Drugstar Genius Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe ett helsikkes stort stempel? Skal bli brukt til pyntegjenstand til leiligheten Snakker om typiske båtstemplet e.l som er ganske store og høye. Takker får hjelp. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Sjekk med et lastebilverksted. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Lastebilverksted er feigt NSBs Di3 lokomotiv hadde (jeg tror det går noen enda) sylindre på 9,3 liter. Med 16 sylindre pr motor kan det godt tenkes at Marienborg har noen liggende. Hvis 9,3 liters sylinder blir pinglete, finnes det noen drog i til enkelte skipsmaskiner. Ole Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Aker har noen verft, kan jo hende de har noe liggende.. Beregn noen kroner for å få lastebilen til å transportere det hjem til deg Båtservice på Gressholmen kan det vel hende at har noe.. Eller Lindøya Slipp på Lindøya.. I Vollen kan det kanskje også være noe å oppdrive..? Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Bor i Kristiansand men kanskje Aker har, det ligger jo rett i nærheten og jernbane verkstedet kan jeg høre meg litt rundt der Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Du får si ifra hvis du vil ha noen bremseskiver å pynte med har noen 15" skiver liggende Lenke til kommentar
M.H Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Tja, du kan jo se etter stempel fra en gammel båt med en eller tosylindret semidieselmotor. Vil tro en 50 hesters semidieselmotor har ganske stort stempel! Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Hvor stort skal det være? et par meter høyt, 20-30cm høyt? Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Tenkte på rundt en halvmeter muligens, noe i den duren Er jo bilinterissert så da er jo ett stort stempel passende i leiligheten Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Halvmeter, da snakker vi båtstempel fra en stor dieselmotor, langt ifra bil det Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Halvmeter høyt? Da snakker vi om stempel fra en bergendiesel e.l. Bare kjedelig at de veier fort noen kilo som andre har nevnt Ellers har vel marine CATmotorer ganske lange stempel med liten diameter... Om stempel ikke lar seg gjøre har du alltids mulighet til å være litt kreativ. Sånn som dette Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Dæven, det var noe til stuebord ja! Snakker rundt 50-60kg her tenker jeg Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 Selv om jeg er bilinterrisert har det ikke noe å si hvor stempelet kommer ifra Stilig bord. Tenkte også på å bygge til ett bord av en V8 som jeg har liggende Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Om du skal ha et så stort stempel så vil det bli så tungt at du får vanskeligheter med å få det inn, for ikke å nevne slitasjene det blir i kåken av å ha noe slikt der. Foreslår et noe mindre stempel. Kan jo alltids få tak i et stempel fra en John Deere traktor. De er dype, så kan brukes som et askebeger også Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Om du skal ha et så stort stempel så vil det bli så tungt at du får vanskeligheter med å få det inn, for ikke å nevne slitasjene det blir i kåken av å ha noe slikt der. Hæ? Slitasje av noe som står stille? 1 Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Hæ? Slitasje av noe som står stille? Altså, nå tenkte jeg mer på å få inn og evt. ut en stor og tung metallgjenstand. Har selv flyttet på nokså store stempel og de blir jævla tunge... Må værtfall legge en matte under når du har fått den på plass om du finner en tålig stor en. Har selv vært med på å forflytte et stort stempel til en dieselmaskin, og det er saktens ikke bare-bare... Men som allerede nevnt, hør rundt med litt forskjellige verft/maskinverksteder. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Hvis du skal ha noe til å ha på gulvet, kan det se ut som du må oppsøke togverksted der de fikser diesellok eller båtslipp/verksted. Fant denne på ebay, men det er sikkert ikke akkurat noe slik du så etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå