Gå til innhold

Frivillighet koster!

Anbefalte innlegg

Jeg velger nå å tro at dette obligatoriske kurset gir noe viktig kunnskap jeg da. Men om du ikke bryr deg om statlige autorisasjoner fordi "det bare er papir" så kan du jo slutte å gå til det offentlige helsevesnet for å få hjelp og heller oppsøke en tilfeldig spåkone langs akerselva. Så lenge du får hjelp er det jo det samme, sant?

Man driver ikke et dykkerkorps i 61 år og redder liv uten kompetanse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg velger nå å tro at dette obligatoriske kurset gir noe viktig kunnskap jeg da. Men om du ikke bryr deg om statlige autorisasjoner fordi "det bare er papir" så kan du jo slutte å gå til det offentlige helsevesnet for å få hjelp og heller oppsøke en tilfeldig spåkone langs akerselva. Så lenge du får hjelp er det jo det samme, sant?

Så hva er da fordelen med Statens kontor for helseautorisasjoner, foruten at de åpenbart ikke stoler på norske utdanningsinstutisjoner?

Lenke til kommentar

Vel, det sier seg vel selv at de må ha dette kurset. Jeg ville i alle fal ikke at noen som leker redningsdykker på fritiden, uten faktisk kompetanse, skulle blitt sendt for å redde meg. Om det offentlige skal finnansiere dette kan diskuteres. Men da må vel folk forplikte seg til tjeneste en viss periode? Er det et problem?

Jeg vil heller at en idiot uten utdannelse prøver å redde meg, enn at ingen gjør det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil heller at en idiot uten utdannelse prøver å redde meg, enn at ingen gjør det.

Enig der, bryr meg ikke om det er en ravende full tulling som kun snakker arabisk, og er 80 år gammel, hvis han faktisk kan få meg ut av vannet...

Lenke til kommentar

Vel, det sier seg vel selv at de må ha dette kurset. Jeg ville i alle fal ikke at noen som leker redningsdykker på fritiden, uten faktisk kompetanse, skulle blitt sendt for å redde meg. Om det offentlige skal finnansiere dette kan diskuteres. Men da må vel folk forplikte seg til tjeneste en viss periode? Er det et problem?

Jeg må bare innrømme at jeg er imponert over den tillit du har til byråkraters kompetanse for å finne en måte å få deg opp av vannet, når ingen av dem kan svømme. ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...