CastleLord Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Hei sann, jeg sitter da her med et lettere kritisk problem med Grafikkkortet mitt akkurat nå. Jeg satt og spilte Far Cry 3 Blood dragon for ei kort stund sia og hørte at kortet kjørte greit med tanke på lyd og alt i kabinettet, men litt senere ble hele skjermen plutselig svart og Pc'n stoppa, kortet viste ingen tegn til at noe var galt før dette skjedde. Nå kommer det litt rare, Pc'n starter opp igjen helt fint og grafikken er grei og kortet dukker opp i program som Speccy, men alt rundt temperatur avlesning mm. ser ut til og ha forsvunnet da kortet spinner opp og ned viftene litt i tide og utide. HAr da sjekket inne i AMD Control Center og der har rart nokk AMD Overdrive forduftet... (Skulle bruke det til og sjekke temp viftehastighet mm) For og forsikre meg lastet jeg ned programmer "Speedfan" for og sjekke om kortet dukket opp der og det gjør det da ikke. Noen som har en idè hva dette kan være? Kortet fungerer greit nok det klarer lette spill, men jeg tør ikke prøve tyngre spill da alt rundt temp-målinger har forsvunnet. Kortet er fortsatt under Garanti fra Komplett hvis jeg husker rett, men vet da ikke helt hvordan jeg skal forklare noe slikt til de. Dette blir da det tredje døde 5870 kortet i denne maskina (2 døde XFX kort før dette) Takker for alle svar rundt dette. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Prøvd å reinstallere driveren, evt legge inn ny versjon? Og hvilken PSU har du? 3 døde GPU tyder nesten på brukerfeil... Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Har da testet og legge inn ny driver og det ga meg temperatur måling tilbake, men nå har vifta begynt og lage hørbare rasle lyder under kjøring fra rundt 50% og oppover til 100%. Jeg garanterer at Alle skjermkortene er ikke skadet pga brukerfeil, dette ble bekreftet hos Komplett da de to forrige ble sendt inn, de led tydelghvis av dårlig produksjon. Det første kortet kjørte i hele 5 minutter før skjermen mistet signalet, det andre fungerte greit ei kort stund helt til problemer lik disse dukket opp. http://www.youtube.com/watch?v=ZS8IbZHWWLk Strømforsyninga er en Cooler Master Silent Pro 850W 80+ bronze så den skal nå holde i teorien. EDIT: Glemte link til PSU Endret 24. mai 2013 av CastleLord Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 25. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2013 Spørs om jeg er litt kjapp på foten her men. Jeg tok opp lyden vifta lager under Heavy load og av og til ved oppstart, dette høres da ikke helt naturlig ut sier nå jeg... (Litt høy lyd) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Selv om jeg ikke er sikker, så høres det der ut som helv.... dårlige lager på viften. Sier det fordi jeg jobber som maskinist, og de lydene er ganske typisk for dårlige lager på f. eks. elektro motorer. Eneste andre muligheten jeg kan komme på er at viftebladene tar borti noe. Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 25. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2013 Selv om jeg ikke er sikker, så høres det der ut som helv.... dårlige lager på viften. Sier det fordi jeg jobber som maskinist, og de lydene er ganske typisk for dårlige lager på f. eks. elektro motorer. Eneste andre muligheten jeg kan komme på er at viftebladene tar borti noe. Jeg "fant" problemet: Det blir nok en telefon fra meg hos Komplett på Mandag. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Jeeeeeez, har aldri sett noe slikt før. Men det er et lager som har gått til hlev... og viften har tatt av ja. Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 25. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2013 Festene og ingen skruer får meg til og tro at et eller annet må ha skjedd med kortet ja. Kan muligens ha vert vibrasjoner da dette kortet har ristet noe smått helt siden jeg fikk det, men tre år er nå ganske lenge må jeg si... Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Har og funnet en avrivd kabel som går til VIfta på kortet, så jeg kontaktet Komplett og sendte kortet inn I dag. setter da denne som løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå