Gå til innhold

ATI eller nvidia?

Godrick

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har etterhvert kommet linux drivere for ati, så de problemene som fantes i gamle dager er (delvis?) borte.

Kjører selv red hat på to maskiner med ati (Radeon 7200 og Rage 128) uten problemer. Nå har jeg ikke prøvd tv utgangene på noen av dem, så det kan være et problem.

-pg

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale et ATI Radeon 9200 eller eldre. Disse er godt støttet i Linux, mens nyere enn 9200 og alle nvidia-kort er så godt som ustøttet. (Ja, det finnes noen lukkede, binary-only drivere fra både ATI og nvidia, men å installere ufri programvare på et så lavt nivå er en demonstrasjon av total prinsippløshet hva Fri programvare angår, og kvalifiserer til gapestokk om du spør meg (for ikke å snakke om alle de praktiske problemene forbundet med disse (manuell installasjon (vanskelig for nybegynnere), problemer dersom man oppgraderer kjerne eller biblioteker, ...)).

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for nvidia.

Stoler mer på nvidias drivere enn nv-driveren ihvertfall. Opensource er en ting, men man skal tross alt kunne få hva man har betalt for. Har man nividakort er det like greit å ta ibruk skikkelige drivere. At de er vanskelige å installere er bare tull. Klarer en ikke å copypaste noen linjer fra en FAQ kommer en virkelig ikke langt med et GNU system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...