Gå til innhold

Bygging av bærbar pc

sdf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eneste du så langt kan bytte ut/ bygge like enkelt som stasjonære, er harddisk, minne og til en viss grad optisk drev. Finnes også enkelttilfeller av prosessorbytte mener jeg, men de er som regel lodda fast på hovedkortet.

Så skal du bygge selv, må du nok få deg jobb hos en produsent av bærbare maskiner :)

Lenke til kommentar

Dessverre, det er ikke mulig i år 2003, og jeg tviler på at det vil være mulig i år 2010.

Det er ikke rart, i og med at ett hovedkort gjerne koster 8000 kroner, en skjerm koster 4000 kroner, og da kommer alt annet i tillegg.

Toshiba osv. tar seg svært godt betalt for reservedeler, det skal jeg love deg ;] Har opplevd mange kunder som måtte ut å trekke luft når fakturaen kom på bordet, hehe.

Det er for dyrt, kunder er for klønete, det er rett og slett ikke lønnsomt når det ender opp med at hvert 3. hovedkort, skjerm osv blir levert tilbake p.g.a. kunder som "kobler feil" eller ødela noe "jeg har ikke gjort noe galt, jeg trodde du kunne sette spenningen på 110V jeg - det er jo ett valg?".

edit:

det burde jo gå ann å selge "kabinett" og skjerm og alle komponentene vær for seg. håper det skjerm om ikke så alt for lenge..

Har du noengang åpnet en laptop? Hovedkortet alene festes jo med 20 torq-skruer osv, for å i det hele tatt få tilgang til det, må du løsne tastaturet med 3 skruer, ta ut batteriet, ta ut harddisk, skru ut skruene som er festet under til hovedkortet...

Det er ikke 6-8 stjerne-skruer, så er alt på plass

Lenke til kommentar
Har du noengang åpnet en laptop? Hovedkortet alene festes jo med 20 torq-skruer osv, for å i det hele tatt få tilgang til det, må du løsne tastaturet med 3 skruer, ta ut batteriet, ta ut harddisk, skru ut skruene som er festet under til hovedkortet...

...og selv da er det ikke sikkert at man får skifta kort. Drev og demonterte en bærbar en gang og etter å ha løsna alt, satt fortsatt hovedkortet fast i kabinettet på en eller annen måte. Virka som jeg måtta brekke løs hovedkortet, men da tørte jeg ikke mer...

Lenke til kommentar

...og selv da er det ikke sikkert at man får skifta kort. Drev og demonterte en bærbar en gang og etter å ha løsna alt, satt fortsatt hovedkortet fast i kabinettet på en eller annen måte. Virka som jeg måtta brekke løs hovedkortet, men da tørte jeg ikke mer...

Tell me about it ;)

Har heldigvis tilgang til alle skisseringer over Dell, Toshiba og HP(Compaq) sine laptoper, skruefester osv :)

Lenke til kommentar

med gf fx5650 og radeon 9600 mobility går det også an å ta ut grafikk-kort og oppgradere :) hadde vært artig om noen hadde bynt å selge mikro-hovedkort og kabinett med skjerm til bærbare.hadde selvsagt blitt dyrt,men om noen hadde laget en slags ATX-standard for bærbare burde det ikke være umulig.håper virkelig det blir mulig å selv bygge bærbare snart.tenk på alle mulighetene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...