Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Grunnen til at den er såpass stor en jo pga kjølingen, så tviler på at den bråker.

Korrekt dette vet jeg fra hjemmekinoprojektorer som jeg er interessert i. Større boks betyr mindre viftestøy og bedre Kjøling. Xbox har også klart beste kontrollen. Ps4 frister mest pga omtale og spill/Last of us.

Har 360 selv som jeg har vært kjempefornøyd med minus en RRDeath på MS garanti.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nelson er mer ute etter å spille BF.

Klagde uansett på en ting her i dagen, flere også for så vidt, men han ignorerte egentlig det glatt.

Mulig han ikke satt med kompetanse til å svare.

Major Nelson svarer så å si aldri. Han bruker Twitter til å reklamere for tilbud, og drive PR for Xbox. Etter intervjuene med Larry under E3 fikk jeg inntrykk av at han egentlig ikke vet særlig mye, men svarer så godt han kan basert på den informasjonen han vet.

Lenke til kommentar

Det er nok sant det du sier der. Han er vel også ansatt for å drive med PR, men allikevel så burde han klare å svare på enkelte informasjon spørsmål.

Han kommer ofte med frekke svar når han først svarer. Jeg så en kar som spurte det samme spørsmålet flere ganger, fordi han aldri fikk svar. Tilslutt svarte han med "To busy reading your tweets".

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min første PS3 etter skandalen med Microsoft i juni, men har fremdeles ikke helt bestemt meg for hvilket system jeg skal gå for.

Fordelene med Xbox One:

- Kontrolleren.

- Har opparbeidet meg masse achivements fra Xbox 360.

- Mye bedre dashboard enn Playstation.

- Dead Rising 3 og Forza 5.

Ulempene:

- Kinect

- Større enn PS4. Håper ikke den bråker mer av den grunn.

- Holdningene til Microsoft.

Helt enig at xbox kontrolleren er bedre på dagens konsoller, men det har jo kommet opp flere ganger at ps4 kontrolleren har forbedret seg en del. Så jeg er oppriktig spent på om dem har greid å lage en kontroller som kan måle seg opp mot xbox sin, eller kansje til og med overgå den.

Når det kommer til achievements ser jeg ikke helt hensikten, det er greit der og da når du spiller et spill for å ha noen delmål innad i spillet. Men det å samle poeng kun for å få en høyere score er jo vitterlig poengløst, så lenge du ikke er der i toppen å kjemper om å ha mest i landet eller noe slikt. Så ser ikke noen grunn til å holde seg tro til Xbox over noe slikt.

Er faktisk litt redd når det kommer til størrelsen på boksen her, blir Sony sin liten og bråkete mens MS har en stor og rolig boks? Det har faktisk ganske mye å si, kjerringen blir nok ikke så gira om det står en susende maskin her i tide og utide.

Uansett, gleder meg. På tide med noen nye konsoller, og jeg håper vi alle får noe vi trives med og at det blir sterk konkurranse mellom ms/sony. Det er det vi som tjener på :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min første PS3 etter skandalen med Microsoft i juni, men har fremdeles ikke helt bestemt meg for hvilket system jeg skal gå for.

Fordelene med Xbox One:

- Kontrolleren.

- Har opparbeidet meg masse achivements fra Xbox 360.

- Mye bedre dashboard enn Playstation.

- Dead Rising 3 og Forza 5.

Ulempene:

- Kinect

- Større enn PS4. Håper ikke den bråker mer av den grunn.

- Holdningene til Microsoft.

- Jeg sliter fortsatt med å forstå hvorfor MER funksjonalitet, som Kinect, HDMI inn, stemmestyring med mer skal klare å være noe NEGATIVT? Om du ikke bruker slikt og bare vil spille så er det helt ok, sett igang. Kanskje er noen av funksjonene noe du vil sette pris på? Eventuelt som andre vil ha, ingen grunn til å være negativ uansett.

- Større = større vifter = pusher mer luft på lavere hastighet = mindre støy.

- Holdningene til MS? Du skal kjøpe et forbrukerprodukt, ikke spørre om giftemål. De tilbyr et produkt, du kan veie opp hva produktet leverer mot kostnaden på det. Er du fornøyd, gjør en handel. Er du ikke fornøyd, la være å kjøpe.

Etter ørten runder fram og tilbake ender altså PS4 på 5GB til spill? Det samme som Xbox One altså?

Endret av thklinge
  • Liker 3
Lenke til kommentar

- Jeg sliter fortsatt med å forstå hvorfor MER funksjonalitet, som Kinect, HDMI inn, stemmestyring med mer skal klare å være noe NEGATIVT? Om du ikke bruker slikt og bare vil spille så er det helt ok, sett igang. Kanskje er noen av funksjonene noe du vil sette pris på? Eventuelt som andre vil ha, ingen grunn til å være negativ uansett.

- Holdningene til MS? Du skal kjøpe et forbrukerprodukt, ikke spørre om giftemål. De tilbyr et produkt, du kan veie opp hva produktet leverer mot kostnaden på det. Er du fornøyd, gjør en handel. Er du ikke fornøyd, la være å kjøpe.

Etter ørten runder fram og tilbake ender altså PS4 på 5GB til spill? Det samme som Xbox One altså?

Holdningene til Microsoft, ja. Du har kanskje ikke lagt merke til at jeg ikke er den eneste som har problemer med at alt man skal foreta seg må gå gjennom et selskap. Hvem man selger spill til, hvor mange man gir det bort til, at de kan stenge deg fra å spille det du har betalt for osv.

Kinect er negativt for mange. På lik linje med mange andre har jeg ikke planer om å benytte meg av Kinect i det hele tatt. Man ender bare opp med å betale mer for noe man ikke blir å bruke.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg elsker sånne som deg. Enkelte er bare ute etter å forsvare favorittkonsollen sin så hardt at de driter fullstendig i hvor mye selskapet er ute etter å voldta deg.

Jeg hater Kinect så inderlig. Jeg må selvfølgelig ha den tilkoblet for at konsollen skal fungere, men det blir ikke å hindre meg i å pakke den inn i en lydisolert eske, og sette den så langt unna meg som mulig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Holdningene til Microsoft, ja. Du har kanskje ikke lagt merke til at jeg ikke er den eneste som har problemer med at alt man skal foreta seg må gå gjennom et selskap. Hvem man selger spill til, hvor mange man gir det bort til, at de kan stenge deg fra å spille det du har betalt for osv.

Kinect er negativt for mange. På lik linje med mange andre har jeg ikke planer om å benytte meg av Kinect i det hele tatt. Man ender bare opp med å betale mer for noe man ikke blir å bruke.

Har jeg gått glipp av noe? Sist jeg hørte så stopper ikke MS deg ifra å selge spillene dine til hvem du vil, dem stoppe deg heller ikke ifra å gi spillene dine til hvem du vil. Og dem er langt ifra det eneste selskapet som kan stenge din konto hos dem om dem ville.

Kinect V1 var rimelig kjedelige greier, men har du prøvd Kinect V2 til XBO? Isåfall kanskje du kan dele litt erfaring om den siden du ikke kommer til å bruke den osv?

Lenke til kommentar

Har jeg gått glipp av noe? Sist jeg hørte så stopper ikke MS deg ifra å selge spillene dine til hvem du vil, dem stoppe deg heller ikke ifra å gi spillene dine til hvem du vil. Og dem er langt ifra det eneste selskapet som kan stenge din konto hos dem om dem ville.

Kinect V1 var rimelig kjedelige greier, men har du prøvd Kinect V2 til XBO? Isåfall kanskje du kan dele litt erfaring om den siden du ikke kommer til å bruke den osv?

Tror du de endrer holdninger over natta, bare fordi ingen ville forhåndsbestille konsollen deres?

Lenke til kommentar

Tror du de endrer holdninger over natta, bare fordi ingen ville forhåndsbestille konsollen deres?

Joda jeg har sett disse folkene du beskriver rundt i kommentar feltene i diverse artikler rundt omkring på nettet. Disse som kritiserer og vinkler alt positivt over til noe som er potensielt negativt.

Mange av dem har vært med på å få et stort selskap som MS til å revurdere og forandre sine planer til XBO. Normalt så ville folk være glade over å ha trumfet igjennom sine meninger og ønsker. Og gledet seg over dette og gledet seg til å spille spill på XBO.

Men det er ikke tilfellet, dem er fornærmet over at et selskap som MS ville forandre konsoll bransjen til noe tilnærmet likt PC bransjen. Og dem er merkelojallister, eller fanboys som det så populært kalles.

Alt som Sony har gjort som tidligere fikk disse individene til å gå nesten bersjerk i kommentarfelter rundt omkring er vann under broa. Alt er glemt, et nytt merke skal idioliseres og forgudes nå.

Alt er positivt med Sony og alt er dritt med Microsoft. Og det skal formidles ved alle aneldninger uansett hvor positivt hoved budskapet skulle være.

EDIT: Fjernet litt unødig skribleri, hvem er jeg til å sette folk i bås liksom.

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke helt på MS enda. Det er jo flott at de tar en 180 på DRMen og endrer synet på indie, men at de gjør det nå og ikke har gjort det fra starten av gjør bare at alt virker litt mistenksom. Men som sagt, det er utrolig bra at MS gjør det, men jeg tror fremdeles ikke de gjorde det kun for å vise at de bryr seg.

Larzen: En konsoll kan ikke bli lik PC.

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...