarbeider om å få byen til å vokse, og som investerer i fabrikkene rundt, slik at en får fordeler på henting av gods.I tillegg er spillet delt inn i tidsepoker, det vil si at etter 14 dager på en tidsepoke, så går man videre til neste. Da blir det endringer på hvilke tog som er tilgjengelige, og hvilke typer gods som kan transporteres. http://rail-nation.com/ Jeg spiller i byen Stamford på den internasjonale serveren "smoke chamber". Traileren til Rail Nation: http://www.youtube.com/watch?v=qBvws2aQwUk&feature=player_embedded Link til en youtubevideo som viser litt av hvordan en starter å spille: http://www.youtube.com/watch?v=h79TcEjh_e0 Siste oppdatering av spillet: http://www.youtube.com/watch?v=QrCtVqTvpCs Endret 6. juli 2013 av iMarius Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Regga meg en konto nå. Virket litt som en blanding av Transport tycoon og travian og lignende. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Så interessant ut dette. Men det står at jeg bør starte i byen Pureshore, kan noen forklare hvorfor? Er det vanskeligere å begynne i de andre da? Endret 25. mai 2013 av untouch4ble Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 25. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2013 Så interessant ut dette. Men det står at jeg bør starte i byen Pureshore, kan noen forklare hvorfor? Er det vanskeligere å begynne i de andre da? Det virker som om serveren gir deg noen forslag til byer basert på hvor mange spillere som er på byene fra før, men jeg er usikker på hva som ligger til grunn at en by er anbefalt.. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Begynnte i Sleigthon, ligger helt i nord- nordvest ca. Så ikke at du hadde skrevet hvor du startet, har nettopp gjennomført opplæringa. Første jeg gjorde var å oppgradere "engine house" slik at jeg kunne kjøpe ett lok til Edit: Ser nå at jeg ikke har råd til ett nytt lok med det første, hehe. Endret 25. mai 2013 av untouch4ble Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 25. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2013 Edit: Ser nå at jeg ikke har råd til ett nytt lok med det første, hehe. Du har nok penger i morgen tidlig vil jeg tippe Jeg fikk råd til et fjerde tog etter ca 12 timer. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Satser på det Eneste minuset jeg har funnet foreløpig er at man kan kjøpe gull med kredittkort. Men det er vel uunngåelig i dag tydeligvis Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 25. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2013 Satser på det Eneste minuset jeg har funnet foreløpig er at man kan kjøpe gull med kredittkort. Men det er vel uunngåelig i dag tydeligvis Spill med micro-transactions er ganske vanlig ja.. Jeg tenker å la være å kjøpe noe i spillet for ekte penger til jeg eventuelt starter helt fra starten av i era 1 på neste server som blir reseta. Det er 3 forskjellige internasjonale servere, og den ene serveren er på den siste eraen nå, så jeg regner med at det ikke tar så lang tid før den starter på era 1. Akkurat nå er det kun å bli kjent med spillet som gjelder. Ser ut til at man kan få en ganske grei start om man kjøper den pakken til 5 euro, og bruker gull til starter-pack og plus-member som koster 225 gull tilsammen. Men, som sagt, så venter jeg med å kjøpe til jeg evt ser at det er verdt å spille dette, og da blir det å starte på era 1 før jeg kjøper. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Kan man ha flere tog på samme rute evt. samme spor/linje? Jeg ser jo ingen krysninger ei heller lyssignaler Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Jepp! Jeg har to tog som går samme rute. Vet ikke om det går senere av den grunn, men går nå frem og tilbake på samme linje Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 Jeg fant akkurat ut at bat-lokomotivene er elendige i forhold til det beste lokomotivet fra era 1, altså falcon. Mye raskere til å akselerere, og nesten lik tophastighet.. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Det ene toget mitt har kommet bort, det sto sto "fast" i en Sawmill. Jeg måtte sette opp ruten/schedule på nytt. Håper ikke det må gjentas ofte... Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 Det fins nok noen bugs i spillet enda ja.. Heldigvis har jeg ikke funnet så mange enda Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Logget på igjen nå, hadde det samme skjedd igjen Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 untouch4ble: Hvilken server er du på? Det finnes 3 internasjonale servere, og den jeg er på, Smoke Chamber, har jeg ikke sett noe slike bugs på enda. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Smoke chamber her og, har ikke opplevd buggen noe mer Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Ok. Noen som har synspunkter på spillet enda? Jeg synes det er vanedannende, men så liker jeg jo alt som har med statistikk å gjøre. For folk som liker spill med transport og økonomi tror jeg dette spillet er midt i blinken.. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Føler ikke at jeg har helt kommet inn i spillet enda, føler jeg er på en server alene å spiller. Jeg vet det er flere der, føler også at det er 0 konkurranse og togene går nå sin gang. Jeg har heller ikke funnet ut hva jeg skal gjøre, bortsett fra å frakte gods rundt omkring. Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 untouchable: Bli med i en association og start med å investere i fabrikkene du henter gods fra. På investeringsbiten er det mye konkurranse, siden folk ønsker så lave lastetider som mulig, og i tillegg får du mer prestisjepoeng ved å være en toppinvestor. Det samme gjelder gods som byen virkelig trenger. Er du blant de som frakter mest av den typen gods som er påkrevd for at byen skal vokse, så får du mye prestisjepoeng. Jeg får 250 prestisjepoeng hver dag, fordi jeg er den som transporterer mest kyr til byen for eksempel. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Hva bruker man prestisjepoeng til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå