Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Jeg hadde skaffet maskinen selv om den hadde restriksjoner faktisk, var klar til å akseptere det valget Microsoft holdt på å gjør.

Så den dagen Microsoft hadde fjernet online-støtten, og gjort både konsollen og alle spillene dine verdiløse og ubrukelige, så hadde du bare tenkt "we had a good run"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så den dagen Microsoft hadde fjernet online-støtten, og gjort både konsollen og alle spillene dine verdiløse og ubrukelige, så hadde du bare tenkt "we had a good run"?

Så og si ja, er altfor glad i spill at jeg skal skippe unna en konsoll bare fordi den hadde diverse restriksjoner. Men så tok dem helvomvendig så nå blir det enda gøyere å eie en Xbox One, selvom jeg var klar til å akseptere alt Microsoft nesten gjorde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så og si ja, er altfor glad i spill at jeg skal skippe unna en konsoll bare fordi den hadde diverse restriksjoner. Men så tok dem helvomvendig så nå blir det enda gøyere å eie en Xbox One, selvom jeg var klar til å akseptere alt Microsoft nesten gjorde.

Men hadde ikke trengt å legge ting på hylla. Man kunne valgt PS4, og dermed kunne fortsette å eie det man kjøper, eller gå til PC, som i tillegg har gratis online og langt billigere spill.

Jeg har ingenting i mot digitale spill, men bare om det gjøres rett Steam er et godt eksempel.. Digitale spill på konsoll er noe jeg aldri blir å kjøpe, fordi det er utrygt.

Jeg lurer litt på hvor langt et selskap som Microsoft kan gå, før det gjør personer med holdninger som du har misfornøyd?

Er man glad i spill bør man ikke støtte opp om de eller det som ødelegger industrien, men til syvende og sist er det et valg hver får ta for seg selv. Er fornøyd med at Microsoft snudde, men forstår ikke hvorfor de ikke kunne kjørt en mellomting.

Ja, de som hadde planer om å kjøpe Xbox One med restriksjonene var folk som bidrar til å ødelegge industrien. Med Xbox 360 klarte Microsoft å bryte gjennom med å ta betalt for online-delen. Denne gangen ville de dominere alt annet. Hva ville det neste blitt?

Endret av petterpann
Lenke til kommentar

Men hadde ikke trengt å legge ting på hylla. Man kunne valgt PS4, og dermed kunne fortsette å eie det man kjøper, eller gå til PC, som i tillegg har gratis online og langt billigere spill.

Jeg har ingenting i mot digitale spill, men bare om det gjøres rett Steam er et godt eksempel.. Digitale spill på konsoll er noe jeg aldri blir å kjøpe, fordi det er utrygt.

Hadde valgt en PS4 også om den hadde diverse restriksjoner. Endte opp med 2 forhåndsbestillinger på Gamestop for ganske mange uker siden. Så dermed er jeg klar for next-gen.

Har ikke imot digitale selv, liker at man kan velge om å skaffe fysiske/digitale spill på alle plattformer :)

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Spillene eller konsollen hadde ikke blitt ubrukelige. De hadde bare gjort den endringen ved slutten av konsollene levetid, slik de nettopp gjorde nå for at den ville fungert offline, noe som den gjør nå.

Det var jo tydeligvis ikke noe hokus pokkus :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nei, det var faktisk ikke det, til tross for at de sa noe annet.

Derfor tror jeg dette var planen hele veien egentlig, om de hadde kjørt DRM-løpet sitt fullt ut. De måtte jo hatt en slik løsning klar uansett.

EDIT: Endret litt for å unngå misforståelser.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Slik Xbox One var før de fjernet restriksjonene, så var det en konsoll for de som rett og slett ikke bryr seg om verdien og oppbevaring av ting de kjøper, og som mangler selvrespekt på hvorvidt et annet firma skal dominere det man har betalt massevis av penger for.

Steam..? Origin..? Spill kjøpt elektronisk til PS4..?

Nei, det var faktisk ikke det, til tross for at de sa noe annet.

Det var umulig å fjerne restriksjonene og fortsatt ha de samme løsningene som de hadde tenkt. De fjernet always online DRM og fjernet samtidig plate-frie spillbytter, family sharing, osv.

Så ja, når MS sa at always online ikke var mulig å fjerne så var det helt korrekt. Ikke mulig å fjerne uten å samtidig fjerne annonserte funksjoner.

Derfor tror jeg dette var planen hele veien egentlig. De måtte jo hatt en slik løsning klar uansett.

Neppe, dette har vært et PR-messig mareritt for MS.

Lenke til kommentar

Neppe, dette har vært et PR-messig mareritt for MS.

Du misforstår. Om MS hadde kjørt DRM-løpet ut, hadde de mest sansynlig hatt en plan for å "åpne" opp systemet ved konsollens slutt, eller når serverene omsider ble lagt ned. Nemlig å "patche" konsollen slik at den ville fungert som nå etter all ståheien rundt DRM-politikken.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Du misforstår. Om MS hadde kjørt DRM-løpet ut, hadde de mest sansynlig hatt en plan for å "åpne" opp systemet ved konsollens slutt, eller når serverene omsider ble lagt ned. Nemlig å "patche" konsollen slik at den ville fungert som nå etter all ståheien rundt DRM-politikken.

De hadde unngått mange problemer med å si dette på forhånd. Major Nelson ble spurt om dette i flere ganger under E3, og ingen av gangene klarte han å komme med noe fornuftig svar, som om de ikke hadde tenkt så langt.

Steam..? Origin..? Spill kjøpt elektronisk til PS4..?

Steam har mange fordeler som gjør at de slipper relativt problemfritt unna med dette. Det er ganske store forskjeller.

Lenke til kommentar

Tror jeg misforsto hva du svarte på. Er helt enig i at MS hadde hatt en plan for å sikre videre liv for titlene.

De hadde unngått mange problemer med å si dette på forhånd. Major Nelson ble spurt om dette i flere ganger under E3, og ingen av gangene klarte han å komme med noe fornuftig svar, som om de ikke hadde tenkt så langt.

Steam har mange fordeler som gjør at de slipper relativt problemfritt unna med dette. Det er ganske store forskjeller.

Mener han sa ganske klart å tydelig på E3 at de naturligvis ville lagt til rette for at spillene fortsatt kunne spilles, kanskje i den Reddit-spørrerunden?

Nevn gjerne noen av de store forskjellene som gjør at Steam slipper problemfritt unna...

Lenke til kommentar

Var dårlig skrevet av meg, så var lett å mistolke innlegget mitt :)

@ Thomas; han har nok hatt klare retningslinjer om hva han kunne(måtte?) si ang. saken. Som at det ikke bare var til å trykke på en knapp for å endre på tjenesten.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Tror jeg misforsto hva du svarte på. Er helt enig i at MS hadde hatt en plan for å sikre videre liv for titlene.

Mener han sa ganske klart å tydelig på E3 at de naturligvis ville lagt til rette for at spillene fortsatt kunne spilles, kanskje i den Reddit-spørrerunden?

Nevn gjerne noen av de store forskjellene som gjør at Steam slipper problemfritt unna...

Den ene tingen er at det er Steam. Den andre tingen er at plattformen er PC.

Vet ikke om du så denne, men den oppsummerer stort sett alt jeg har sagt tidligere om hvorfor Steam slipper unna med det.

Lenke til kommentar

Var dårlig skrevet av meg, så var lett å mistolke innlegget mitt :)

@ Thomas; han har nok hatt klare retningslinjer om hva han kunne(måtte?) si ang. saken. Som at det ikke bare var til å trykke på en knapp for å endre på tjenesten.

var det ikke major nelson som fnøste av en reporter som lurte på om om ikke ms kunne slå av always on, 24 timers sjekken, det hørtes nesten umulig ut. Kjempe umulig tydeligvis..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...