Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi vet jo ikke så veldig mye om PS4 kontrollen vel? Men har uansett hørt at vibrasjonen i PS4 kontrollen har blitt veldig oppgradert.

Er en video litt bak her som viser PS4 kontrolleren, og ja den har fått oppgradert vibrasjon den også. Men ikke dedikerte motorer på trigger knappene. Ikke som jeg har fått nyss om ihvertfall...

Lenke til kommentar

Utvikle har skrytt uhemmet av Kinect V1, Move og Wii U gamepad også...

Type skryt vettu. Kinect fikk skryt for teknologi, men funket dårlig. Move funket bra, men ble ikke brukt i noen spill omtrent. Wii U gamepaden virker strålende, men siden Wii U sliter. Ville du sagt at rumble i triggerne var en gimmick, dårlig ikke verdt det eller lignende om Xbox One gikk samme veien som Wii U? Tror ikke det.

Men dette er bare en liten touchpad. Vil nok være veldig kjekk å ha i forskjellige mus-lignende bevegelser. Hvor kjekt det blir i spill må vi uansett bare vente å se.

Har sett klaging på rumblen i Xbox One’s gamepad, men der igjen tenker jeg at det sikkert er fordi det er ukjent. Er også spent på hvordan den oppdaterte rumblen i DS4 blir, og den skal vel kunne riste hver side uavhengig, noe som kan kjennes mer ekte ut som feks rekyl i spill, men som nok i det lange løp bare vil være plagsomt

• Liker 1
Lenke til kommentar

zl10SZ0.jpg

Resultat av en trend vi har sett de siste årene: mens sony byger opp studioer, stenger mircosoft dem ned, eller setter dem til å lage kinectspill. Så mye som jeg liker microsofts iper, det hjelper lite hvis denne trenden fortsetter; noe som alt tyder på.

Endret av formkake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Resultat av en trend vi har sett de siste årene: mens sony byger opp studioer, stenger mircosoft dem ned, eller setter dem til å lage kinectspill. Så mye som jeg liker microsofts iper, det hjelper lite hvis denne trenden fortsetter; noe som alt tyder på.

Den der er fortsatt akkurat like misvisende som sist du pastet tøvet. Det er en konsoll-sammenligning men tar ikke med spill som Alan Wake fordi det også er på PC? Mer korrekt hadde vært å sammenligne konsoll-eksklusive spill mot hverandre, og det må nok Playstation-fanboys venne seg til nå som PS4 også har x86-arkitektur og porting til PC blir veeeldig mye enklere.

Lenke til kommentar

Er det noen som har skrevet at du må bry deg om det? Det er for slike som deg man har uttrykket konsoll-eksklusiver. Ingen hokus pokus det vel?

Slik jeg forsto det så var dette veldig viktig som konsoll-gamer slik måten ting skrives på. Skjønner at Microsoft publiserer spill på PC, fordi det ikke trenger så mye å gjøre for å få det til iforhold til PS3-spill.

Lenke til kommentar

Den der er fortsatt akkurat like misvisende som sist du pastet tøvet. Det er en konsoll-sammenligning men tar ikke med spill som Alan Wake fordi det også er på PC? Mer korrekt hadde vært å sammenligne konsoll-eksklusive spill mot hverandre, og det må nok Playstation-fanboys venne seg til nå som PS4 også har x86-arkitektur og porting til PC blir veeeldig mye enklere.

Du gir det fremdeles ikke med dette? Skal ta det med teskje!

1. Sony har flere 1.party studioer en Ms.

2. Sony trenger å selge Ps4, Microsoft trenger å selge xbox one og windows 8.

Nei det kommer ikke til å bli noen spesiell økning i sony spill til pc på grunn av at ps 4 nå er x86. Så om man ikke gidder å ha 2 konsoller under bordet så kjøper man seg ps4 i tillegg til at man holder pc'en aktuell. Da får man med seg det aller aller meste. Mulig du tror noe annet, men det grunnløst.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Microsoft har vel ikke gjort akkurat det spesielt mye? Var ikke for eksempel PC-releasen av Alan Wake pga tidseksklusivitet med Remedy for 360? Eller monger jeg totalt.

Nei de fleste Xbox360 eksklusive spillene kom ikke til PC. Jeg tviler på at det vil endre seg så mye, hvis noe.

Microsoft hadde vel et spill låst til DX10 og den gang Windows Vista (Halo 2), noe de fikk masse pepper for.

Lenke til kommentar

Microsoft har vel ikke gjort akkurat det spesielt mye? Var ikke for eksempel PC-releasen av Alan Wake pga tidseksklusivitet med Remedy for 360? Eller monger jeg totalt.

De sa først de skulle lage Alan Wake for både PC og 360, så ble spillet øksa på PC. Så når spillet endelig var lansert på PC så bestemte Microsoft seg for å gi det ut på PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...