Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skriftlig eksamen i norsk hovedmål Vg3 - 28. mai 2013

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallaballakamma - Jeg tror du har fått en treer fordi du til tider formulerer deg på en litt rotete og dårlig måte. Jeg er også litt usikker på begrepsbruken din. Se f. eks på hvordan begrepene etos, logos og patos brukes i denne artikkelen: http://delogbruk.no/group/norsk/forum/topics/hvordan-bruke-ordene-etos-logos-og-patos

Samtidig har du mange gode og relevante poeng i teksten din, så jeg tviler på at karakteren ville blitt satt ned i en eventuell klage. Jeg ville nok ha klaget om jeg var deg, ettersom jeg tror du ikke har noe å tape :)

Jeg er ikke norsklærer, men jeg endte opp med en sekser på eksamen selv, så jeg antar at det gir meg en viss kredibilitet :p

Lenke til kommentar

sendte eksamensteksten i norsk til læreren i faget, fikk svar i morges:

Hei Kassandra

Du har skrevet en god eksamensbesvarelse, og jeg vil tro at du kan oppnå en høy karakter. Du har vist både litteraturhistorisk kunnskap, god evne til analyse og du behersker sitatteknikken. Noe som drar litt ned, er en del språklige feil (noen skrivefeil, ord som mangler og noen feil i ordvalg/faste uttrykk). Jeg vil tro du kanskje får 5.

Gratulerer med vel overstått videregående, og god sommer!

Vennlig hilsen Elisabeth

Så er ganske spent! tenk hvis det blir mindre da! må klage og greier.. kan man da eventuelt legge ved at læreren sa det nok var en femmer?

...ooog det ble en firer! Klage sendt i går! Hvordan er det med universitetet, hvordan forteller jeg dem at jeg har klaget og at karakteren kan bli annerledes?

Lenke til kommentar

Hallaballakamma - Jeg tror du har fått en treer fordi du til tider formulerer deg på en litt rotete og dårlig måte. Jeg er også litt usikker på begrepsbruken din. Se f. eks på hvordan begrepene etos, logos og patos brukes i denne artikkelen: http://delogbruk.no/...-logos-og-patos

Samtidig har du mange gode og relevante poeng i teksten din, så jeg tviler på at karakteren ville blitt satt ned i en eventuell klage. Jeg ville nok ha klaget om jeg var deg, ettersom jeg tror du ikke har noe å tape :)

Jeg er ikke norsklærer, men jeg endte opp med en sekser på eksamen selv, så jeg antar at det gir meg en viss kredibilitet :p

Oi, gratulerer så mye! Jeg vet ikke om jeg tørr å klage akkurat, hahaha :p

Lenke til kommentar

1% blir satt ned. 20% blir satt opp. resten blir værende på samme karakter. Så det er ikke så aaaltfor mye å tape på å klage dersom man mener at man leverte bedre enn karakteren tilsier.

kun 20% satt opp? :/ har så inntrykk av at mange blir satt opp! (diskusjon.no, kvinneguiden..)

Lenke til kommentar

1% blir satt ned. 20% blir satt opp. resten blir værende på samme karakter. Så det er ikke så aaaltfor mye å tape på å klage dersom man mener at man leverte bedre enn karakteren tilsier.

Her har vi et klassisk eksempel på en ond lærer som ønsker å sette håpefulle elever enda en karakter ned. Sannheten er nemlig den at nærmere 90% av de som klager blir satt ned.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Haha, den historien vil jeg høre! :p

Det er ikke så interessant som det virker. Hadde en sekser fra før og tok den igjen for å være moralsk støtte for en jeg hjalp i engelsk. Ble ny sekser og jeg tenkte det hadde vært gøy å klage, for det skjer nok meget sjeldent :D

Også en gylden mulighet til å lære mer om klageopplegget og karaktersetting.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...