Jentungen2 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Flaks for Lunde Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Magnar Bruvik Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Velkomponert bilete av Lunden. Likar ljoset som har noko trolsk over seg. Fin positur på fuglen, god skarpheit og harmoniske fargar. Litt pirk på slutten: trur eg ville kutta litt i toppen Magnar Lenke til kommentar
jeanette roger Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 fantastisk..må reise hit en gang og prøve få bilde av disse fuglende jeg er blitt forelsket <3 Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Veldig artig å se den med de små vingene utstrakt som om den holder på å prøveflyge. Komposisjonen er god selv om perspektivet blir litt forutsigbart. Bildet er ellers noe overeksponert i skyggeområdet og undereksponert i høylysområdet. Faktisk så mangler det rundt 22% av lysomfanget som går fra 0 til 255. Det er ikke alltid at så mye av toneomfanget er til stede, men her er det nok tåka som har lurt kamera til en mindre heldig eksponering. Jeg legger ved ei fil som jeg har justert og du vil se hva som er gjort på det innlimte bilde på hovedbildet Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Syns dette ble bra jeg, men litt tamt er det jo. Ser jo at Birgers versjon gir mer smekk men samtidig forsvinner litt av tåkefølelsen. Laget en versjon i Photomatic +/-0.75 EV. God helg. Mvh Harald G. Lenke til kommentar
Jentungen2 Skrevet 25. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Tusen takk for tilbakemeldingene alle sammen Veldig fint å få så bra respons På V2 har jeg tatt ett lite kutt oppe på forslag fra Magnar, ble nok ikke så dumt det. Hadde lagt ut en V3 etter Birger sitt oppsett rett før jeg så Harald sitt forslag også, synes V3 ble veldig bra, men litt enig med Harald mhp. tåkestemningen Supert når dere legger med litt "oppskrifter" på forslag, artig å prøve seg litt frem, lærer masse av det også, så nok en gang takk for super input til bildet, skal ha disse forskjellige variantene i minne God helg alle sammen ! Endret 25. mai 2013 av Jentungen2 Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Glemte å kjøre støyrens. Mulig den ble bedre nå. HG Endret 26. mai 2013 av Harald Gjerholm Lenke til kommentar
Magnar Bruvik Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Versjon 3 blei knallbra!! Her har du meir kontrast og betre trøkk i fargane. Den fine skodde effekten er der fortsatt. Flott! Magnar Lenke til kommentar
Jentungen2 Skrevet 25. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2013 Ja, enig, ble mye mer punch i V3 Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Ja enig blev mere" punch " i V3 og en fin " punch " då = et fint bilde av Lunde. God helg ønsker Leif Lenke til kommentar
Jentungen2 Skrevet 25. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2013 Takk for det, Leif God helg til deg også :-) Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Takk for det, Leif God helg til deg også :-) Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 De redigerte ser alt for overdrevet ut, ene tilfører til og med støy som ikke er i orginalen. Less is more ! Lenke til kommentar
jarle-60 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Syntes dette ble bra, komposisjon og ett artig motiv. Ser du har fått god hjelp til å løse problemene. Skal ikke blande meg oppi dette da "flere kokker jo mere søl". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg