b_torivar Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg lurer på om det er nødvendig å ha en brannmur for å holde uvedkommende ute fra datamaskinen din. Vil ikke brukernavn å passordbeskyttelse holde ute 99 % av intrengerne?? Jeg skal ha bredband forbindelse til internett og lurer på om jeg i tillegg må investere i en brannmur? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Du bør nok ha brannmur ja... Men du trenger ikke investere, det finnes gode, gratisversjoner (f.eks. ZoneAlarm om du kjører windows) Lenke til kommentar
alftore Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Kan anbefale Sygate Personal Firewall Gratis og bra! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Blaster ormen har jo plaget ganske mange for kort tid siden. Passord hjelper ingenting mot slikt, brannmur er tingen. Svaret er: brannmur og passord Lenke til kommentar
gspr Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Blaster ormen har jo plaget ganske mange for kort tid siden. Passord hjelper ingenting mot slikt, brannmur er tingen.Svaret er: brannmur og passord Ja du. Problemet er jo som oftest det at idiotbrukere sitter og diller logget inn som administrator i Windows eller root i GNU/Linux, og hvis da et program som personen kjører "kapres" av en orm/virus, vil ormen/viruset kunne eksekvere hva det måtte være som administrator/root. Dessuten kan jo lett prosesser som kjøres av Windows selv kapres. I begge tilfellene hjelper det LITE med brukernavn/passord - du trenger både firewall OG brukernavn/passord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå