Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

For noen useriøse folk i videoen som lever på reklame.

men vi trenger et bilde hvor ledelsen i i Xbox bøyer seg ned til Playstation.

I mean, dette ville aldri skjedd takket være sony eller de som ikke villa ha Playstation og klaget hull i hodet på folk.

Dette viser at klaging hjelper noen ganger.

Nå har Microsoft til og med blitt tvunget til og senke prisen.

Jeg mener, ser alltid bilder av japanske forretninger bøyer seg ned når de gjør en feil, vi trenger virkelig noen fra Xbox som tar imot kritikken....

Oh wait, de kastet fyren ut XP typisk gammel forretnings strategi, man trenger alltid noen og skylde på. gud forby skulle noen i Microsoft beklager for det de hadde gjort . det hadde jo vert såååååå flaut..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle tror Xbox gjør det bedre en Ps3, men sannheten er at Microsoft har et større grep over reklame i Usa, og da får vi som er fra EU, hvor vi alle følger med på Usa et lite sug ifra den delen.

Sannheten er at Playstation har tjent like mye penger, men folk ignorerer det fordi de bruker Sony som en hel kilde.

Sony gjorde det dårlig når ps3 var, men Ps3 var en av de avdelingene hvor de tjente penger.

Og hører mye snakk om at Blue ray har gjort at de har tjent mye penger og Netflix, men det er bare rykter jeg har hørt.

Dette året vil Xbox slite litt fordi de har brukt så mye penger på spill og Dlc hvor det skal høres ut at det kun kommer til Xbox , men så er det multiplatform.

Større grep over reklame? Tøv, har du cash får du reklame. Problemet har heller vært at Sony ikke har cash. Det er heller ikke rart at en konsoll selger bedre i sitt hjemmemarked, men den effekten nyter Sony betydelig bedre av, Japanere er ekstremt lojale til japanske produkter og produsenter.

Det du sier om EU er enda mer tøv, Playstation har solgt _veldig_ mye bedre enn Xbox i Norge, mens det i England er totalt motsatt. Uansett tror jeg ikke MS feller mange tårer for det, USA er et ekstremt mye større marked enn Japan.

At Sony har tjent mer penger på PS3 enn MS har gjort på Xbox høres ut som fri fantasi, her ser jeg svært gjerne en troverdig kilde, for det er mildt sagt oppsiktsvekkende om det er fakta. Spesielt med tanke på at Sony solgte PS3 med tap i årevis.

Sony har neppe tjent noe på BluRay lisenser, den kaka går til BDA og om noe utbytte skulle hentes ut ville det vært fordelt på minst 9 selskaper, deriblant Panasonic, Pioneer, Samsung, Philips med flere. De har nok tjent på salg av BluRay-spillere, men det er ikke under spill-avdelingen i Sony.

MS vil ikke slite i det hele tatt, snarere tvert om. Store AAA konsolleksklusive spill er systemselgere og er man et år tidligere på markedet har man helt klart en fordel. MS har mye finansielle muskler og om de bruker mye penger på gode opplevelser til oss så er det bra for alle som er spillinteressert.

[Youtube-video her]

Morsomt, kanskje man kan bytte bort den ufordragelige kinecten som er en stor kreftbylle.

Vel, der har du fordelen av å ha billigere hardware enn konkurrenten, MS kan uten problem kontinuerlig underby PS4 og fortsatt ha større profittmargin. Det samme var tilfelle for denne generasjonen, Xbox 360 har konsekvent vært betydelig billigere å produsere enn PS3 og MS har lett kunnet holde følge med hva enn Sony fant på av prissjonglering.

Er litt skeptisk til at One skal selges uten Kinect, for jeg tror 100% penetrering av markedet er viktig for Kinects framtid, og jeg tror MS er skeptiske de også. Antar at strategien er å se på salgstallene utover i 2014 og så gjøre grep som en SKU uten Kinect om de føler at det er nødvendig for å evt. ta igjen et salgsgap til PS4.

Men alt i alt, når det gjelder pris så har altså MS et bedre utgangspunkt også denne generasjonen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sannheten er at Playstation har tjent like mye penger, men folk ignorerer det fordi de bruker Sony som en hel kilde.

Playstation (PS1, PS2, PS3, PSP, PS Vita) > Xbox (Xbox, Xbox 360)

Xbox 360 > Playstation 3

PS3 var en økonomisk katastrofe for Sony. De har begynt å tjene inn noen av tapene, men totalt sett er den fortsatt i minus.

Sony gjorde det dårlig når ps3 var, men Ps3 var en av de avdelingene hvor de tjente penger.

Og hører mye snakk om at Blue ray har gjort at de har tjent mye penger og Netflix, men det er bare rykter jeg har hørt.

De tjener nok en del på bluray.

Netflix, not so much. Det er et uavhengig selskap som selger en tjeneste som fungerer på en mengde ulike produkt.

Dette året vil Xbox slite litt fordi de har brukt så mye penger på spill og Dlc hvor det skal høres ut at det kun kommer til Xbox , men så er det multiplatform.

Xbox 360? Eller Xbox One?

Xbox 360 har en grei lineup fra MS til å være en over 7 år gammel konsoll (Gears, State of Decay, Fable Anniversary, Ascend osv). Den kommer sannsynligvis til å selge mindre enn året før, men det har mer å gjøre med prisen enn med spillene. De har ikke senket prisen siden 2008.

Xbox One har en veldig lovende lineup i år. 7 spill fra Microsoft på dag 1. Det gjenstår å se hvor gode de er, men en kan ikke klage over støtten fra MS iallefall.

men vi trenger et bilde hvor ledelsen i i Xbox bøyer seg ned til Playstation.

Hvorfor i huleste skal de gjøre det, bortsett fra å tilfredstille Sony-fanboys? Dersom de skal bøye seg for noen, så burde det være for fansen.

Jeg mener, ser alltid bilder av japanske forretninger bøyer seg ned når de gjør en feil, vi trenger virkelig noen fra Xbox som tar imot kritikken....

Oh wait, de kastet fyren ut XP typisk gammel forretnings strategi, man trenger alltid noen og skylde på. gud forby skulle noen i Microsoft beklager for det de hadde gjort . det hadde jo vert såååååå flaut..

Don Mattrick hadde allerede fått et jobbtilbud fra Zynga før det stormet som verst rundt Microsoft. Det er mulig at DRM-flausen fremskyndet overgangen, men Don hadde forlatt MS uansett om folk hadde protestert mot DRM-en eller ikke.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vel, der har du fordelen av å ha billigere hardware enn konkurrenten, MS kan uten problem kontinuerlig underby PS4 og fortsatt ha større profittmargin. Det samme var tilfelle for denne generasjonen, Xbox 360 har konsekvent vært betydelig billigere å produsere enn PS3 og MS har lett kunnet holde følge med hva enn Sony fant på av prissjonglering.

Er litt skeptisk til at One skal selges uten Kinect, for jeg tror 100% penetrering av markedet er viktig for Kinects framtid, og jeg tror MS er skeptiske de også. Antar at strategien er å se på salgstallene utover i 2014 og så gjøre grep som en SKU uten Kinect om de føler at det er nødvendig for å evt. ta igjen et salgsgap til PS4.

Men alt i alt, når det gjelder pris så har altså MS et bedre utgangspunkt også denne generasjonen.

Nå vet ikke jeg taktikken til MS her, men det virket som om de var veldig overbevist om at Clouden faktisk kunne ta opp for mye av den litt svakere Hardwaren ONE har.

Noe som i ettertid viste seg "sjokkerende" nok og ikke stemme, nå vil det samme skje det som skjedde denne generasjonen, at Ps4 eksklusivene vil se betydelig bedre ut sammenlignet med ONEs.

Endret av Dore123m
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Playstation (PS1, PS2, PS3, PSP, PS Vita) > Xbox (Xbox, Xbox 360)

Xbox 360 > Playstation 3

Ikke spesielt relevant å ta med Sony konsoller fra 1994, når Xbox først kom på markedet i 2001. Og de var ikke direkte sammenlignbare før PS3/Xbox 360. I tillegg har vel ikke akkurat PSP og Vita vært noen suksess for Sony.

http://www.vg247.com...ts-grim-future/

Vet ikke om det stemmer, men både Sony og Microsoft har tapt penger på henholdsvis PS3 og 360 ifølge denne artikkelen. Sony nesten fem milliarder, Microsoft nesten tre milliarder.

Tvilsomt, siste estimat jeg leste, etter priskuttet til 360 var 115 usd i profitt pr solgte konsoll, og Entertainment & Devices-avdelingen i MS har gjort det godt (riktig nok med flere produkter enn bare Xbox). Jeg har ingen tro på at MS, totalt sett, ikke har tjent penger på Xbox. Hvorfor skulle de orke å kjøre på med en generasjon til om de ikke tjener penger?

Nå vet ikke jeg taktikken til MS her, men det virket som om de var veldig overbevist om at Clouden faktisk kunne ta opp for mye av den litt svakere Hardwaren ONE har.

Noe som i ettertid viste seg "sjokkerende" nok og ikke stemme, nå vil det samme skje det som skjedde denne generasjonen, at Ps4 eksklusivene vil se betydelig bedre ut sammenlignet med ONEs.

MS har aldri påstått noe slikt og såvidt meg bekjent heller ikke sagt noe som helst om ytelse vs PS4. De har selv utviklet tjenesten og vet utmerket godt hva sky-kalkulering kan og ikke kan gjøre.

Ellers er det imponerende at du allerede nå har sett eksklusive spill på begge konsoller og vet at de ser bedre ut på PS4. Tidsmaskin much?

Om vi skal spekulere i framtiden har jeg to ord som nok vil punktere din påstand: Forza Motorsport. Det ser spektakulært bra ut i dag og de har enda tid til polish før release. Det er nok ingen tvil om at vi på begge konsoller vil se svært imponerende titler.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

MS har aldri påstått noe slikt og såvidt meg bekjent heller ikke sagt noe som helst om ytelse vs PS4. De har selv utviklet tjenesten og vet utmerket godt hva sky-kalkulering kan og ikke kan gjøre.

Ellers er det imponerende at du allerede nå har sett eksklusive spill på begge konsoller og vet at de ser bedre ut på PS4. Tidsmaskin much?

Om vi skal spekulere i framtiden har jeg to ord som nok vil punktere din påstand: Forza Motorsport. Det ser spektakulært bra ut i dag og de har enda tid til polish før release. Det er nok ingen tvil om at vi på begge konsoller vil se svært imponerende titler.

Så du nekter på at de har glorifisert og fremhevet skyen som en kraftkilde?

Måten de pratet om den, virker det som om de ikke engang trengte å ha en fysisk Xbone, og heller la folk leie maskinvaren over nett.

Og noen ord til deg angående Forza som ikke først kommer med synkron vær, bare fordi et spill ser lekkert og Eyecandy ut, handler det også om hvordan omgivelsene reagerer på hver bevegelse, mangfold av detaljer på skjermen til enhver tid, og Bilspil er unektelig den enkleste sjangeren å skape pene visuelle opplevelser på, da du kun fokuserer på Bakken og bilen, det rundt er som vanlig ikke et spørsmål engang.

Så de to ordene der kan du svelge selv, jeg blir ikke lurt av et rimelig plastikklignende spill, samme gjelder Gran Turismo, begge er ikke der jeg vil ha de.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I tillegg har vel ikke akkurat PSP og Vita vært noen suksess for Sony.

Ikke at det er så fryktelig viktig, men rett skal være rett - PSP har solgt (minst) like bra som både PS3 og XBOX 360 (ikke til sammen). Normalt skal det være mer enn godkjent for en håndholdt konsoll, selv om Nintendo fortsatt er de ubestridte salgsmesterne på området.

Konsollkrig er underholdende lesning, men det er greit å forholde seg til fakta når det man skal argumentere med er noe som enkelt kan sjekkes.

Endret av Yxeflens
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så du nekter på at de har glorifisert og fremhevet skyen som en kraftkilde?

Måten de pratet om den, virker det som om de ikke engang trengte å ha en fysisk Xbone, og heller la folk leie maskinvaren over nett.

Kom gjerne med kilder, jeg har ikke sett det. Og nei, ikke kom med "3x the power in the cloud", det er et korrekt utsagn, men de uten peiling vil kunne tolke det til 3x fps eller noe annet idiotisk og det er naturligvis ikke tilfelle og heller ikke det MS mente.

Og noen ord til deg angående Forza som ikke først kommer med synkron vær, bare fordi et spill ser lekkert og Eyecandy ut, handler det også om hvordan omgivelsene reagerer på hver bevegelse, mangfold av detaljer på skjermen til enhver tid, og Bilspil er unektelig den enkleste sjangeren å skape pene visuelle opplevelser på, da du kun fokuserer på Bakken og bilen, det rundt er som vanlig ikke et spørsmål engang.

Så de to ordene der kan du svelge selv, jeg blir ikke lurt av et rimelig plastikklignende spill, samme gjelder Gran Turismo, begge er ikke der jeg vil ha de.

Om bilspill er så enkle å få til å se bra ut så er det rart at Sony ikke fik Motor Storm til å se like bra ut som på pressekonferansen da spillet kom i butikken. Eller at så godt som samtlige spill i sjangeren har sett betydelig kjipere ut enn Forza Motorsport. Hvor du vil ha spill er det vel ingen andre enn deg som bryr seg om. Forza ser fantastisk lekkert ut og det er det vi diskuterer: Imponerende grafikk.

Ikke at det er så fryktelig viktig, men rett skal være rett - PSP har solgt (minst) like bra som både PS3 og XBOX 360 (ikke til sammen). Normalt skal det være mer enn godkjent for en håndholdt konsoll, selv om Nintendo fortsatt er de ubestridte salgsmesterne på området.

Konsollkrig er underholdende lesning, men det er greit å forholde seg til fakta når det man skal argumentere med er noe som enkelt kan sjekkes.

Mer relevant for oss er de 12 millionene solgt i Europa, som er en tredjedel av PS3 eller X360. Uansett har du rett, med 70 mill solgte er det imponerende tall, dog er nok det markedet så godt som dødt nå. Mobilen og tablets tar nok over det markedet totalt, kanskje med unntak av Japan, men de er noen sære folk...

Lenke til kommentar

Kom gjerne med kilder, jeg har ikke sett det. Og nei, ikke kom med "3x the power in the cloud", det er et korrekt utsagn, men de uten peiling vil kunne tolke det til 3x fps eller noe annet idiotisk og det er naturligvis ikke tilfelle og heller ikke det MS mente.

Om bilspill er så enkle å få til å se bra ut så er det rart at Sony ikke fik Motor Storm til å se like bra ut som på pressekonferansen da spillet kom i butikken. Eller at så godt som samtlige spill i sjangeren har sett betydelig kjipere ut enn Forza Motorsport. Hvor du vil ha spill er det vel ingen andre enn deg som bryr seg om. Forza ser fantastisk lekkert ut og det er det vi diskuterer: Imponerende grafikk.

Det er kanskje ikke det MS mente, men da må de kanskje begynne og ordlegge seg i en annen retning i fremtiden, for de har klart å lage et ordentlig rabalder rundt ONE.

Om du begynner å sammenligne en arkade med en mer realisme rettet racing opplevelse tror jeg diskusjonen her er over, sammenlign heller spill som er i samme gate ihvertfall.

Dette er et spill jeg gleder meg til at viser seg på konsollene.

Som også mest trolig kommer til og ihvertfall sette spor i krigen om toppen mellom GT6 og Forza 5

Jeg vil si at dette er mer slående vakkert sammenlignet med Forza, hvor man klart kan se at bilene er laget av ren kosmetikk, jeg ser ikke for meg at de bilene engang eksisterer når jeg legger øye på dem, de virker så urealistiske til det blotte øye. Det blir for belysende, og man kan se at de prøver å dekke svakheter med lyseffekter. I Project Cars er det grået ned på et realistisk visuelt nivå som vi faktisk ser det når vi er ute i realiteten.

Dette er selvfølgelig min egen ydmyke mening som ikke trenger å være i samsvar med dine.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke spesielt relevant å ta med Sony konsoller fra 1994, når Xbox først kom på markedet i 2001. Og de var ikke direkte sammenlignbare før PS3/Xbox 360. I tillegg har vel ikke akkurat PSP og Vita vært noen suksess for Sony.

Jeg bare nevnte det, siden jeg var usikker på hvilke tall Realzi refererte til.

PSP fikk etter hvert ganske begredelige software-tall, men selve konsollen var visstnok profitabel for Sony.

Lenke til kommentar

Tvilsomt, siste estimat jeg leste, etter priskuttet til 360 var 115 usd i profitt pr solgte konsoll, og Entertainment & Devices-avdelingen i MS har gjort det godt (riktig nok med flere produkter enn bare Xbox). Jeg har ingen tro på at MS, totalt sett, ikke har tjent penger på Xbox. Hvorfor skulle de orke å kjøre på med en generasjon til om de ikke tjener penger?

Vanlig standard å sponse konsoller ved lansering, Dette for å få i gang salget tidlig å øke markedsandelen samt solgte spill lisenser.

En annen fordel er at du kan lansere en kraftigere maskin med lengere levetid en om du forlangte fortjeneste fra dag en, dette vil resultere i mer salg. Ettersom teknologien går fremover kan du produsere konsollen billigere, de ulike slim versjonene er billigere å produsere en original versjonen.

Lenke til kommentar

Vanlig standard å sponse konsoller ved lansering, Dette for å få i gang salget tidlig å øke markedsandelen samt solgte spill lisenser.

En annen fordel er at du kan lansere en kraftigere maskin med lengere levetid en om du forlangte fortjeneste fra dag en, dette vil resultere i mer salg. Ettersom teknologien går fremover kan du produsere konsollen billigere, de ulike slim versjonene er billigere å produsere en original versjonen.

ja standard prosedyre for alle untatt nintendo :p

Lesten forresten en uttalelse fra en microsoft ansatt som antydet at kinect 2 koster nesten like mye å lage som xbox one.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...