unwill Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Eksempel: if (betingelse) continue; Lenke til kommentar
threiran Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hvis jeg ikke husker feil hopper continue over resten av sløyfa og starter på neste runde. Typisk bruk blir da: while( kul betingelse ) { .... if ( panikk ) { continue; } .... //Dette hoppes over dersom panikk } CPL Lenke til kommentar
unwill Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Hvis jeg ikke husker feil hopper continue over resten av sløyfa og starter på neste runde.Typisk bruk blir da: while( kul betingelse ) { .... if ( panikk ) { continue; } .... //Dette hoppes over dersom panikk } CPL Betyr det at det er det samme som; while( kul betingelse ) { .... if ( !panikk ) { .... //Dette hoppes over dersom panikk (samme som !panikk?) } } Lenke til kommentar
threiran Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Ja, det skal være det samme. Hvis du har mange if og else if videre nedover, kan det av og til bli penere ved å hoppe over resten av sløyfen med continue enn, ved bruk av nøstede if setninger. CPL Lenke til kommentar
unwill Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Peiling på hvilken metode som er raskest? (ytelsesmessig hvis man skal gjøre den samme operasjonen "uendelig" ganger) Lenke til kommentar
threiran Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg vet dessverre ikke hvilken som er raskest. Dersom javakompilatoren er god, burde det ikke være noe forskjell. CPL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå