Krbe14 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 i5 3750k cpu asus sabertooth z77 hk asus gtx670 gpu corsair vengance ram corsair i860 psu samsung ssd temp for CPU er mellom 30-40 temp for GPU er mellom 40-50 Hva skal jeg sjekke og hvordan skal jeg gå frem? Veldig kjedelig at dette skjer hele tiden. Finnes det noe jeg kan kjøre for å søke etter feilen eller gi mer opplysninger via? mvh Kristian Lenke til kommentar
XAOMX Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 i5 3750k cpu asus sabertooth z77 hk asus gtx670 gpu corsair vengance ram corsair i860 psu samsung ssd temp for CPU er mellom 30-40 temp for GPU er mellom 40-50 Hva skal jeg sjekke og hvordan skal jeg gå frem? Veldig kjedelig at dette skjer hele tiden. Finnes det noe jeg kan kjøre for å søke etter feilen eller gi mer opplysninger via? mvh Kristian Hei er jo 3 ting jeg ville ha testet i første omgang. 1. Bios på HK der kan det være mange fixer fra produsenten (pcen bør vare nokså stabil i biosen før man gjør det da). 2. ram test med kun en brikke i en slott hvis det ikke virker så en annen brikke i en annen slott. 3. ser du har SSD disk ville prøvd å installere os på en vanlig disk (er kjent at det til tider kan være konflikter med SSD og kontrollere (fins trolig FW oppdateringer hvis det viser seg å være problemet. Lenke til kommentar
Krbe14 Skrevet 25. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2013 Jeg har prøvd å oppdatert bios uten at det gir noen endring. Kan prøve de to andre også. Syns liksom problemet er så rart. Kan stå på lenge uten at noe skjer. Skjer egentlig bare når jeg spiller selv om tempraturene er lave. Virket som det var det først siden jeg bare hører ett lite klonk og alt blir svart. Så går det 1-2 sek og maskinen booter opp på nytt. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Det kan nok hende at du får BSOD, men du ser det ikke fordi PC'en er satt til å restarte automatisk ved BSOD. Er ikke sikker på hvilken WIndows versjon du har, så litt vanskelig å fortelle deg hvordan du fjerner automatisk restart. Dessuten har jeg spansk OS hvilket gjør det enda vanskeligere å forklare. Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Er nok som Chavalito sier. Du kan forsåvidt sjekke C:\Windows\Minidump Ligger det noen .dmp filer der? De respresenterer kræsjer, og har en del info i seg (om du kan lese dem) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Du kan bruke Blue Screen Viewer til å sjekke eventule dmp filer. Nedlastingslink langt nede på siden. Ikke bruk den knappen øverst som sier Download, det er IKKE Blue Screen Viewer. Lenke til kommentar
Krbe14 Skrevet 25. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2013 Hei, Først og fremst takk for at dere er med for å prøve å hjelpe. Setter stor pris på det. OS ble såklart helt gremt, men det er win7. Sjekka C:\Windows\Minidump , men finner ikke den mappen/filen der. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Hvis det kun skjer når du spiller, så kan man jo mistenke driverne til skjermkortet å rote det til. Men da vil du normalt få BSOD. Du kan jo prøve å avinstallere den skjermkortdriveren du har nå, og installere siste som er 320.18 hvis jeg ikke husker feil. Og du kan prøve å oppdatere Fimrware for den Samsung SSD'en din. Siste versjon er DXM05B0Q. Det burde ikke være noen problemer med SSD'er og kontrollere, jeg en en 840 Pro og en Intel X25-M på X79 chipset HK, madamen har en 840 på P67 og jeg har en Crucial M4 på PM55 chipset, ingen problemer i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå