Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Vitnemål: En karakter IV og en stryk på eksamen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er nå ferdig med vg3 om ca 3-4 uker men har desverre to strykkarakterer.

Ene skjedde våren i Vg2 da jeg strøk i S1 matematikk. Jeg skulle da ta det opp igjen men pga familieproblemer+jobb+annet skolearbeid ble det lite tid til å øve og strøk da også, høsten i Vg3. Men jeg stod i faget, strøk bare eksamen.

Jeg har også levd med en skade i foten som er kampsport relatert siden begynnelsen i Vg2. Så i Vg2 fikk jeg fritak fra praktisk gym hele året. Jeg forventet det samme i Vg3 ettersom det var lite forbedringer. Men da fikk jeg beskjed på at det var kommet nye regler, og det var ca 6 måneder inn i skoleåret. Og resten av tiden har jeg ikke gått i gym og forventer nok å få stryk der også.

Så nå går eg ut med stryk i en eksamen og IV i et fag.

Hva vil skje nå? Kan jeg ta begge fagene opp som privatist til høsten? Jeg vet om noen som må gå noen fag om igjen i Vg3. Altså at de er der 4 timer i uken og har norsk og 4 timer og har gym.

Hvor går grensen for at man må ta fagene på skolen sammen med kullet under meg? Det er absolutt ikke ønskelig.

Edit: Jeg spurte en rådgiver på skolen og mener hun sa det var 3 fag som var maks grensen, og at det var annerledes dersom en vg3 elev fikk mye stryk enn at en Vg2 elev fikk mye stryk ettersom Vg3 var ferdig etter det skoleåret. Men husker ikke denne infoen 100% og har ikke anledning til å spørre før onsdag neste uke, derfor spør eg her nå :)

Endret av bkf_94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rart at du stryker i gym på grunn av skade.

En i klassen min har hatt en kneskade i alle tre årene på vgs., og han har fritak fra praktisk gym. Istedenfor å delta i timene trener han på treningsstudioet som vi har på skolen. Vi har gymtester på skolen som han tar, og han får karakter i faget, akkurat som alle andre.

Jeg tror ikke at du trenger å ta opp fag sammen med kullet under deg. Du kan jo ta det som privatist, og gjøre all lesingen hjemme. For øvrig er privatisteksamen i kroppsøving en muntlig eksamen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...