Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Vitaen er sikkert spennende, har ikke selv tatt meg tid eller penger for å kjøpe en, men etter hva folk sier så skal den være forbanna kul å ha med å gjøre, det er bare manglende innhold på spill som sliter den ned.

Har 3DS å Vita og Vita er milevis forran 3DS.

Nå begynner spillene og komme seg og.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du gir det fremdeles ikke med dette? Skal ta det med teskje!

1. Sony har flere 1.party studioer en Ms.

2. Sony trenger å selge Ps4, Microsoft trenger å selge xbox one og windows 8.

Nei det kommer ikke til å bli noen spesiell økning i sony spill til pc på grunn av at ps 4 nå er x86. Så om man ikke gidder å ha 2 konsoller under bordet så kjøper man seg ps4 i tillegg til at man holder pc'en aktuell. Da får man med seg det aller aller meste. Mulig du tror noe annet, men det grunnløst.

1. Gi meg gjerne en oversikt, med kilder på antall studioer MS vs Sony.

2. Microsoft selger ikke Windows som en spillplatform, og det er nok ganske lite strategiprat mellom Entertainment og Windows-avdelingene.

Økning i PS4-titler til PC blir det garantert nå som porting er mange ganger enklere. Hvor mye vil gjenstå å se.

tfawanT.png

viLEhgO.png

Kilde? Hvilke utviklere er det som utgir basisen til tallene?

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Du sier noe der. Dudebros er kjempeglade i spill som Zoo Tycoon, Lococycle, Max: Curse of Brotherhood, Fable Anniversary, Sunset Overdrive, Killer Instinct, Kinect Sports Rivals, Below, Super Time Force, Crimson Dragon, Quantum Break, Project Spark og Dark Dreams Don't Die.

Ingen av dem har dog Last of Us/Beyond: Two Souls-budsjett. Er ganske sikker på at en del av dem er lavbudsjettsspill. Deriblant er en del av dem også XBLA-titler.

Lenke til kommentar

Ingen av dem har dog Last of Us/Beyond: Two Souls-budsjett. Er ganske sikker på at en del av dem er lavbudsjettsspill. Deriblant er en del av dem også XBLA-titler.

Quantum Break

Project Spark

Sunset Overdrive

Kinect Sports Rivals

Killer Instinct

Zoo Tycoon

Spillene ovenfor blir lansert på disc og/eller har en "AAA presentasjon".

Resten er riktignok indie-spill, andre nedlastbare titler og Fable Anniversary, men det har fint lite å gjøre med saken. Jeg svarte på posten din om at Microsoft bare satser på dudebros, noe som ikke stemmer i det hele tatt. Den posten jeg svarte på nevnte ingenting om at The Last of Us eller Beyond er den gylne standarden som alle spill blir dømt etter.

Faktum er at blant indie-spillene finner vi:

-Et episode-basert mordmysterium fra skaperen bak Deadly Premonition

-En blanding mellom spyhunter og brawlerspill med en snakkende motorsykkel i hovedrollen

-En åndelig oppfølger til Panzer Dragoon

-Et fargerikt platformspill

-En roguelike fra skaperne bak Superbrothers

-Et platformspill med en tidsreise-gimmick

Når det gjelder resten av Microsoft's spill så finner vi:

Ryse (blodig, overfladisk spill. kan defineres som dudebro)

Dead Rising 3 (blodig zombiespill som er mørkere enn forgjengeren, kan defineres som dudebro)

Halo (fargerikt skytespill, er i grenseland for hva jeg vil definere som dudebro)

Forza Motorsport 5 (I verste fall mainstream. Det er ikke noe utpreget "dudebro" med det)

Black Tusk Studios spillet (for tidlig å si noe om det uten å ha sett gameplay, kan gå begge veier)

Lionheads kommende spill etter Fable Anniversary: Basert på Lionhead's historie kommer det ikke til å være spesielt rettet mot dudebro-spillerne.

Endret av Leflus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Basisen er _300_ europeiske utviklere... Så i all hovedsak en indie-undersøkelse. Ikke spesielt relevant altså.

En random bruker på NeoGaf (som fikk første forsøk på den tråden låst fordi han hadde en åpenbar Sony-bias i trådtittelen), ok du :)

Uansett ikke veldig interessant å telle antall studioer, det er vel heller titler i pipeline som er interessant. Dessuten er MS kjent for å kjøpe seg eksklusivitet fra tredjeparts-utviklere så jeg tror det er vanskelig å spå pr idag hvordan denne generasjonen vil slå ut.

Noen må gjerne fortelle meg hvor Thklinge tror at sony kommer til gi ut deres first party spill på pc. Da ser jeg bort i fra massive online spill som Everquest o.l.

Fordi utviklere med forholdsvis liten investering kan få spillet sitt ut til langt flere spillere. Flere som kjøper spillet = mer penger i kassa. Utviklere liker penger i kassa. ;)

Et kjapt eksempel fra toppen av hodet mitt er vel Sony Online Entertainment-spillet Planetside 2, for PC og PS4.

Heller "dudebro" enn weird japansk rollespill-sjit for meg takk. Dog er FPS som CoD, Killzone og Halo totalt uinteressant. Gjør et unntak for Battlefield, men på PC.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Dead Rising har i grunn aldri vært noe for dudebros, da det er de som sitter å syter over at spillet er for vanskelig og "japse". Liker at 3`ern vil være mer gritty, men det er jo klart at humoren fremdeles også er der. Dead Rising 1 var jo gritty til tider.

Uansett som Dead Rising-fan, herlig å se at noen så store som Microsoft velger å satse på serien, noe som ikke er rart med hvor godt "episodene" Case Zero og Case West solgt på XBLA. Hadde det ikke vært for at jeg er litt busy med en gjennomspilling av Skyrim i sommer hadde jeg gått for en gjenspilling av Dead Rising 1, en av de beste 360-eksklusivene for meg personlig.

Lenke til kommentar
Foretrekker å spille på pc en del multiplayer spill m.m. og Ps3'en har blitt brukt kun til ekslusive spill de siste 3-4 årene. Så hadde nok uansett kjøpt en Ps4 for de ekslusive spillene, men hadde faktisk trodd MS kom til å bli den beste konsollen for multiplattform spill. Sony overrasket virkelig der.

Hvorfor overrasker Sony alle sammen? Sony har alltid vært på topp de.

Ser jo bare på PS1 og PS2.. Tilogmed PS3 har de vært på topp etter min mening.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Basisen er _300_ europeiske utviklere... Så i all hovedsak en indie-undersøkelse. Ikke spesielt relevant altså.

En random bruker på NeoGaf (som fikk første forsøk på den tråden låst fordi han hadde en åpenbar Sony-bias i trådtittelen), ok du :)

Uansett ikke veldig interessant å telle antall studioer, det er vel heller titler i pipeline som er interessant. Dessuten er MS kjent for å kjøpe seg eksklusivitet fra tredjeparts-utviklere så jeg tror det er vanskelig å spå pr idag hvordan denne generasjonen vil slå ut.

Det er ikke relevant for _deg_, på tide å slutte å sutre om alt som blir diskutert om Xbox ikke er positivt.

Forøvrig er Planetside 2 er PC-spill som kommer til PS4, ikke motsatt. Enorm forskjell.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den posten jeg svarte på nevnte ingenting om at The Last of Us eller Beyond er den gylne standarden som alle spill blir dømt etter.

Det betyr ikke at jeg ikke kan nevne dem. ;)

Jeg har før rost MS sin E3 konferanse, og jeg kan godt gjøre det igjen. Det jeg synes blir mest spennende er om MS gjør slik som de har gjort denne generasjonen, at de pusher på med mange flotte spill i begynnelsen, men mot slutten så blir det bare masse dudebros og lite "core".

Lenke til kommentar

Det er ikke relevant for _deg_, på tide å slutte å sutre om alt som blir diskutert om Xbox ikke er positivt.

Forøvrig er Planetside 2 er PC-spill som kommer til PS4, ikke motsatt. Enorm forskjell.

300 utviklere, hvorav 250 er indie eller enmanns-show er vel ikke spesielt relevant for noen? Mange av disse kommer sikkert ikke til å ende med å lansere et eneste spill en gang, og en forsvinnende liten andel lanserer til konsoll (du kan se i grafen at mobiler og tablets er mest populært). Likevel framstilles grafene uten noen mer informasjon så det ser ut som at store AAA-utviklere prioriterer den nåværende generasjonen over den nye, og andre rare utslag som Vita foran DS'en.

Hadde nok vært mer relevant å sett hvor mange utviklingskroner som legges i hver av platformene, og gjerne bare for konsollene, siden det tross alt er det vi diskuterer her.

Sa en random bruker på diskusjon.no som er mest opptatt av å bortforklare, ok du :)

Jeg påstår i det minste ikke å ha fasiten på noe ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...