Felhart Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Heisann. Jeg har hatt problemer med PCen min lenge. Den henger seg ofte, programtillegg stopper, og jeg får av og til blåskjerm. Jeg kjører Windows 7 64-bit Feilmeldingene i BSOD jeg oftest får er: * Page fault in non paged area * A process or thread crucial to system opereration has unexpectedly exited or been terminated" * Memory management". Måtte også nettopp kjøpe ny harddisk, fordi jeg ofte fikk Disk Read Error når jeg prøvde å boote. Men idag så fikk jeg en Disk Read Error på ny med min nye harddisk. - Etter et par forsøk så klarer jeg å boote. Eneste jeg kan tenke meg er at en, eller flere Ram-Socketer er ødelagt. Det jeg vèt, er at ram-brikkene er i orden og at de sitter skikkelig i. Alle delene i PCen er rundt 1 år gamle - bortsett fra skjermkortet som er rundt 4 år gammelt. Noen som ser en klar sammenheng på problemene mine og hva som kan være galt? Jeg er sikker på at jeg har kontroll over at jeg har korrekte drivere til skjermkort, hovedkort osv. Endret 24. mai 2013 av Felhart Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Kan du ramse opp all maskinvare? Lenke til kommentar
Felhart Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) Jepp! Hovedkort: Asus P8H67-M PRO Ram: Corsair DDR3 [PC3-100700H] 4x4 Skjermkort: NVIDIA GeForce GTX 260 Harddisk: SEAGATE ST500M002-1BD142 Vet ikke helt om det var dette du var ute etter - Du får si ifra hvis det er noe viktig jeg mangler EDIT: Idag så fikk jeg en ny BSOD med meldingen "BAD_POOL_HEADER" - Så kanskje det er et driverproblem likevel? Endret 26. mai 2013 av Felhart Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Har problemet vært der siden du bygde den, for ett år siden.? Har du prøvd å kun kjøre 1 eller 2 rambrikker? (det er flere hovedkort som tydeligvis sliter med 4x4 brikker..) Du kan forøvrig lese her og her. Kanskje det hjelper. Lenke til kommentar
Felhart Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 Problemene har stort sett vært der hele tiden ja. Har dog blitt værre i det siste. Skal prøve og kjøre med 2 rambrikker. Takk! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Kjør en Memtest86 ved oppstart. Lenke til kommentar
Felhart Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 (endret) Da kjørte jeg en Memtest86 og fikk over hundre tusen feil før selve Memtesten også slutta å svare. Da tror jeg mest sannsynlig at jeg har et ødelagt hoveddkort - uten at jeg helt kan skjønne hva som har skjedd. Har bytta rambrikker opptil flere ganger, så tror ikke det er de som er grunnen. EDIT: Har også prøvd å kjøre med 2 ram brikker. Dette hjalp ikke med BSOD'ene. Endret 5. juni 2013 av Felhart Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Før du er helt sikker på at du har et ødelagt HK må jeg spørre om du har oppdatert BIOS til siste versjon som er 3902? Flere av BIOS oppdateringene har med RAM å gjøre pluss en fiks for problem med hard disker med NTFS format: "Fixed system hang if the HDD is NTFS format and the allocation unit size is not 4096 bytes" men det burde det vel være i diit tilfelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå