MohWarfighter Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Jeg skal bygge pc og jeg lurte på om jeg kunen bruke hvem som helst deler å sette sammen? Er alle deler like? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Nei. Vil anbefale deg å kjøpe en ferdigbygget. Komplett har flere gode Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Du burde sjekke Thor PCene til CDON. De er knallgode valg når de er på tilbud. Lenke til kommentar
Demon_Hunter Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 nei alt passer ikke til alt hvis man skal sette sammen pc må man passe på at ting passer i tårnet ditt og på motherborden du skal ha. hvis du ikke har nok kunnskap om pc og deler vill jeg nok anbefale deg å kjøpe en ferdig pc. Lenke til kommentar
SS-Schibsted Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Han skriver at han skal bygge en PC, så anbefaler alle om å kjøpe en ferdigbygd? Spesielt. Lærer aldri om man ikke prøver. MohWarfighter: Det ligger tusenvis av guider der ute, om du googler litt. 1 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Nei, du kan ikke bruke hvem som helst deler å sette sammen. Først og fremst må du bestemme seg for om du vil ha et AMD eller Intel oppsett. Når du har funnet ut av det har du kommet lagt, da socketen på prosessor har mye og si med tanke på at den skal passe på hovedkortet ditt. AMD har AM3+ socket, mens Intel har LGA1155 og LGA2011 socket. Neste steg nå er å finne et passende hovedkort med socket som passer prosessoren du har valgt deg. Det finnes veldig mange guider på blant annet på hardware.no. Når du har funnet ut hovedkort og prosessor står du mer eller mindre fritt til å velge resten. Anbefaler deg å ta en titt på Hardware.nos anbefalinger der får du en relativt grundig forklaring av hver enkelt komponent samtidig som de forklarer hva som passer sammen, du vil nok lære mye bare av å lese om hver enkelt komponent der Endret 25. mai 2013 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
chokke Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Jamen, hvor mange tråder trenger du? For øvrig er ikke dette en god kategori for emnet ditt. Prøv HER (klikkbar) istedet, og les denne før du lager en tråd der. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå