Ronald Ulysses Swanson Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Hvordan fikk dere Bruker-ID for skolearena? Skolen min er heller ikke oppført på den listen. Har dere en portal (samlingsside for It's, NDLA, skolelisenser o.l), så kan Skolearena ligge der. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Jeg kommer inn på skolearena gjennom itslearning Skolen vår har aldri brukt hverken skoleaerna eller itslearning. Vi har bare Fronter. Lærerne sa at vi kunne hente eksamenskarakterene neste uke, men det er jo lenge til, og sensuren har allerede falt. Lenke til kommentar
naxbat Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Faen får ikke vite karakteren før på mandag.... Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Skolen vår har aldri brukt hverken skoleaerna eller itslearning. Vi har bare Fronter. Lærerne sa at vi kunne hente eksamenskarakterene neste uke, men det er jo lenge til, og sensuren har allerede falt. Det er opp til skolen når de deler det ut. Jeg får det heller ikke før på mandag på Skolearena, og jeg kan hente det på onsdag. Lenke til kommentar
Hallaballakamma Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Det er opp til skolen når de deler det ut. Jeg får det heller ikke før på mandag på Skolearena, og jeg kan hente det på onsdag. Jeg kan hente det i dag! Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Jeg kan hente det i dag! Skolen min er så treg Lenke til kommentar
Hallaballakamma Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Skolen min er så treg Men det er bare å sjekke skolearena, hva fikk du? Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Men det er bare å sjekke skolearena, hva fikk du? Det ligger ikke ute enda. Lenke til kommentar
titus41 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 (endret) Har sensor vært ekstra streng i år på både nynorsk og norsk eksamen? Noen som vet hvor mange 2, 3, 4, 5 og 6 karakterer som ble gitt ut i år? Endret 21. juni 2013 av titus41 Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 jadda, fikk 3, håpa på 4, men fuck this shit, nå er det sommerferie! Lenke til kommentar
titus41 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 (endret) Fikk 4 på prøve eksamen og nå fikk jeg 2 på eksamen som jeg følte gikk kjempe bra. Hvor lurt er det å klage på en eksamen? Kan jeg risikere å stryke om jeg klager på eksamens karakteren min? eller er dette bare myte? Endret 21. juni 2013 av titus41 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Du risikerer å gå ned i karakter, ja. Man er ikke garantert at den neste som ser på oppgava di gir like god karakter. Lenke til kommentar
kwah Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 legg den ut her, så får vi se, og vurdere hvordan det "ligger an"... Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Jeg har nettopp gått ut fra 10. klasse, med 6-er i både norsk hovedmål og sidemål. Jeg kan ikke si at jeg gleder meg særlig til neste år, og jeg er usikker på om jeg klarer å fortsette å prestere gode resultater utover i videregående. Jeg er litt nysgjerrig på å se hvor nivået ligger på norsk på eksamen i VG 3, og jeg spør derfor pent om noen kunne postet teksten sine her i tråden, eventuelt sendt dem til meg i PM? Lenke til kommentar
bhostby Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Jeg har nettopp gått ut fra 10. klasse, med 6-er i både norsk hovedmål og sidemål. Jeg kan ikke si at jeg gleder meg særlig til neste år, og jeg er usikker på om jeg klarer å fortsette å prestere gode resultater utover i videregående. Jeg er litt nysgjerrig på å se hvor nivået ligger på norsk på eksamen i VG 3, og jeg spør derfor pent om noen kunne postet teksten sine her i tråden, eventuelt sendt dem til meg i PM? det er store forskjeller. Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 det er store forskjeller. Presisere nærmere? Lenke til kommentar
Alienated82 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Jeg har nettopp gått ut fra 10. klasse, med 6-er i både norsk hovedmål og sidemål. Jeg kan ikke si at jeg gleder meg særlig til neste år, og jeg er usikker på om jeg klarer å fortsette å prestere gode resultater utover i videregående. Jeg er litt nysgjerrig på å se hvor nivået ligger på norsk på eksamen i VG 3, og jeg spør derfor pent om noen kunne postet teksten sine her i tråden, eventuelt sendt dem til meg i PM? http://www.udir.no/Vurdering/Eksamen-videregaende/Eksempelsamling-med-vurderte-elevtekster-norsk-Vg3-/ er vel et godt eksempel. Passe tverrsnitt av karakterer. Lenke til kommentar
titus41 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Synes det er litt sprøtt at nesten 70% av alle som tokk eksamen hadde pc. De som skriver for hånd har heller ingen sjangse til å ta en titt på hva som ble gjort i ettertid. Meget store fordeler med pc er det jo. Rart man ikke får en liten stjerne i dag av å skrive for hånd. "legge den ut på nett " Så det anbefales ikke å klage på en 2 karakter? Kan muligens ende opp med stryk i værstefall? Lenke til kommentar
UglyCasanova Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 (endret) Fikk 4 på prøve eksamen og nå fikk jeg 2 på eksamen som jeg følte gikk kjempe bra. Hvor lurt er det å klage på en eksamen? Kan jeg risikere å stryke om jeg klager på eksamens karakteren min? eller er dette bare myte? kjempebra* eksamenskarakteren* en myte* Er ikke for å være frekk, men orddelingsfeil og småting som å utelukke bindingsord som en/et trekker nok kraftig ned. Hvis du da i tillegg bommet noe på oppgaven eller glemte å skrive kilder/tittel/oppgavenummer er det dessverre lett å havne ned til to. Er alltid lov å klage, men da er som nevnt stryk et mulig utfall. Hvis du har en kopi av din oppgavetekst er det bare til å poste den. Er samtlige brukere her som kan hjelpe deg til å vurdere hvorvidt det er gunstig å klage. EDIT: Jeg skrev også for hånd, kladd+innføring. Det skal ikke ha noe å si, men tror sensorene underbevisst viser noe skjønn for de som leverer håndskrevne tekster. Endret 21. juni 2013 av UglyCasanova Lenke til kommentar
bhostby Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Presisere nærmere? Det er jo en overgang og en forskjell på tekster som er skrevet på en tentamen på u-skolen og en på vgs. Yrkesfaglig studieretning er også en forskjell enn de som går studie spesialisering i lærerplanen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå