Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mistet jobben min i dag... Hva nå?


Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Vell jeg hadde egentlig ikke startet i jobben, men jeg fikk sparken. Jeg klarte ikke møte opp, fikk panikkanfall å dro vekk fra byen i noen timer. (For å slippe familien som ikke skjønner hva som er feil)

 

Jeg har ikke fått panikkanfall før, men jeg skal neste uke til legen for å sjekke om jeg har bipolar lidelse, håper å få behandling på et eller slags vis.

 

Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal klare å forsørge meg selv når jeg skal flytte ut i sommer, jobben jeg skulle starte på var på Statoil stasjon men jeg innså at dette var en jobb som ikke ville passe meg men siden jeg ikke hadde fått intervjue eller noe slikt andre plasser måtte jeg nesten bare ta den jobben.

 

Er helt fortvilt å vet ikke hva jeg skal gjøre, hvordan kan jeg takle det å være bipolar/depresjon etc (vet ikke helt hva som er feil) i det voksene livet. Trenger hjelp på noe vis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samarbeid nøye med legen for å få full klarhet i hva som feiler deg. De som lider av sykdommer som gjør at en ikke kan jobbe har rett på trygd, nøyaktig hva i forhold til vanlig sykemeldingstrygd er jeg ikke sikker på, men om du skal innom distriktpsykiatriske senter (DPS) vil det mest sannsynlig jobbe en sosionom der som har peiling på hva dine rettigheter vil være, hvordan du bør gå fram og den slags. Du vil ikke ha flust med penger, men du vil ha til å leve, så den økonomiske situasjonen vil være tålelig og ikke noe du trenger å ha angst for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Få deg en psykologtime. Legen kommer til å tilby det. Forhåpentligvis vil du ganske fort være i stand til å fryktløst møte opp på jobb til slutt og ha et bare passe kjipt forhold til jobben din sånn som alle oss andre. Dessverre må du nok vente, men som nevnt tidligere i tråden så er det staten som får ta støyten for det (NAV).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Vell for å forklare litt mer. Jeg har gått 2 år på vgs, men jeg går nå omvalg til TIP så tenkte jeg å gå over til automatiker nå. (Da må jeg flytte til en annen by.)

 

Så tviler på at jeg blir å få noe fra nav i det hele tatt.. Klarer meg sånn halveis gjennom skolen, har ganske mye fravær, men siden lærerne ser at jeg sliter med å komme meg på skolen så får jeg gjøre endel oppgaver hjemme for å få opp karakteren så jeg har ganske bra snitt. (4.5) Har lyst å komme meg offshore å jobbe, men ser ikke helt hvordan jeg skal takle 2 år til med skole med lite fravær.

 

Kan psykologen/legen hjelpe meg med å finne ut hva jeg burde gjøre fremover, siden jeg vet ikke hva jeg burde gjøre fremover

Lenke til kommentar

Her er det mye å ta tak i, for det første så bør du samle tankene dine rundt hva det er som har forårsaket den følelsesmessige situasjonen du nå befinner deg i. Tro det eller ei men det er bare du og ditt tankesett som kan løse dette problemet.

 

Panikkangst kan skyldes så mye, du må bare prøve å finne ut av hva som utløser uroen du føler og plassere det i en sammenheng hvor det kan oppstå også deretter mentalt forhindre at et hender igjen.

 

Mitt råd til deg er å kontakte fastlegen din og si at du sliter med tanker som hindrer deg fra å fungere i hverdagen som du ønsker og at det er ødeleggende for hva du ønsker å få ut av livet ditt.

 

Jeg håper virkelig at du våger å ta det skrittet, jo lengre du nøler jo værre blir det å gå over den terskelen å be om hjelp

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vell for å forklare litt mer. Jeg har gått 2 år på vgs, men jeg går nå omvalg til TIP så tenkte jeg å gå over til automatiker nå. (Da må jeg flytte til en annen by.)

 

Så tviler på at jeg blir å få noe fra nav i det hele tatt.. Klarer meg sånn halveis gjennom skolen, har ganske mye fravær, men siden lærerne ser at jeg sliter med å komme meg på skolen så får jeg gjøre endel oppgaver hjemme for å få opp karakteren så jeg har ganske bra snitt. (4.5) Har lyst å komme meg offshore å jobbe, men ser ikke helt hvordan jeg skal takle 2 år til med skole med lite fravær.

 

Kan psykologen/legen hjelpe meg med å finne ut hva jeg burde gjøre fremover, siden jeg vet ikke hva jeg burde gjøre fremover

Det er ikke riktig å få angstanfall før du drar på jobb. Det er en av de vanligste grunnene til at folk ikke kommer seg på jobb. Psykologene har god peiling på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...