Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan vet du hvordan den blir, egentlig?

Tar i utgangspunkt i hvordan tjenesten var på PS3. Bedrøvelig. Og stoler ikke på noen Sony-ansatte etter PSN-skandalen, der de løy og førte brukerne sine bak lyset.

Forøvrig var mitt spørsmål til Th0mas, hva han synes om leie-tjenesten PSN-pluss. Det er først og fremst det man betaler for. På Microsoft vil det mer være at man betaler for stabiliteten, kvaliteten på matchmaking osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selve online-opplevelsen har jeg ikke opplevd at har vært store forskjellen, men jeg er uinteressert i party chat da. Ikke har jeg slitt med at PSN har vært nede heller, sånn bortsett fra PSN-skandalen.

Så, om Sony kjører dedikert servere (som det ser ut til) regner jeg med at begge tjenester blir like bra. Men fremdeles for dårlig.

Lenke til kommentar

Hei Th0mas, du skal ha PS4. Hvordan tror du det vil føles å måtte betale for leie-tjenesten PSN-pluss? Du får ikke beholde PSN-pluss spillene, så du betaler for å leie disse spillene. Hva tenker du om dette? Burde ikke dette være nok for at du ikke velger PS4 heller? Sony tvinger pluss-medlemskap på brukerne, hvor er valgfriheten liksom. Microsoft er hvertfall så reale at når de først skal gi bort spill, så gjør de nettopp det. Jeg har fått Fable 3, Defense Grid og Assasins Creed 2, og kan spille disse offline hvor lenge jeg vil. Det er ganske fett. Denne muligheten kommer jeg nok til å ta i bruk mange titalls ganger.

Jeg må da ikke betale for leietjenesten ps+ med mindre jeg spiller online. Jeg betaler heller ikke for digitale spill.

Problem solved.

Lenke til kommentar

Kinectspillene, særlig mot barn, må komme på norsk. Kjøpte Kinectimals til lille søsteren min på 9 år og hun ble fort lei. Sier seg vel selv når hun ikke kan spille alene fordi hun skjønner ikke bæret av hva som sies eller skrives.

Lenke til kommentar

Jupp, alle spill rettet mot barn bør få et norsk lydspor. Ihvertfall hvis spillet er bittelitt mer avansert enn de gamle Super Mario-spillene. Spill har kommet såpass langt nå at det ikke bør være noe problem. Little Big Planet-spillene har jo norsk lydspor og det er kos som bare det å spille med barna til noen venner av meg.

Lenke til kommentar

Absolutt. Har Little Big Planet også, og det spillet er sikkert brukt 1000 ganger så mye som Kinectimals. Mye av skylden tipper jeg at de forstår hvordan de skal gå frem. Og itillegg så får de nok informasjon ved at spillet er på norsk. Det er smått slitsomt å sitte og måtte være tolk om de skal spille engelske spill. Det er kjedelig for både voksne og barn.

Lenke til kommentar

Tatt fra en fyr som har prøvd begge gamepaden; det han skriver er en gjenganger nå:

having handled both these controllers at this point, there's quite a few interesting changes i've noticed:

xbone:1) triggers feel significantly worse than their 360 counterpart. the spring is not nearly as strong and so the tactile feel of using them is not as good.

2) the bumpers, especially the left bumper (due to the placement of your left thumb) is uncomfortable to press unless you're using the side of your index finger

3) the d-pad is really solid

4) the analog sticks are an improvement over the 360 versions, they're a bit looser, making it easier to do circular motions with the stick, whereas on the 360 pad, the stick will often center out when attempting to do circle motions because of how springy it is.

5) it feels a bit smaller than the 360 pad, if you have big hands this could be an issue

DS41) the triggers are a big, big improvement over the DS3 triggers, and the bumpers feel just as nice

2) the d-pad is similar to the vita dpad. it feels good, but im not sure why they changed this from the DS3 d-pad design. 

3) the sticks feel really good, another big improvement over the DS3 sticks which were IMO a bit too loose. they are very similar to the sticks on the xbone pad. I've not had a chance to use the touchpad on the DS4 yet so I'm not sure about how it's going to feel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tar i utgangspunkt i hvordan tjenesten var på PS3. Bedrøvelig. Og stoler ikke på noen Sony-ansatte etter PSN-skandalen, der de løy og førte brukerne sine bak lyset.

Men du stoler på et selskap som samarbeider med NSA, som igjen bryter med menneskelig frihet?

Er det en ting jeg har lært, er det ikke å stole på folk som har mye penger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.eurogamer...o-playstation-4

Flott artikkel! Les. Stikk ord er: pc leadplattform, sony dev tools more mature, porting game easy.

Easy ja, og det er bra etter Cell-katastrofen.

Men: "What we didn't find out is how the Xbox One version is faring, or who is producing it. Our bet is on the Ivory Tower studio producing it in tandem with the PC version, owing to the use of the DirectX 11 API on two platforms."

Så de har et eget team for å porte spillet til PS4, mens samme team kan utvikle til PC og One samtidig, siden begge bruker DX11. Om PC blir lead development platform for de fleste spill denne generasjonen: Advantage Xbox.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...