Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvor mange som husker dette, men Microsoft slet veldig med at det ble solgt kontoer (blant annet på DHGate) med 10000 MS points osv. Disse kontoene fikk du vel for 20 dollar ish, og det sier seg selv at Microsoft tapte utrolig mye på disse kontoene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvor mange som husker dette, men Microsoft slet veldig med at det ble solgt kontoer (blant annet på DHGate) med 10000 MS points osv. Disse kontoene fikk du vel for 20 dollar ish, og det sier seg selv at Microsoft tapte utrolig mye på disse kontoene.

Dette hadde jeg ikke hørt om en gang, har du noen link eller noe som kan vise til de utrolig store tapene Microsoft hadde på grunn av dette?

Piracy er noe dritt.

Lenke til kommentar

Har ingen konkrete opplysninger på hvor mye Microsoft tapte på dette. Konsekvensen til de som gjorde det var at Xboxen ble bannet. Så Microsoft tok iallefall å straffet de ganske greit. De pengene de evt. sparte på dette måtte jo brukes til å kjøpe en ny Xbox.

http://www.xboxmb.com/forum/15-xbox-360-tutorials/2340-how-get-4000-microsoft-points-$9.html

Der har du et eksempel på hvordan det ble gjennomført. 9 dollar for 4000 Microsoft points er rimelig billig.

--

Over til noe annet:

Xbox One forventes å selge bedre i England enn PS4

http://www.highlight...n/3369/djohnson

Dette er nok noe Thomas ikke finner seg i og er nok i fullgang med å legge inn forhåndsbestillinger til rundt 100k PS4 i England.

Endret av Emils.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Både PS4 og XBO har en fordel denne lanseringen grunnet gamertag/PSNID. Mange vil nok holde seg til den gamle gamertagen sin med alle achievements og venner de har der. X360 var jo mye større i England enn PS3 så jeg er ikke forundret over at det gjentar seg i neste generasjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så om Sony selger ut i hele Asia? Microsoft fokuserer seg ikke på Asia.

Skjønner helt ikke denne tanken til fanboys. Ikke alt er ment for å bli solgt i alle land. Mest salg gjør heller ikke konsollen best.

Men jeg vil si at PS4 og Xbox One er mye bedre enn PS4.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

?

Liker du monopolsituasjon og ikke å finne gode tilbud?

Selv kjøper jeg meget sjelden noe uten å sjekke rundt hvor det er billigst.

Kanskje eg uttrykte meg uklart. Sjølvsagt liker eg -generelt- at ein kan finne gode tilbod. Eg kjøper ting på tilbod heile tida. Men eg synest det er unødvendig kompliserande å først måtte kjøpe ein spesialvaluta, som eg so kan handle for. T.d. har dei F.T.L. til 2,5 euro på Steam no. Det er eit godt tilbod, og eg ser enkelt både kva produkt eg kjøper og kor mykje pengar det er snakk om. Dersom dei i staden hadde det til 630 Steam Points, og Steam Points var noko eg kunne kjøpe ei mengde stader, inkludert Ebay, hadde eg synest dei gjorde ting meir innfløkt enn naudsynt. Det ville ha vore vanskelegare for meg å vite kva ting eigentleg kosta, og eg måtte ta stilling til når eg skulle kjøpe poeng, kor mange det var fornuftig å ha på lager, kor eg skulle kjøpe dei, og kva som var riktig pris på dei.

Microsoft Points er først og fremst eit kompliserande mellomtrinn, og Microsoft gjer rett i å fjerne det.

Kay

Lenke til kommentar

Så om Sony selger ut i hele Asia? Microsoft fokuserer seg ikke på Asia.

Skjønner helt ikke denne tanken til fanboys. Ikke alt er ment for å bli solgt i alle land. Mest salg gjør heller ikke konsollen best.

Men jeg vil si at PS4 og Xbox One er mye bedre enn PS4.

Fanboy? føler at den var støtende, entusiast er vel ordet.

Jeg bare implyer at salg ikke egentlig har noen form for sammenheng med hvor bra et produkt er.

OG den siste delen der skurrer, så du mener at Ps4 er bedre enn ps4? det blir som å dele 0 og 0, det blir liksom ikke noe resultat som går utover spørsmålet.

Det som er et scenario er om hele PS communitiet plutselig bare deler seg i to, mellom de som er for PS plus og de ikke, men tviler på at det er det du hinter etter.

Eller så hinter du etter at det er bra at det er to konsoller kontra en som ville ha skapt et monopol, noe som det er i Asia om dagen.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Kanskje eg uttrykte meg uklart. Sjølvsagt liker eg -generelt- at ein kan finne gode tilbod. Eg kjøper ting på tilbod heile tida. Men eg synest det er unødvendig kompliserande å først måtte kjøpe ein spesialvaluta, som eg so kan handle for. T.d. har dei F.T.L. til 2,5 euro på Steam no. Det er eit godt tilbod, og eg ser enkelt både kva produkt eg kjøper og kor mykje pengar det er snakk om. Dersom dei i staden hadde det til 630 Steam Points, og Steam Points var noko eg kunne kjøpe ei mengde stader, inkludert Ebay, hadde eg synest dei gjorde ting meir innfløkt enn naudsynt. Det ville ha vore vanskelegare for meg å vite kva ting eigentleg kosta, og eg måtte ta stilling til når eg skulle kjøpe poeng, kor mange det var fornuftig å ha på lager, kor eg skulle kjøpe dei, og kva som var riktig pris på dei.

Microsoft Points er først og fremst eit kompliserande mellomtrinn, og Microsoft gjer rett i å fjerne det.

Kay

Er ikke uenig i dette - bare det ikke blir dyrere :)

Lenke til kommentar

Både PS4 og XBO har en fordel denne lanseringen grunnet gamertag/PSNID. Mange vil nok holde seg til den gamle gamertagen sin med alle achievements og venner de har der. X360 var jo mye større i England enn PS3 så jeg er ikke forundret over at det gjentar seg i neste generasjon.

Jeg må si at det frister, men jeg har ennå ikke helt bestemt meg. Jeg har snart 30000 achivements som jeg gjerne vil overføre til Xbox One, og jeg har aldri rørt en PS3 før helt nylig, og da måtte jeg begynne helt på nytt. Jeg spiller mye FIFA på Xbox, og jeg har brukt nesten 200 timer på å få profilen min i level 50.

Samtidig har jeg begynt å like de eksklusive spillene til Sony. The Last of Us var kjempebra, og jeg har ikke noe særlig forhold til Gears of War, Halo og Forza. Samtidig liker jeg ikke det Microsoft prøvde på, og jeg liker heller ikke måten de prøver å markedsføre skyen.

PS4 har samtidig noe sterkere maskinvare.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er jo det alle Xbox fanboys har sagt til Sony fanboys hele tiden i alle år Xbox 360 solgte mye bedre en PS3: Den maskinen som selger best, den er best uten tvil.

Men med engang PS3 er fordi X360 (marginalt), har jeg sett noen her inne har sagt dette: Hvorfor er dette relevant?

Da er det er det noe virkelig ute å skurrer.

Skjønte ingenting av du sa PS4 + Xbox One er bedre en PS4 alene, dette gjelder vel andre veien også? Eller?

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk skal oppføre seg som "fanboys" i det hele tatt. Hvorfor ikke bare behandle hver konsoll med blanke ark? Selv om jeg har sverget til Xbox i over ti år, så betyr ikke det nødvendigvis at jeg kjøper Xbox One når Sony tilbyr en konsoll som er billigere, mindre, kraftigere, og ikke tvinger meg til å ha et kamera tilkoblet til enhver tid. Det er ting som gjør at jeg har lyst å kjøpe en konsoll, ikke at den er merket Xbox eller Playstation.

Lenke til kommentar

Når jeg har disse konsollene i hus, så tror jeg er opptatt mange måneder med bare spilling, kommer kun til å diskutere enkelte spill som interesserer meg.

Sitter også å funderer om jeg skal ha både Xbox Live Gold og PS+ til neste generasjon. Blir drøyt å skaffe 4 multiplatts til hver konsoll på dag 1 og alle har noen form for online MP.

Jeg tror valget faller på der jeg har mest venner som jeg faktisk kjenner, før var det på Xbox Live soleklart, nå er det på Playstation Network jeg kjenner mest. Noen spill må spilles med Dualshock 4 og noen med Xbox One kontroller.

Takk og lov det er mange måneder til PS4 og Xbox One kommer, så jeg har tid til å tenke igjennom valgene jeg tar underveis.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk skal oppføre seg som "fanboys" i det hele tatt.

Desverre så er de fleste her fanboys og det er den eneste grunnen til at denne tråden eksistrerer.

Visst jeg skulle promotere Sony så ville jeg sagt,

Hey synes det er morsomt at Xbox tar seg bruk av Sonys hitter, som Gta, Metal Gear, Final Fantasy.

Det virker som dere bruker mere penger på og få gamle spill over en og lage nye spill.

Hvordan føles det og betale Hideo Kojima mere en spillet koster for og få han på scenen. ETC!

Også skriver de tilbake at vi gjør det samme med Elder Scrolls og at Microsoft gjorde GTA kjent.

FF kom fra Nintendo,

I LOVE IT! Konsoll krig er som fotball kamper, ser mange konsoll fans er fotball fans så de skjønner poenget.

Nå er konsollene så lik at vi må grave dypt for og finne noe, hardcore fans kan skrive sider selv om de ikke vet mye teknisk engang. Min første Konsoll krig, im loving it.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Over til tråden, hvordan tror dere det blir med tilgjengelighet her til lands? Nå er visst Bestbuy, Amazone og Gamestop tomme for forhåndsbestillinger for Xbox One og PS4. Folk sier hele tiden "Jeg henter den på release", men tror dere det vil være vanskelig å få tak i på release her til lands også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...