Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygg restarter ofte uten blåskjerm.

Anbefalte innlegg

i5 3750k cpu

asus sabertooth z77 hk

asus gtx670 gpu

corsair vengance ram

corsair i860 psu

samsung ssd

temp for CPU er mellom 30-40

temp for GPU er mellom 40-50

Hva skal jeg sjekke og hvordan skal jeg gå frem?

Veldig kjedelig at dette skjer hele tiden.

Finnes det noe jeg kan kjøre for å søke etter feilen eller gi mer opplysninger via?

mvh

Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i5 3750k cpu

asus sabertooth z77 hk

asus gtx670 gpu

corsair vengance ram

corsair i860 psu

samsung ssd

temp for CPU er mellom 30-40

temp for GPU er mellom 40-50

Hva skal jeg sjekke og hvordan skal jeg gå frem?

Veldig kjedelig at dette skjer hele tiden.

Finnes det noe jeg kan kjøre for å søke etter feilen eller gi mer opplysninger via?

mvh

Kristian

Hei er jo 3 ting jeg ville ha testet i første omgang.

1. Bios på HK der kan det være mange fixer fra produsenten (pcen bør vare nokså stabil i biosen før man gjør det da).

2. ram test med kun en brikke i en slott hvis det ikke virker så en annen brikke i en annen slott.

3. ser du har SSD disk ville prøvd å installere os på en vanlig disk (er kjent at det til tider kan være konflikter med SSD og kontrollere (fins trolig FW oppdateringer hvis det viser seg å være problemet.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å oppdatert bios uten at det gir noen endring. Kan prøve de to andre også.

Syns liksom problemet er så rart. Kan stå på lenge uten at noe skjer. Skjer egentlig bare når jeg spiller selv om tempraturene er lave. Virket som det var det først siden jeg bare hører ett lite klonk og alt blir svart. Så går det 1-2 sek og maskinen booter opp på nytt.

Lenke til kommentar

Det kan nok hende at du får BSOD, men du ser det ikke fordi PC'en er satt til å restarte automatisk ved BSOD. Er ikke sikker på hvilken WIndows versjon du har, så litt vanskelig å fortelle deg hvordan du fjerner automatisk restart. Dessuten har jeg spansk OS hvilket gjør det enda vanskeligere å forklare.

Lenke til kommentar

Hei,

Først og fremst takk for at dere er med for å prøve å hjelpe. Setter stor pris på det.

OS ble såklart helt gremt, men det er win7.

Sjekka C:\Windows\Minidump , men finner ikke den mappen/filen der.

Lenke til kommentar

Hvis det kun skjer når du spiller, så kan man jo mistenke driverne til skjermkortet å rote det til. Men da vil du normalt få BSOD. Du kan jo prøve å avinstallere den skjermkortdriveren du har nå, og installere siste som er 320.18 hvis jeg ikke husker feil.

Og du kan prøve å oppdatere Fimrware for den Samsung SSD'en din. Siste versjon er DXM05B0Q. Det burde ikke være noen problemer med SSD'er og kontrollere, jeg en en 840 Pro og en Intel X25-M på X79 chipset HK, madamen har en 840 på P67 og jeg har en Crucial M4 på PM55 chipset, ingen problemer i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...