Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har vært et rent PR-helvete for MS sin del dette her ja. Det som blir spennende å se er når begge konsollene har vært ute et halvt års tid. Hvem ligger best an da.

Hva hadde man selv syntes ved launch om man ikke hadde hørt noe som helst om konsollene før launch? Om MS og Sony endrer reglene fram og tilbake 100 gang, har ingenting å si. Det som har noe å si er hva som faktisk kommer i boksen når man har den i hånden og betaler.

Selv om det kan kalles brannslokking (som artikkelen sier) så setter det fortsatt en negativ tvist på at XB1 skal støtte indiespill. Det burde være noe positivt (For alle konsoller).

Håper konsollene blir like bra jeg, da det er bedre for konkurransen sin del. Om MS eller Sony blir en "klar vinner", så kan de fint hvile på sine laurbær, og vi som forbrukere går glipp av mye.

Lenke til kommentar

Sony låner faktisk bort dev-kit gratis, og skal hoste indie conventions. At begge selskaper er indievennlige er fantastisk. Leste senest i går kveld på Twitter at Octodad nå også mest sannsynlig komme til Xbox One også. Blir nok flere slikt nyheter fremover.

Lenke til kommentar

Digital Foundry hos Eurogamer har oppdatert artikelen sin:

A new source familiar with the matter has provided additional information to Digital Foundry that confirms only 4.5GB of the PS4's 8GB GDDR5 memory pool is guaranteed to game developers right now, while also clarifying how the PS4's "flexible memory" works in practice.

In real terms, an additional 512MB of physical RAM may be available in addition to the 4.5GB mentioned in the SDK. Flexible memory consists of physical and virtual spaces, and the latter introduces paging issues which impact performance. In our original story we combined them together.

For practical game applications, the correct figures for this story, as we understand it now, are a guaranteed 4.5GB for development and a further 512MB from the flexible pool. We have updated the headline accordingly.

Ingenting er offisielt enda men om dette stemmer så har da PS4 4.5GB RAM garantert til rådighet men med mulighet til å legge til 512MB RAM ifra systemet som sikkert styrer endel funksjoner i OS. Om jeg skal gjette så får dem sikkert tillgang til dette ved å fks nekte PS4 til å laste ned i bakgrunnen,slå av DVR funksjonen osv...gimpe systemet for mer RAM med andre ord.

Ikke godt å si, kommer sikkert noe offisielt snart.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Digital Foundry hos Eurogamer har oppdatert artikelen sin:

A new source familiar with the matter has provided additional information to Digital Foundry that confirms only 4.5GB of the PS4's 8GB GDDR5 memory pool is guaranteed to game developers right now, while also clarifying how the PS4's "flexible memory" works in practice.

In real terms, an additional 512MB of physical RAM may be available in addition to the 4.5GB mentioned in the SDK. Flexible memory consists of physical and virtual spaces, and the latter introduces paging issues which impact performance. In our original story we combined them together.

For practical game applications, the correct figures for this story, as we understand it now, are a guaranteed 4.5GB for development and a further 512MB from the flexible pool. We have updated the headline accordingly.

Ingenting er offisielt enda men om dette stemmer så har da PS4 4.5GB RAM garantert til rådighet men med mulighet til å legge til 512MB RAM ifra systemet som sikkert styrer endel funksjoner i OS. Om jeg skal gjette så får dem sikkert tillgang til dette ved å fks nekte PS4 til å laste ned i bakgrunnen,slå av DVR funksjonen osv...gimpe systemet for mer RAM med andre ord.

Ikke godt å si, kommer sikkert noe offisielt snart.

Hvordan klarer de å rote bort 3GB ram? Om da ikke 2Gb er reservert til GPU som skjermkort minne.

Windows+ drivere + antivirus og alt mulig tillegs programmer bruker ikke 3GB.

Lenke til kommentar

Hvordan klarer de å rote bort 3GB ram? Om da ikke 2Gb er reservert til GPU som skjermkort minne.

Windows+ drivere + antivirus og alt mulig tillegs programmer bruker ikke 3GB.

Apps som kjører i bakgrunnen, 15 min opptaks funksjonen, øyeblikkelig bytte av spill og andre unødvendige funksjoner bla

Lenke til kommentar

Oppdatering nummer 2:

We would like to clear up a misunderstanding regarding our "direct" and "flexible" memory systems. The article states that "flexible" memory is borrowed from the OS, and must be returned when requested - that's not actually the case.

The actual true distinction is that:

• "Direct Memory" is memory allocated under the traditional video game model, so the game controls all aspects of its allocation
  • "Flexible Memory" is memory managed by the PS4 OS on the game's behalf, and allows games to use some very nice FreeBSD virtual memory functionality. However this memory is 100 per cent the game's memory, and is never used by the OS, and as it is the game's memory it should be easy for every developer to use it.

We have no comment to make on the amount of memory reserved by the system or what it is used for.

Based on this information, plus the new source coming forward to explain the properties of flexible memory, our take on this right now is that there is 4.5GB of conventional RAM available to developers, along with the OS-controlled flexible memory Sony describes, in addition to that.

We understand that this is a 1GB virtual address space, split into two areas - 512MB of on-chip RAM is used (the physical area) and another 512MB is "paged", perhaps like a Windows swap file. But to be clear, of the 8GB of GDDR5 on PS4, our contention is that 5GB of it is available to developers.

The good news is that the amount is static and not dictated by OS functions as we stated in our original post, making it a lot easier for developers to work with.

Lenke til kommentar

Hardwaremessig;, PS4.

Se heller etter spillene du ønsker deg.

Sansen for COD, Assasins Creed, tenkespill som Xcom enemy unknown og LA noire.

Tror begge konsollene får gode spill, men tror Xbox sliter, kommer sannsyneligvis til å tape stort.... og med det spill.

Lenke til kommentar

Tror ikke du kan trø skikkelig feil, uansett hvilken konsoll du velger.

Det handler mer om hvilke eksklusive titler du sikler mest etter, og hvilken kontroll du foretrekker. Hvilken konsoll skal kompiser ha?

Jeg er ikke noe fan av det at kinecten må være plugget i. Det er faktisk hovedgrunn til at jeg fortsatt tipper mot PS4 som førstekjøp. Det og Last of Us da, som er det beste jeg har rørt siden Half-Life.

Lenke til kommentar

Tror ikke du kan trø skikkelig feil, uansett hvilken konsoll du velger.

Det handler mer om hvilke eksklusive titler du sikler mest etter, og hvilken kontroll du foretrekker. Hvilken konsoll skal kompiser ha?

Jeg er ikke noe fan av det at kinecten må være plugget i. Det er faktisk hovedgrunn til at jeg fortsatt tipper mot PS4 som førstekjøp. Det og Last of Us da, som er det beste jeg har rørt siden Half-Life.

Jeg kjøpte min første PS3 etter skandalen med Microsoft i juni, men har fremdeles ikke helt bestemt meg for hvilket system jeg skal gå for.

Fordelene med Xbox One:

- Kontrolleren.

- Har opparbeidet meg masse achivements fra Xbox 360.

- Mye bedre dashboard enn Playstation.

- Dead Rising 3 og Forza 5.

Ulempene:

- Kinect

- Større enn PS4. Håper ikke den bråker mer av den grunn.

- Holdningene til Microsoft.

Lenke til kommentar

Han utvikleren på reddit sa den var veldig stillestående. Så at den bråker kan du ikke sette som ulempe.

Uansett, du vet Xbox har gjort noe riktig når til og med Thomas vurderer den.

Fjerning av DRM og støtte av indieutviklere er en god start for min del. Når høyt profilerte Xbox-ansatte som Phil Spencer i tillegg tar seg tid til å svare oss andre på Twitter, så hjelper det masse. Major Nelson er en annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...