тurbonєℓℓo Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Venstre et borgelig parti? Ja, det er det. Jaja, det er vel mye rart ensrettede sosialistiske media får folk til å tro. Alt er tydeligvis relativt. Off... Sier den som ikke vet hva sosialisme er for noe, men later som om han vet... Blir så lei av sånne kunnskapsløse mennesker som sprer om seg med sine vrangforestillinger hele tiden. Det er like ille når det kommer fra ytre høyre som det er når det kommer fra ytre venstre... Man blir like oppgitt hver gang. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 25. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2013 Hvorfor ikke Venstre? (Om du skal stemme borgerlig...) Det trenger jeg ikke. Venstre blir automatisk med i en borgerlig regjering. Det samme med KrF. Hvorfor? Joda, fordi de to partiene er mye nærmere Høyre enn Frp. Skal det bli regjeringsskifte, vil jeg heller se H, V og KrF danne regjering alene (med eventuelt statsbudsjett-støtte fra opposisjonen) enn en mørkeblå H-Frp regjering som jeg ikke har noe tro på at den vil fungere. Seinest ved innvandrings- og finanspolitikken vil H få nok. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Off... Sier den som ikke vet hva sosialisme er for noe, men later som om han vet... Blir så lei av sånne kunnskapsløse mennesker som sprer om seg med sine vrangforestillinger hele tiden. Det er like ille når det kommer fra ytre høyre som det er når det kommer fra ytre venstre... Man blir like oppgitt hver gang. Jaja, jeg skal prøve å ta det så enkelt slik at selv du kan ha en mulighet til å få det med deg: Venstre er et parti til venstre. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Jaja, jeg skal prøve å ta det så enkelt slik at selv du kan ha en mulighet til å få det med deg: Venstre er et parti til venstre. Nei, din gjøk. Venstre er et parti til høyre, men til venstre for partiet Høyre... Det er et borgerlig parti.Politikken er basert på markedsøkonomien, i motsetning til sosialismen som baserer sin på planøkonomien... Skaff deg litt kunnskap før du uttaler deg. 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Det trenger jeg ikke. Venstre blir automatisk med i en borgerlig regjering. Det samme med KrF. Hvorfor? Joda, fordi de to partiene er mye nærmere Høyre enn Frp. Skal det bli regjeringsskifte, vil jeg heller se H, V og KrF danne regjering alene (med eventuelt statsbudsjett-støtte fra opposisjonen) enn en mørkeblå H-Frp regjering som jeg ikke har noe tro på at den vil fungere. Seinest ved innvandrings- og finanspolitikken vil H få nok. Nei. Ikke automatisk. Stemmer du på Høyre så kan det like gjerne bli en Høyre FrP regjering, der disse styrer alene. En stemme på Venstre derimot... Venstre vil samarbeide med Høyre og KrF. Venstre er svært kritiske til FrP når det gjelder veldig mange spørsmål, også de grunnene du nevner. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 En ekte Frp-velger Du kan gli rett inn i Fremskrittspartiets stortingsgruppe. Slik er din profil: En ekte Frp-velger: 83 % Lunken Frp-er?: 22 % Anti Frp-er: 0 % Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Jaja, jeg skal prøve å ta det så enkelt slik at selv du kan ha en mulighet til å få det med deg: Venstre er et parti til venstre. Hvis venstre er et parti til venstre, så er samtlige partier i Norge til venstre. Som forsåvidt er ganske riktig siden hele det norske spekteret er sosialdemokratisk og har stort innslag av kollektive løsninger. Men å for eksempel sitte og tro at det er et så nevneverdig stort gap mellom Venstre og Høyre at Venstre må plasseres sammen med eller et sted mellom SV og AP, er virkelighetsfjernt. 2 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) Nei. Ikke automatisk. Stemmer du på Høyre så kan det like gjerne bli en Høyre FrP regjering, der disse styrer alene. En stemme på Venstre derimot... Venstre vil samarbeide med Høyre og KrF. Venstre er svært kritiske til FrP når det gjelder veldig mange spørsmål, også de grunnene du nevner. Kan ikke se bort ifra det. Ifølge testen er jeg en lunken Venstre-velger. Lunken Venstre Du er ingen glødende Venstretilhenger, men enig en del av partiets politikk. Slik er din profil: Lunken Venstre 70 % Venstre på din hals: 63 % Anti-Venstre: 5 % Endret 26. mai 2013 av Tollari Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Kan ikke se bort ifra det. Ifølge testen er jeg en lunken Venstre-velger. Lunken Venstre Du er ingen glødende Venstretilhenger, men enig en del av partiets politikk. Slik er din profil: Lunken Venstre: 70 % Venstre på din hals: 63 % Anti-Venstre: 5 % Hehe. Ikke så aller værst dette her. Hva er du forresten uenig med Venstre i da? =P 1 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 Hehe. Ikke så aller værst dette her. Hva er du forresten uenig med Venstre i da? =P For å være ærlig, så har jeg ikke satt meg inn i partiprogrammet deres. Jeg svarte kun på de spørsmålene som jeg personlig mener er viktige for meg, som bl.a. til dels beskyttelse av Lofoten, bedre lærer-kompetanse og bedre dyrevern og miljø. Tror nok det var både første og sistnvente som ga meg høy skåring. 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) For å være ærlig, så har jeg ikke satt meg inn i partiprogrammet deres. Da vil jeg oppfordre deg til å gjøre det! Venstre har ikke så mange rike onkler som AP eller Høyre, og de tillater ikke lobbyvirksomhet (...) så de blir litt gjemt vekk i støyen av de andre partiene. De er heller ikke så veldig kontroversielle som mange av de andre partiene, og vil derfor ikke komme så ofte i massemedia... Så jeg mener at man absolutt burde ta en titt og undersøke materialet. Jeg tror egentlig ikke at folk flest er verken AP eller Høyre dersom de hadde tatt seg tid til å sette seg ned å studere de politiske ideologiene og reflektert grundig over saker og ting. = ) Media gir uansett et dårlig bilde av partiene, og da uansett hva slags partier det gjelder. Og man lærer heller ikke noe om andre partier fra andre partiers nettsider. F.eks. Kan du ikke forstå Venstres politikk ut i fra Arbeiderpartiets, eller FrPs nettsider (...) ... Det er alt for mange som (i alle fall tilsynelatende) lærer om andre partier fra motstanderne. Dette gjør oss i stor grad uopplyste vil nå jeg si... = ) Jeg svarte kun på de spørsmålene som jeg personlig mener er viktige for meg, som bl.a. til dels beskyttelse av Lofoten, bedre lærer-kompetanse og bedre dyrevern og miljø. Tror nok det var både første og sistnvente som ga meg høy skåring. OK. Men da er du jo faktisk venstremann... Fordi beskyttelse av Lofoten, Vesterålen og Senja, er en av de høyest prioriterte kampsakene til Venstre, det samme gjelder Skolen og lærere (som man brukte veldig mye av landsmøtet å snakke om) og bedre dyrevern og miljø. Dette er typiske Venstresaker som er sterkt prioritert (som flertallet av venstrefolk er interessert i).. Det er ikke mine hovedinteresser da. Jeg ser andre ting med Venstre, f.eks. at det er nøytralt i forhold til religion. At de vil desentralisere og spre makten, slik at makten blir lettere tilgjengelig for den enkelte borger. At de ser det som viktigere at tilbudene er av god kvalitet enn at man fokuserer alt for mye på om det er det offentlige eller det private som driver dem. At alle skal ha de samme mulighetene, og rettighetene. At ingen skal kunne kjøpe seg bedre helsetilbud, etc. Uansett om du velger privat eller offentlige løsninger så er det staten som betaler min og din regning. Og man har også fattigdomsbekjempelse på programmet, og så videre... Så er de strengere på hvor de lar pengene gå. F.eks. støtter man ikke diktaturer uansett, slik AP ofte har gjort.. (...) Jeg tror egentlig at ekstremt mange flere ville stemt Venstre om de hadde forstått/hatt kunnskaper om hva Venstre stod for. Problemet er som sagt at Venstre har lett for å bli borte blant de andre store bråk-makerne (...) ----- Jeg fikk følgende på testen (men jeg er usikker på hva som menes med en påstand der): Venstre på din hals Du kan gli rett inn i Venstres stortingsgruppe. Slik er din profil: Venstre på din hals: 100 % Lunken Venstre: 40 % Anti-Venstre: 0 % Endret 26. mai 2013 av turbonello Lenke til kommentar
Quote Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Anti Frp-er: 45 % Lunken Frp-er?: 29 % En ekte Frp-velger: 0 % Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Ditt resultat: Lunken Frp-er? Lunken Frp-er? Du er ingen glødende Frp-tilhenger, men enig i deler av partiets politikk. Slik er din profil: Lunken Frp-er?: 93 % Anti Frp-er: 9 % En ekte Frp-velger: 8 % Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå