Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Thomas har fortsatt et poeng, den arrogante holdningen ovenfor kundene som Microsoft serverer er kvalm til tider.

Ja det er jeg enig med, det burde bli en skikkelig opprydding i selskapet for det har vært mye tull nå. I PR avdelingen burde vel samtlige stå med kniven på strupen fremover om dem ikke leverer.

Larzen: En konsoll kan ikke bli lik PC.

Konsoller er vel mer lik en PC nå en hva dem noen gang har vært. Men skjønner hva du mener selvf. Det jeg tenkte på var at MS ville nærme seg Steam sin løsning på PC.

• Liker 1
Lenke til kommentar

...og den arrogante holdningen og dobbeltmoralen til de som kritiserer Microsoft er til tider kvalm.

Basert på at du reklamerer for Xbox One i både signaturen og i profilbilde ditt, så skjønner jeg at du er villig til å forsvare Microsoft, uavhengig hvor forbrukerfiendtlig de måtte bli. Om man vil at selskapet man digger skal fortsette å være det fantastiske selskapet som produserer og videreutvikler de tingene man liker, så er det faktisk like viktig å gi tilbakemelding om ting som ikke er greit.

Nå er det faktisk mulig å sammenligne konsollen med konkurrenten sin. Intervjuene Sony holdt under E3 handlet om hvilke funksjoner PS4 har, og hvordan spill som kommer. Intervjuene Microsoft holdt under E3 handlet stort sett om å få klarhet i bruktspill, familiedeling, 24-timers innsjekking, hvem kan selge spillene til osv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja det er jeg enig med, det burde bli en skikkelig opprydding i selskapet for det har vært mye tull nå. I PR avdelingen burde vel samtlige stå med kniven på strupen fremover om dem ikke leverer.

Konsoller er vel mer lik en PC nå en hva dem noen gang har vært. Men skjønner hva du mener selvf. Det jeg tenkte på var at MS ville nærme seg Steam sin løsning på PC.

En løsning som Steam på konsoller er for min del helt uaktuelt så lenge konsollene ikke er bakoverkompatibel.

Lenke til kommentar

Holdningene til Microsoft, ja. Du har kanskje ikke lagt merke til at jeg ikke er den eneste som har problemer med at alt man skal foreta seg må gå gjennom et selskap. Hvem man selger spill til, hvor mange man gir det bort til, at de kan stenge deg fra å spille det du har betalt for osv.

Kinect er negativt for mange. På lik linje med mange andre har jeg ikke planer om å benytte meg av Kinect i det hele tatt. Man ender bare opp med å betale mer for noe man ikke blir å bruke.

Alt man skal foreta seg går gjennom et selskap? Slapp av, det er fortsatt bare en spilekonsoll. Og det er ingen endring på bruktspill eller å gi bort spill sammenlignet med Xbox 360, PS3 eller PS4. Så altså veldig frie tøyler, spesielt sammenlignet med f.eks Steam. Om du misbruker tjenesten kan du bli utestengt ja, men aldri på singleplayerspill, med mindre det er et spill du har "fått gratis" fra Sony.

Edit etter nye innlegg:

Ang. pressekonferansene på E3 så snakket Microsoft om spill, spill og mer spill. Sony pratet om Microsoft. Med negativt fortegn.

Jeg elsker sånne som deg. Enkelte er bare ute etter å forsvare favorittkonsollen sin så hardt at de driter fullstendig i hvor mye selskapet er ute etter å voldta deg.

Jeg hater Kinect så inderlig. Jeg må selvfølgelig ha den tilkoblet for at konsollen skal fungere, men det blir ikke å hindre meg i å pakke den inn i en lydisolert eske, og sette den så langt unna meg som mulig.

Flott med litt kjærleik her på forumet, men uansett hvor mye du elsker meg så tror jeg ikke det blir å fungere, er hetro og har planer om å beholde dama også framover. ;)

Uansett, favorittkonsollen min? Nå har jeg som nevnt før ikke noen konsoller kobla opp hjemme, og sist jeg spilte spill på konsoll var vel rundt juletider (RockBand hos en kompis). Eneste jeg har følt ønske om å teste ut er Last of Us på PS3 og det siste Bioshock-spillet (på PC så klart), men har ikke tid til slikt om dagen dessverre.

Etter annonsering av neste generasjons konsoller virker det som det har gått sport i å hylle Sony uten at jeg helt forstår hvorfor, så forsvare favorittkonsollen? Nei, men å pushe et litt mer balansert bilde? Hell yes, og mest for gøy. ;)

Det balanserte bildet i denne sammenhengen er naturligvis at MS ikke har planer om å voldta noen som helst. Deres største ønske er å levere en spillekonsoll som selger i massevis, får masse tredjepartsstøtte, og fortsetter å ha høyest attach-rate (flest solgte spill pr konsoll) også denne generasjonen. Så tro det eller ei, at spillere liker konsollen og kjøper den i hopetall er hovedmål for Microsoft. Og det er jo egentlig ganske logisk, er det ikke?

Greit at du hater Kinect. Det er litt spesielt at du gjør det før du har prøvd en eneste Kinect 2-tittel, men du om det. Nå er det vel ingen som tvinger deg til å bruke den, så det eneste problemet blir da om du synes Xbox One blir for dyr. Ærlig sak hvis ja.

At du vil pakke den inn og gjemme den bort er enda mer spesielt, og jeg antar ta du er blant de som går rundt tape over kameraet på laptoppen, smarttelefonen, kameraet på den nye Samsung-TVen, og kanskje av og til med en aluminumshatt på hodet? Det er åpenbart et problem og noe du bør prate med en spesialist om...

Thomas har fortsatt et poeng, den arrogante holdningen ovenfor kundene som Microsoft serverer er kvalm til tider.

Åh, du mener holdningen der de hører på feedback fra den mest useriøse av alle kilder: Internet rage fra en bitteliten, men høylytt gruppe smågutter? Det sinnssyke er jo at de faktisk har hørt, så DRM er ut, indieutviklere har det bedre på Xbox One enn PS4, osv osv. De hører på hva folket sier, endrer produktet og gjør det som er i sin makt for å levere en best mulig spillekonsoll. Ja, det er virkelig kvalmt og arrogant du!

Jeg tror ikke helt på MS enda. Det er jo flott at de tar en 180 på DRMen og endrer synet på indie, men at de gjør det nå og ikke har gjort det fra starten av gjør bare at alt virker litt mistenksom. Men som sagt, det er utrolig bra at MS gjør det, men jeg tror fremdeles ikke de gjorde det kun for å vise at de bryr seg.

Larzen: En konsoll kan ikke bli lik PC.

Bedre med forbedring enn forverring, som PS4 som plutselig fikk mindre mine enn Xbox One denne uka... Men så er det ikke første gang Sony lyver så det renner på en pressekonferanse.

Endret av thklinge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Basert på at du reklamerer for Xbox One i både signaturen og i profilbilde ditt, så skjønner jeg at du er villig til å forsvare Microsoft, uavhengig hvor forbrukerfiendtlig de måtte bli. Om man vil at selskapet man digger skal fortsette å være det fantastiske selskapet som produserer og videreutvikler de tingene man liker, så er det faktisk like viktig å gi tilbakemelding om ting som ikke er greit.

Nå er det faktisk mulig å sammenligne konsollen med konkurrenten sin. Intervjuene Sony holdt under E3 handlet om hvilke funksjoner PS4 har, og hvordan spill som kommer. Intervjuene Microsoft holdt under E3 handlet stort sett om å få klarhet i bruktspill, familiedeling, 24-timers innsjekking, hvem kan selge spillene til osv.

Thomas, hvorfor svarer du meg på det innlegget, men ikke det andre jeg rettet spesifikt mot deg for noen sider tilbake? Og hvorfor må du påpeke i et innlegg til meg at tilbakemeldinger er viktig? Hele innlegget du kom med nå er jo unødvendig, alt jeg påpekte var at holdningen og dobbeltmoralen til de som kritiserer Microsoft til tider er kvalm.

Endret av 640509-040147
Lenke til kommentar

Thomas, hvorfor svarer du meg på det innlegget, men ikke det andre jeg rettet spesifikt mot deg for noen sider tilbake? Og hvorfor må du påpeke i et innlegg til meg at tilbakemeldinger er viktig? Hele innlegget du kom med nå er jo unødvendig, alt jeg påpekte var at holdningen og dobbeltmoralen til de som kritiserer Microsoft er til tider kvalm.

Jeg skjønner ikke hvor du får dobbeltmoral fra.

Lenke til kommentar

Thomas, hvorfor svarer du meg på det innlegget, men ikke det andre jeg rettet spesifikt mot deg for noen sider tilbake? Og hvorfor må du påpeke i et innlegg til meg at tilbakemeldinger er viktig? Hele innlegget du kom med nå er jo unødvendig, alt jeg påpekte var at holdningen og dobbeltmoralen til de som kritiserer Microsoft til tider er kvalm.

Det er da like kvalmt, eller mer kvalmt å se på de som uansett skal forsvare et selskap de liker, samme hvor langt selskapet tøyer strikken.

Og Thomas nevner din dobbeltmoral ettersom du nå klager på at hans post var unødvendig, ser du da ikke selv at din post var unødvendig også?

Microsoft tøyde jo strikken i enkelte tilfeller litt langt og måtte slakke dette igjen grunnen reaksjonene, så det skal de jo ha skryt for nå i etterkant. Men reaksjonen som kom var jo ikke basert på at folk bare liker å kritisere MS. MS må jo gjøre noe galt før det blusser opp.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Moderatormelding

Denne tråden er på vei til å skli ut nok engang. Den er på grensen til å bli stengt for gjennomgang. Fortsetter dere å ta personen og ikke ballen, vil tråden bli stengt, og advarsler vil kunne bli utdelt.

Lenke til kommentar

Bedre med forbedring enn forverring, som PS4 som plutselig fikk mindre mine enn Xbox One denne uka... Men så er det ikke første gang Sony lyver så det renner på en pressekonferanse.

Den har like mye minne som før, det er bare hvor mye utviklerne kan bruke som har blitt offentliggjort.

Nå må du også huske på at PS4 sin RAM er enormt mye sterkere enn Xbonen sin.

Lenke til kommentar

Den har like mye minne som før, det er bare hvor mye utviklerne kan bruke som har blitt offentliggjort.

Nå må du også huske på at PS4 sin RAM er enormt mye sterkere enn Xbonen sin.

Sony har neppe mindre ram. Jeg tipper dette går for begge konsollene. Det er ingen i Sony som har gått ut og sagt at all rammen er 100% dedikert til spill. Det har heller ikke Microsoft sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...