ExcuseMyMandarin Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Æsj. Microsoft begynner å ligne på apple. Egenproduserte pcer, og se, de lagde en ladekontakt med magneter i... Sier ikke at apple ikke kopierer, men jeg trodde virkelig at Microsoft var smartere enn dette.Rømmer snart til Linux, det eneste stedet hvor de har hodet i behold.S At laderen holdes på plass med magnetisme er jo ikke akkurat dumt... Kan spare deg for mange kroner. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Flott design, men batterilevetiden er absolutt forferdelig. Det mente jeg også, før jeg fikk en. Nå er jeg bare fornøyd, selv om høyere batteritid ikke hadde gjort noe. ... mener pro har Displayport. Den har mini-displayport. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Det jeg mente med at Windows begynner å ligne på Apple var både med surface men også med hvordan retning de tar i forhold til win8 osv. Men der var det tydeligvis mange som ikke forstod. Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Strømforsyningen kan for øvrig også brukes på Surface RT, men ikke omvendt. RT laderen fungerer også fint på Pro, men lader saktere (maks 2A vs 3.6A). Den midterste pinnen i kontakten brukes for å identifisere laderen. Jeg har plukket fra hverandre en RT lader og gjenbrukt kontakten fra RT laderen for å ha mulighet for ekstern batteri til Pro'en (som forøvrig drives med 12V). For spesielt interesserte se mer info her. Endret 27. mai 2013 av Spectre 1 Lenke til kommentar
djsi Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Magnetkoblinger er ikke noe nytt. Ei heller er det Apple som har funnet opp magnetisk tilkobling av tilleggsutstyr. De som til-ærer Apple slike "nyvinninger", bør enten lese seg opp på litt tech-historie, eller utvikle langtidshukommelsen. Min gamle hybridmobil bruker faktisk magnetkontakter, og jeg bruker da også den Gudinnemodellen som meldingssentral på skrivebordet den dag i dag, dog med Android installert Men sånn ærlig talt, spiller det noe som helst rolle hvem/hva/hvordan som bruker hva slags tilkoblingsteknologi hvor? Den får strøm. Kunne dog hatt trådløs lader.. Og ja, det finnes alternativer til denne, men de er få. Selv ser jeg ingen grunn til å betale litt mindre for et nettbrett som ikke er brukandes til mer enn litt lettere arbeid som nettsurf, epost, facebook, youtube. Jeg vil ha et nettbrett som kan ta litt tyngre oppgaver, hvor jeg sømløst kan fortsette arbeidet i de tunge programmene på arbeidshesten under skrivebordet, men på en liten fingervennlig plate mens jeg koser meg i hengekøya ute i sommervarmen. Dette nettbrettet kan tildels være løsningen for meg. Delvis. Jeg håper vi snart får se skikkelig hardware plassert i et nettbrett som virkelig vil være verdt både pris og tid. Haswell høres på papiret ut som en real nettbrettsak. Jeg ser helst en mangekjerners kraftplugg med mye raskt minne, gode tilkoblingsmuligheter, god og rask skjerm som tåler juling, en real gpu og kan pensjonere ihvertfall laptoppen, om ikke den stasjonære også.. På en annen side, "mye vil ha mer, og fanden fler", så blir man vel aldri helt tilfreds og til tidenes slutt går rundt ventende på "the next big thing".. Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Synes den kickstanden ser litt pinglete ut i forhold til på RT-versjonen, men jeg regner med at den ikke er det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå