Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Nei de fleste Xbox360 eksklusive spillene kom ikke til PC. Jeg tviler på at det vil endre seg så mye, hvis noe.

Microsoft hadde vel et spill låst til DX10 og den gang Windows Vista (Halo 2), noe de fikk masse pepper for.

Vel de har ikke lært så veldig mye, for Titanfall kommer til pc, og krever directx 11.2(windows 8). Og med tilstanden til windows 8 så ser jeg for meg at det kommer til å bli flere.

Nå har jeg ikke full kontroll over hva som i utgangspunktet var xbox 360 only som når er på pc, men fable og gears er 2 jeg kommer på i farta. Er sikkert flere.

Sony har i allefall gjort det verdt å ha en ps3 alle disse årene, gode eksklusive spill i en jevn strøm.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel de har ikke lært så veldig mye, for Titanfall kommer til pc, og krever directx 11.2(windows 8). Og med tilstanden til windows 8 så ser jeg for meg at det kommer til å bli flere.

Nå har jeg ikke full kontroll over hva som i utgangspunktet var xbox 360 only som når er på pc, men fable og gears er 2 jeg kommer på i farta. Er sikkert flere.

Respawn Confirms That TitanFall Will Not Be A Windows 8 Exclusive Title:

http://www.dsogaming...xclusive-title/

Kun det første Gears of War spillet kom ut på PC. Fable 2 kom ikke ut på PC og det vil nok ikke Kinect spillet Fable Journey gjør heller.

Ellers har vi jo, for å nevne noen: Halo spillene (kun 1 og 2 kom ut på PC), Forza spillene, Project Gotham Racing spillene, Crackdown spillene, Lost Odyssey og Blue Dragon.

Lenke til kommentar

Resultat av en trend vi har sett de siste årene: mens sony byger opp studioer, stenger mircosoft dem ned, eller setter dem til å lage kinectspill. Så mye som jeg liker microsofts iper, det hjelper lite hvis denne trenden fortsetter; noe som alt tyder på.

Som flere her allerede har nevnt er listen ganske misvisende, så jeg tror ikke jeg trenger å gå nærmere inn på den.

Påstanden om at Microsoft stenger ned studioer er imidlertid verdt å kommentere.

*MS har ikke stengt ned et studio siden 2009.

*Sony stengte derimot ned Zipper Interactive, Sony Liverpool og Bigbig i 2012.

*MS har flere studioer nå enn de hadde da de lanserte Xbox 360.

Bare for å sammenligne:

Slutten av 2005:

Rare

Turn10

Bungie

Ensemble Studios (Age of Empires, Halo Wars)

ACES (Flight Simulator)

Carbonated Games (MSN-spill + diverse casual spill til XBLA)

FASA (Crimson Skies, Shadowrun)

Digital Anvil (Freelancer, Brute Force)

2013:

Rare

Turn10

343 Industries

Lionhead

Twisted Pixel Games

PressPlay

Black Tusk Studios

Team Dakota

Lift London

MS Victoria

MS Osaka

Xbox Live Productions

Interaktiv TV/apps

Soho Productions

MS KALE

Merk at jeg har unnlatt å liste opp en del studioer som jeg er litt usikker på: BigPark, GoodScience, Playful Learning og Platform Next Studios. BigPark fordi jeg er usikker på om de arbeider med spill eller apps, GoodScience fordi jeg tror det har blitt absorbert inn i inkubasjonsgruppen og de to siste fordi vi ikke har hørt noe særlig om dem.

Totalt sett er uansett ikke tvil om at de har utvidet stallen de siste årene. Av de studioene som har gått tapt så kan en argumentere for at det bare var Bungie og FASA som var viktig for Xbox. ACES utviklet aldri konsollspill, Ensemble rakk å gi ut ett spill før de ble oppløst og Carbonated Games er ikke akkurat den utvikleren som trekkes frem når en minnes de gamle xbox-studioene.

Edit: Glemte Digital Anvil og Xbox Live Productions

Endret av Leflus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt å se at man slipper å oppgradere til windows 8.

Nå følger jeg bare sånn halvveis med på xbox 360, men forstått det slik at det de siste 2-3 årene har vært litt dårlig med gode ekslusive 360 spill. Stemmer det eller er det bare dårlige rykter.

Lenke til kommentar

Godt å se at man slipper å oppgradere til windows 8.

Nå følger jeg bare sånn halvveis med på xbox 360, men forstått det slik at det de siste 2-3 årene har vært litt dårlig med gode ekslusive 360 spill. Stemmer det eller er det bare dårlige rykter.

Som konsollspiller føler jeg at jeg for fått mer enn nok å bite tennene i.

Fez, Gears 3, Forza 4, Halo 4, Super Meat Boy, Trials Evolution, Dust: An Elysian Tail for å nevne noen av dem.

At mange XBLA-spill dukker opp på PC har liten relevanse for meg. The Witness og Transistor er to av de største grunnene til at jeg har lyst på en PS4.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Minst 5 av dem lager vel kinect eller xbla, som var litt av poenget.

Hva er problemet med XBLA-spill? Project Spark kommer kun til å bli lansert via Xbox Live, og det ble hyllet som et av de beste Xbone-spillene på E3-messen i år.

Når det gjelder kinect så er jeg overrasket over hvor lite MS fokuserer på dingsen. Det er bare Rare som jobber med et kinect-eksklusivt spill til Xbone.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

3DS har så utrolig mange dårlig spill at man vil bare dø. Utrolig mange slike hundespill osv.

Uansett, kvalitet > kvantitet.

Egentlig ikke. 3DS har mye mindre "shovelware" enn det DS hadde, og Nintedo's egne spill holder vanligvis ganske høy kvalitet.
Lenke til kommentar

Per i dag har jeg en gamer PC, Xbox360 og PS3. Jeg skal ha meg PS4, men jeg er veldig usikker om jeg også skal kjøpe meg en Xbox One. Jeg kommer garantert til å gå glipp av en del gode spill om jeg ikke skaffer meg en Xbox One, men på en annen side har jeg en backlog over spill jeg har lyst å prøve som begynner å bli ganske lang.

En boks mindre i TV benken og slippe å betale for 2 online kontoer er også faktorer. Men når man likevel har plass og fint har råd til det.. hmm..

Snakk om luksusproblem.

Lenke til kommentar

Som konsollspiller føler jeg at jeg for fått mer enn nok å bite tennene i.

Fez, Gears 3, Forza 4, Halo 4, Super Meat Boy, Trials Evolution, Dust: An Elysian Tail for å nevne noen av dem.

At mange XBLA-spill dukker opp på PC har liten relevanse for meg. The Witness og Transistor er to av de største grunnene til at jeg har lyst på en PS4.

Foretrekker å spille på pc en del multiplayer spill m.m. og Ps3'en har blitt brukt kun til ekslusive spill de siste 3-4 årene. Så hadde nok uansett kjøpt en Ps4 for de ekslusive spillene, men hadde faktisk trodd MS kom til å bli den beste konsollen for multiplattform spill. Sony overrasket virkelig der.

Lenke til kommentar

Foretrekker å spille på pc en del multiplayer spill m.m. og Ps3'en har blitt brukt kun til ekslusive spill de siste 3-4 årene. Så hadde nok uansett kjøpt en Ps4 for de ekslusive spillene, men hadde faktisk trodd MS kom til å bli den beste konsollen for multiplattform spill. Sony overrasket virkelig der.

Liker at Sony bruker penger og tar risikoen med å lage mer "annerledes" spill. Microsoft holder seg til "the dudebro".

• Liker 4
Lenke til kommentar

Per i dag har jeg en gamer PC, Xbox360 og PS3. Jeg skal ha meg PS4, men jeg er veldig usikker om jeg også skal kjøpe meg en Xbox One. Jeg kommer garantert til å gå glipp av en del gode spill om jeg ikke skaffer meg en Xbox One, men på en annen side har jeg en backlog over spill jeg har lyst å prøve som begynner å bli ganske lang.

En boks mindre i TV benken og slippe å betale for 2 online kontoer er også faktorer. Men når man likevel har plass og fint har råd til det.. hmm..

Snakk om luksusproblem.

Ja du snakker om at vi har store problemer her til lands :p Kjøpt akkurat 2 spill på steam sitt sommersalg. Blir spennende å se om jeg noen gang kommer til å spille de.

Enig Fantomena, Sony har vært flinkere der.

Lenke til kommentar

Liker at Sony bruker penger og tar risikoen med å lage mer "annerledes" spill. Microsoft holder seg til "the dudebro".

Du sier noe der. Dudebros er kjempeglade i spill som Zoo Tycoon, Lococycle, Max: Curse of Brotherhood, Fable Anniversary, Sunset Overdrive, Killer Instinct, Kinect Sports Rivals, Below, Super Time Force, Crimson Dragon, Quantum Break, Project Spark og Dark Dreams Don't Die. Endret av Leflus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var da vel ikke en graf på hvem som har flest spill..

Vitaen er sikkert spennende, har ikke selv tatt meg tid eller penger for å kjøpe en, men etter hva folk sier så skal den være forbanna kul å ha med å gjøre, det er bare manglende innhold på spill som sliter den ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...