Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvorfor PCen skal blandes inn i en konsolldiskusjon hele tiden heller. Det er greit nok at det kommer på PC, men det er faktisk ikke poenget her og argumentet mitt var at om du gleder deg veldig til Titanfall så er det kanskje ikke verdt å vente et helt år på at det kommer på PS4 og med det kan MIcrosoft tjene kunder til sin konsoll grunnet ekslusiver, og da også tidsesklusiver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men de kjøper vel neppe 1 år etter eller? Tror det er mer ståhei rundt denne generasjonen enn det var rundt forrige. Kan ikke huske jeg fikk med meg at det kom noen ny konsoll engang før jeg plutselig fikk tak i en Xbox 360. Lettere å få med seg slike ting takket være Facebook, twitter, forum osv.

Hvis du ikke fikk med deg konsollkrigen mellom PS3 og 360, var det fordi du levde under en stein mellom 2005-07 (hva spill angår). Jeg vil si det var minst like mye ståhei rundt lanseringen dengang, og mer diskusjon rundt spesifikasjoner, maskinkraft og hva dette betydde for grafikken.

Denne gangen er overgangen mer flytende, med mindre fokus på at PS3 og Xbone som maskiner, og mer fokus på tjenester og innhold. En ser ikke det veiskillet mellom ny og gammel konsoll på samme måte. "Krigen" bærer preg at konsoll ikke er like hot som før, og har andre sterke konkurrenter i stua.

Men at en i dag har flere kanaler som Twitter, facebook etc., som det går an å følge med på, det er klart.

Lenke til kommentar

Introduksjonen på forrige generasjon bar mye preg av at Sony hadde vært den soleklare vinneren 2 generasjoner på rad, og sony gutter flest var bombesikre på det meste som kom fra Sony`S munn ang. den totalt overlegne CELL osv. Hovmod stod for fall, og sony trodde de kunne rævkjøre fansen som de ville uten konsekvenser. Sony var kjepphøye som faen på E3-messene som endte i fullstendig katastrofe. Og det ble mye mat for fanboys den gang. MS var en klar underdog, og Nintendo hadde ingen tro på i hele tatt.

Syns helt klart det var mer texas ved introduksjonen av PS3 og Xbox 360, og ikke minst Wii, enn det vi ser i dag. Kan være at jeg selv var mer delaktig i diskusjonene her inne på det tidspunktet, at jeg har det intrykket.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svar i rødt under her:

- Microsofts Azure vil ikke påvirke spillene i nevneverdig grad.

Why not? Vi vet enda ikke hva det kan brukes til, all avlastning av lokal konsoll er et bidrag, om det blir markant eller ikke gjenstår å se.

- Microsofts nye Xbox-kontroller ser plastikkaktig ut.

Gi gjerne et eksempel på en spillekontroller gjennom tiden som IKKE har vært laget i plast.

- Microsofts hardware er elendig sammenlignet med PS4s. Åpenbart at Microsoft ikke kan konkurrere her.

To konsoller i samme generasjon har aldri vært likere. Multiplats kommer til å være så godt som identiske på de to konsollene.

- Microsofts første spill-lineup har kanskje et bra spill. Sony har ikke annonsert de fantastiske spillene sine enda, men tross alt ser Knack gøyere ut enn alt som har blitt vist til nå.

Opp til hver enkelt det, jeg synes MS lineup virker mer tiltalende på meg, og ble oppriktig overrasket på E3. Hadde ikke planer om å kjøpe noen next-gen-konsoller før jeg så hva de leverte. Color me impressed!

- Microsofts XBL tilbyr ikke "gratis" spill. Jeg er imot online DRM-løsning, men det er fantastisk at vi får "gratis" spill fra Sony. Kjekt å kunne spille disse spillene etter at mitt Plus-medlemskap går ut. Gratis-spill ftw!

MS gir bort gratis spill her måned til de som betaler for Xbox Live Gold, akkurat som PS+. Forskjellen er at om du slutter å betale for PS+ så mister du adgang til spillene. På Xboxen får du fortsatt beholde dem. Microsoft gir bort spill hver mnd, Sony låner dem bort og tar dem tilbake om du ikke fortsetter å betale. Fortsatt fantastisk? ;)

- Microsofts opprinnelige plan for family sharing er tull, hvorfor la folk få spille 9/10 spill gratis? Latterlig. Kunne ikke tjent penger på dette overhodet.

Omtrent som at de ikke tjener penger på at du kjøper et spill på ei plastplate og så låner plastplata bort til 10 venner. Det er nøyaktig det samme.

- Folk i Norge kjøper PS4 fremfor Xbox One, lett. Ref. avstemning i denne tråd. Hvorfor betale mer for et dårligere valg?

Ja det tror jeg på, Playstation har alltid hatt en overdreven markedsposisjon i Norge sammenlignet med andre sammenlignbare markeder som England og USA. Det er merkelig at Norge skal være en Sony-bastion og jeg har ikke noen forklaring på hvorfor.

- Sier du PSN-skandale? Pytt pytt, det skjedde for to år siden og påvirker meg ikke den dag i dag.

Sure, jeg er ikke bekymra jeg heller. Men imponerende av MS å ha tjenesten med flest brukere og likevel har klart å opprettholde sikkerheten i 11 år. Kudos til MS for det!

Det er hva Microsoft selv har sagt. Men de har gått bort fra det nå, heldigvis sol Leflus skrev.

Hilsen trollet som du så fint kaller meg.

Gått bort fra hva?

Problemet er at de fokuserer mer på andre ting enn spill.

Tenk deg du sitter i et konferanserom og plutselig dukker de topp en beskjed "xXxScopeQuick75xXx" er logget på.

De leverer en imponerende rekke spill basert på bare det vi ser nå, og bedre skal det bli! Tror ikke jeg har sett en mer interessant lineup til noen konsoll noen gang tidligere så MS tenker på spill plenty nok for meg. At konsollen samtidig kan tilkobles en TV-mottaker, brukes på et kontor, støtter Skype og Kinect er jo flott. Flere features, uten å betale noe ekstra? Det er jo knallbra!

Istedet for å bruke 6-10 tusen på en PC, så kjøpe et HD-kamera og en mikrofon med støyreduksjon, proprietære løsninger for å fjernstyre denne via tablets og mobiler (VNC kanskje? Men det er ikke lekkert og brukervennlig), osv osv. Vi snakker nær eller over 10.000 i kostnader, masse arbeid for å sette det opp og en lite brukervennlig løsning.

Istedet kan man bruke 3500,- på en Xbox One og alt er på plass. Det er en nær perfekt løsning for fjernkommunikasjon med lyd og bilde fra møterommet eller lignende og jeg er overrasket over at ingen har tenkt på det før. Igjen, kudos til MS!

spør spørsmål som ikke blir besvart. Det eneste du gjør er å gå rundt grøten og skifte synspunkt når de gamle er blitt skutt ned.

Still konkrete og gode spørsmål istedet for denne smørja av en wall of text du sprer ut her så skal du få gode konkrete svar, inget problem. Og skutt ned? Har bare sett bom jeg ;)

Vet du hva API i det hele tatt er for noe? Det virker som du bare bruker det ettersom du har lest det en eller annen plass sammen med PR'en til MS?

Yepp, jeg vet hva en API er, men tror ikke markedsavdelinga til MS sprer rundt seg om slike ord.

Som jeg sier, dette er akkurat det samme som Sony også kan. De har da sin egen API som vil bli brukt i deres systemer fra development kit, til deres skybaserte tjenster etc. Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å mene at dette er nytt?

oooh, link gjerne til info om at Sony har implmentert en API for fjernkomputering av data i dev-kittet til PS4. Det er spennende og interessant, om det er sant.

"Det bare er det" er rett og slett ikke et godt argument.

Nei, det er fakta. Løsningen er ny og innovativ, that's the fact ;)

Så hvorfor alt det babbelet rundt størrelsen på Azure hvis det har null betydning for diskusjonen?

Det har betydning fordi en slik løsning betinger at kapasiteten er på plass. En slik kapasitet koster mye tid og mye penger å bygge ut. MS har det, Sony har det ikke. Relevant så det ljomer etter. :)

Innovasjon er helt flott det. Jeg er enig der, men problemet er bare at dette ikke er innovasjon. Det er jo der vi har stanget hele tiden.

Det er jo nytt, det er innovasjon. Hvordan du kan påstå det motsatte sliter jeg litt med å forstå, men hey, vi kan ikke forstå alt her i verden ;)

Dessuten hva mener du da? At den kan bli 3x raskere over flere netter?

Over flere netter? Nei, jeg mener at det er ledig kapasitet i Azure utenom kontortider som MS nå kan bruke til Xbox One, perfekt win-win for MS.

I forhld til hva Azure blir brukt til så er vi konsollspillere ganske stusselige der ja.

MS har tjent millioner på oss, men det er en brøkdel av hva de nå tjener på Azure tjenestene. Og det er også derfor det er naivt å tru at Azure nå plutselig skal holde av enorm plass til oss konsollspillere og ikke fremdeles bli brukt til hva de i første omgang tjener pengene sine fra. Selve grunnen til at Azure har vokst er jo inntektene fra nettopp det eksakt samme systemet - utleie av diverse tjenester.

Har du noen link til hvordan inntjeningen til Azure-avdelingen er? Det hadde vært interessant å lese om. Fint om du også informerer hva som bruker kapasitet i Azure i dag (antar Bing er størst), og hvordan det er sammenlignet med Xbox Ones behov. Det vet jeg lite om så det er flott om du kan utdype.

Selvfølgelig kan utviklere ta i bruk Azure, men det vil mest sannsynligvis koste penger fra deres side, og da står vi på samme plass som vi gjorde denne generasjonen, og det er straks ikke noe å hoppe og rope hura for som du har gjort gjennom en del sider allerede.

Det er fortsatt nytt at konsollprodusenten leverer tjenesten og at løsningen strømlinjeformes med innebygde APIer kontra proprietære løsninger, og absolutt ikke lik med situasjonen for dagens konsoller.

Men for pokker.

Du beviser jo bare at du ikke vet selv hvordan en slik tjeneste fungerer.

Hvis en bank leier plass for datalagring der i skyen, så vil jo ikke den forsvinne selv om man logger seg av systemet. Det er jo ikke slik at de ressursene plutselig blir plassert en annen plass pga noen skal spille, "så da må vi kalkulere hvordan håret til Mario fungerer der i skyen" med de ressursene som den banken betaler for og leier.

Er du virkelig seriøs nå du skriver dette?

Ja, og du forstår fortsatt ikke hvordan cluster computing fungerer. ;)

Når Linda69 ikke er pålogget sin Office 365-konto så er hennes arbeid lagret og det tar LAGRINGSPLASS. Det er derimot normalt sett ingen tunge operasjoner som pågår, om noen i det hele tatt, så da frigjøres det REGNEKRAFT (CPU om du vil) og MINNE. Du er klar over at dette ikke handler om lagring av data, men om prosessering av data? Førstnevnte krever lagringsplass, resten krever cpu og minne. CPU og minne kan fordeles dynamisk med cluster computing så kapasitet brukt på dagen til bedrift og SMB-markedet kan fritt brukes til Xbox One på kveldstid.

Lagring berøres naturligvis ikke, så laura69 har fortsatt regnearket sitt intakt, men CPU-bruk og minnebruk fordeles til andre oppgaver som Xbox One. Mer teskje enn det tror jeg ikke at jeg klarer å få det.

Igjen, du har null peil. Jeg skrev til deg tidligere om dette, og du har igjen gått rundt grøten uten å svare til det. Det er ingen forskjell mellom mulig hardware som blir brukt til en dedikert server og datakverning i skyen. Alt handler om skalering av hva en trenger en dedikert server til, samt hva en skal "kverne".

Dette har jeg skrevet før, så hvorfor må jeg gjenta meg?

Har ikke gått rundt grøten, har svart så konsist jeg klarer, men kanskje jeg må bruke enklere ord? Men sure, vi praksis snakker vi om CPU-kraft og minne så det er samme type ressurser som trengs. Det jeg poengerte var at det er forskjell på hvilke tjenester Sony og MS leverer. Begge leverer dedikerte servere, bare MS leverer sky-komputering.

Hvordan tjener fabrikanten penger?

Det du sier er korrekt om man skal lage et nytt produkt. da er det bare å hoppe i det og satse på at folk kjøper produktet sitt. Men er man smart så gjør man da en produktanalyse for å se om det du satser på faktisk har et marked.

MS har nå vært på markedet med en konsoll i flere år allerede, og da er det faktisk viktig at de hører på sine sluttbrukere for å fremdeles kunne klare å beholde sin inntekt. Så nei, det du sier er tull. Beviset er jo nettopp det MS selv har gjort nå. De forandret sin visjon basert på sine sluttbrukere. Hvordan du klarer å unngå det er helt fantastisk merkelig.

Sure, og de har hørt på forbrukerne, selv om jeg mener whine-koret tok feil denne gangen. Men hvorfor så butthurt for det? Om MS gjør store forretningsmessige feil så går de konkurs, no biggie. Hvorfor bryr du deg? La fabrikanten gjøre de de selv synes er best. Det er ingen menneskerett å kreve en konsoll som ikke krever nettilknytning.

Du har for liten kunnskap om denne "family sharing" systemet til å uttale deg om det ville være positivt eller negativt.

Det er alt for naivt å tru at de ville la 9 av 10 spill være gratis for 10 venner. Det er jo som å innføre piratvirksomhet rett inn i konsollverdenen.

Kunnskapen har jeg fra Xbox.com, diverse uttalelser fra Xbox-høvdinger og Xbox support. Tenk, om jeg tar min kopi av Forza Motorsport og låner plastplata til en kompis så kan han spille det helt gratis! Det kan jeg gjøre til 20 venner! Det er jo som å innføre piratvirksom... nei, vent, det er bare oophus_3do som tøver! ;)

Så klart kan de tillate lån av spill til venner, sånn har spillverden fungert gjennom alle tider (vel inntil Steam, Origin, andre +diverse DRM gjorde at deling ikke lenger er mulig. 360/PS3 spill kan fortsatt deles så mye man vil).

Hele poenget var at man valgte selv om man ville bruke disken som en diskbasert DRM, eller om man ønsket å bruke onlinebasert DRM.

Så nei, det ville ikke vært mulig å installere spillet på et uendelig antall konsoller. Hvordan du i det hele tatt kom til den konkulsjonen er vell bare et bevis på at du prøver å provosere.

Yeah, så de trenger online DRM for å kunne ha en løsning der spill kjøpes online, og det kommer også. Det du sa derimot. "Det jeg mente er at man burde kunne installere spillene fra en fysisk disk til konsollen om man ønsker å kunne spille spillet uten å bruke den fysiske disken som DRM", ville ikke fungert. Da må man ha Online DRM.

Jøss, du gikk rundt grøten og svarte meg ikke på det jeg skrev igjen altså? Klarer du kanskje ikke å svare meg på min tiltale ovenfor min misstanke rundt din visdom rundt dette? Istedet så bare snur du rundt og sier at jeg ikke kan noe rundt dette istedet?

Du er klar over at jeg har brukt slike tjeneste flere ganger tidligere med mitt firma? Har du?

Gikk ikke rundt grøten, spør heller når det er noe du ikke forstår.

Jepp, leier flere virtualiserte servere.

Jøss. Enda engang så går du rundt grøten og unngår å svare.

Hva betyr API? Du bruker det som om det er noe spesielt med Xbox One.

API er et akronym for application programming interface. I devkittet til Xbox og PS4 finnes det en lang rekke slike for å enklere binde spill-softwaren opp mot hardwaren i konsollen. MS tilbyr API for å gjøre regneoppgaver i Azure, det er nytt og unikt og noe Sony ikke har. Så enkelt var det.

Hva er en PC bygget opp av? Samt hva er en server bygget opp av?

PC er enkelt å bruke ettersom det inneholder diverse komponenter som alle er bekjent med. Alle vet hva en PC er bygget opp av, og da vet også alle hva som også blir brukt av enhetene i en server. Sett mange av dem sammen og du har en servercluster.

Eneste forskjellen kan være enkelte drivere mellom enkelte enheter, men i bunn og grunn så er det ingen forskjell mellom en PC og en Server.

Og der har vi også den eneste forskjellen. Skaleringen på serveren og serverclusterene som brukes til et gitt formål.

Hva en PC er bygget opp av? Atomer! ;)

Jeg sa det var semtantikken jeg kommenterte, det er ingenting personlig med en server, så PC er helt feil betegnelse, det er derfor vi kaller det for en server. ;)

Ellers har du rett i at det ikke er hardware som er den største forskjellen på dedikerte servere og sky-komputering.

Snakk om å trolle.

*sukk* Nå bryter vi denne wall of texten, det gir ingen merverdi til tråden fordi ingen gidder å lese hele innleggene. Du mener jeg unnlater å svare så formuler noen korte konkrete spørsmål så skal du få noen korte og konkrete svar.

Xbox one virker jo som en bra konsoll uansett trøbbelet til ms, men det blir for dumt om man lar seg lure med ms sitt dårlige "for each xbox one at home we give you 3 in the cloud. Tror de aller aller fleste gladelig hadde gitt bort disse 3 cloud xbox one'ene mot en halv xbox one til i den som skal stå under tv'en. Nei slik jeg ser det så kjøper man xbox one om man er microsoft fanboy, skal kjøpe begge(alle tre?) konsoller, eller om det er spillserier, f.eks. forza, som man må ha.

Ellers kjøper man ps4, billigere og kraftigere. Sony har virkelig skjerpet seg denne runden, de slet noe fryktelig i forrige generasjon, selv om mange perler har blitt født, og sony skal virkelig ha skryt for lineupen til ps3 i år. Her har ms mye å lære!

Lar seg lure, det hjelper å forstå hva det snakkes om. MS garanterer kraft i skyen til utviklerne, det er fortsatt fakta. Om man ikke er spesielt smart så forventer man vel at man får tre ganger så mye FPS om "internettkontakten" står i. Les deg opp på hva de faktisk skal gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Introduksjonen på forrige generasjon bar mye preg av at Sony hadde vært den soleklare vinneren 2 generasjoner på rad, og sony gutter flest var bombesikre på det meste som kom fra Sony`S munn ang. den totalt overlegne CELL osv. Hovmod stod for fall, og sony trodde de kunne rævkjøre fansen som de ville uten konsekvenser. Sony var kjepphøye som faen på E3-messene som endte i fullstendig katastrofe. Og det ble mye mat for fanboys den gang. MS var en klar underdog, og Nintendo hadde ingen tro på i hele tatt.

Syns helt klart det var mer texas ved introduksjonen av PS3 og Xbox 360, og ikke minst Wii, enn det vi ser i dag. Kan være at jeg selv var mer delaktig i diskusjonene her inne på det tidspunktet, at jeg har det intrykket.

Akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv.

Synes det er veldig stille i forhold til sist. Kan nok være greit å ha vært med på den runden - og runden før der igjen - for å forstå selv ganske Xbox positive brukeres kritikk av MS prøve på å innføre monopolsituasjon med reduserte brukerrettigheter.

Men den største endringen i denne runden er jo de mange som har begge de "store" konsollene - slik har det ikke vært tidligere.

Skal selv tilhøre den gruppen om ikke så lenge - Er egentlig Xbox tilhenger - men har blitt litt oppgitt over de nye konsollene. Så jeg tenkte heller å skaffe meg en PS3 til høsten og fråtse i de gode ekslusivenene til den en stund - før jeg velger hvilken av de nye konsollene jeg etterhvert skaffer meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Svar i rødt under her:

Hei mann, jeg er helt enig med deg. :)

Ville bare oppsummere hva motstanderne av Microsoft presterer å lire av seg.

Som om de er allvitende angående hva Microsoft kan få til med Azure m.m, pluss dobbelt-moralen rundt PSN pluss gratis-spill kontra DRM-en Microsoft ville innføre. Det som er det morsomme her, at folk her har løftet høygaflene og påpekt at det Microsoft ville innføre essensielt bare var en "leie-avtale" av spillene, samtidig som de samme folkene skryter så uvirkelig mye av hvor fantastisk PSN pluss tjenesten. :wee: PSN pluss "gratis"-spillene er jo DRM på høyt nivå. På 360 får man jo beholde spillene så lenge man vil, så sånn sett har ikke PSN pluss noen fordeler over XBL i det hele tatt, sett utifra perspektivet til de som er kritiske til DRM.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei mann, jeg er helt enig med deg. :)

Ville bare oppsummere hva motstanderne av Microsoft presterer å lire av seg.

Som om de er allvitende angående hva Microsoft kan få til med Azure m.m, pluss dobbelt-moralen rundt PSN pluss gratis-spill kontra DRM-en Microsoft ville innføre. Det som er det morsomme her, at folk her har løftet høygaflene og påpekt at det Microsoft ville innføre essensielt bare var en "leie-avtale" av spillene, samtidig som de samme folkene skryter så uvirkelig mye av hvor fantastisk PSN pluss tjenesten. :wee: PSN pluss "gratis"-spillene er jo DRM på høyt nivå. På 360 får man jo beholde spillene så lenge man vil, så sånn sett har ikke PSN pluss noen fordeler over XBL i det hele tatt, sett utifra perspektivet til de som er kritiske til DRM.

Vanskelig å ta deg seriøst med den avataren og sitatet. Jeg har ikke sagt noe positivt om PS4 i det hele tatt - er en skikkelig Xbox tilhenger som kjøpte den første Xboxen og 360 - har rundt 100 stk 360 spill i hylla.

Men jeg likte ikke mangelen på bakoverkompabilitet, innskrenkede brukerrettigheter og forsøk på å skape seg en monopolsituasjon på Xbox One.

Blir heller ikke glad av dette:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article17111434.ab

Det går en rød tråd gjennom hele dette opplegget - og det er å få oss brukere til å betale mer for det samme - eller mindre enn vi fikk før.

Xbox 360 har vært en meget bra konsoll - Xbox One ser ut til å bli en dårligere - derfor er jeg skuffet, så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Vanskelig å ta deg seriøst med den avataren og sitatet. Jeg har ikke sagt noe positivt om PS4 i det hele tatt - er en skikkelig Xbox tilhenger som kjøpte den første Xboxen og 360 - har rundt 100 stk 360 spill i hylla.

Men jeg likte ikke mangelen på bakoverkompabilitet, innskrenkede brukerrettigheter og forsøk på å skape seg en monopolsituasjon på Xbox One.

http://www.aftonblad...icle17111434.ab

Det går en rød tråd gjennom hele dette opplegget - og det er å få oss brukere til å betale mer for det samme - eller mindre enn vi fikk før.

Xbox 360 har vært en meget bra konsoll - Xbox One ser ut til å bli en dårligere - derfor er jeg skuffet, så enkelt er det.

1. Hvorfor er det vanskelig å ta meg seriøst på bakgrunn av avatar/signatur?

2. Hvilken relevans har ditt innlegg til det jeg påpekte i mitt innlegg til thklinge? Jeg nevnte ikke deg ved navn, og tenkte ikke på deg i det hele tatt når jeg skrev innlegget. Det var mer for å påpeke dobbeltmoralen som eksisterer her på forumet blant enkelte medlemmer, som er at enkelte ting er greit så lenge det er Sony som står for det.

3. Hvis du er så misfornøyd med utviklingen av Xbox One, da lar du vær å kjøpe den. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

http://www.aftonblad...icle17111434.ab

Morsomt er du da. Hvor mange år har ikke microsoft fått kjeft fra alle kanter fordi de bruker Microsoft points? Med engang de slutter med det, så er det også feil. Fordi prisene er annerledes.

Men helt seriøst, er du egentlig overrasket? Du fikk mega billig Points på Ebay, du fikk en del dyrere i butikken og på Xbox Live. Det var virkelig ingen "mal" på hvor mye 1 point kostet. De måtte vel da ta en generell regel om at 1600 ms points tilsvarer 149 kr. Og om du har kjøpt Ms points så vet du at du ikke fikk kjøpt de som du ville. Du måtte kjøpe de slik Microsoft solgte dem, altså i 1200 MS points, 800 MS points pakker osv.

Så om du skulle ha et spill til 1600 MS points. Hva måtte du da gjøre? Enten kjøpe 21000 MS points, eller kjøpe først 1200 MS points også 800 MS points. Uansett, så ville du sitte igjen med 500 MS points mer enn hva du trengte. Og hvorfor skulle man måtte det? Det var billigst å kjøpe 2100 MS points da og det kostet 18 Pund (tatt fra http://xboxliveuk76....uropeUK-25.html ettersom det er billigere enn XBL) på det billigste. Som tilsvarer 165 kroner.

Poenget mitt er at Microsoft måtte sette en pris på en vare og tar du eksemplet mitt (om du ville kun ha den greia for 16000 MS points) så har du faktisk spart 15 kroner. Det fine nå er at jeg slipper å kjøpe MS points ekstra fordi Microsoft ga oss kun pakker de bestemte. Dvs. jeg sparer da 15 kroner på det nye systemet.

Selvfølgelig ser man ikke på saken fra denne vinklingen da det gir et annet synspunkt på prisen til points. Det man bruker når man skal regne ut hvor mye en pakke på 1600 MS points burde koste er å finne ut prisen per point ved å dele prisen på 4200 MS points (selvfølgelig tar man den største pakken siden det gir mest rabatt) noe som gir en en pris på: 1 point = 0,069 kr. Senere ganger man dette med 1600 for å finne prisen på hva varer burde koste noe som gir en pris på 110 kroner. Noe som igjen vil si at Microsoft har priset varen hele 40 kroner dyrere (25 kroner dyrere om man bruker 2100 MS points som mal).

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

1. Hvorfor er det vanskelig å ta meg seriøst på bakgrunn av avatar/signatur?

2. Hvilken relevans har ditt innlegg til det jeg påpekte i mitt innlegg til thklinge? Jeg nevnte ikke deg ved navn, og tenkte ikke på deg i det hele tatt når jeg skrev innlegget. Det var mer for å påpeke dobbeltmoralen som eksisterer her på forumet blant enkelte medlemmer, som er at enkelte ting er greit så lenge det er Sony som står for det.

3. Hvis du er så misfornøyd med utviklingen av Xbox One, da lar du vær å kjøpe den. Enkelt og greit.

Årsaken til at jeg svarte på innlegget var at det ikke bare er Sony tilhengere som er misfornøyd med Xbox One - det er mange Xbox fans som er misfornøyde med utviklingen.

Selvfølgelig vil jeg la være å kjøpe konsollen hvis jeg finner ut at den er for dårlig. MS har korrigert seg litt, men synes de har en del igjen for å rette opp inntrykket - vi får se.

Under tiden forteller jeg, som alle andre her i tråden, hva jeg synes.

Morsomt er du da. Hvor mange år har ikke microsoft fått kjeft fra alle kanter fordi de bruker Microsoft points? Med engang de slutter med det, så er det også feil. Fordi prisene er annerledes.

Men helt seriøst, er du egentlig overrasket? Du fikk mega billig Points på Ebay, du fikk en del dyrere i butikken og på Xbox Live. Det var virkelig ingen "mal" på hvor mye 1 point kostet. De måtte vel da ta en generell regel om at 1600 ms points tilsvarer 149 kr. Og om du har kjøpt Ms points så vet du at du ikke fikk kjøpt de som du ville. Du måtte kjøpe de slik Microsoft solgte dem, altså i 1200 MS points, 800 MS points pakker osv.

Så om du skulle ha et spill til 1600 MS points. Hva måtte du da gjøre? Enten kjøpe 21000 MS points, eller kjøpe først 1200 MS points også 800 MS points. Uansett, så ville du sitte igjen med 500 MS points mer enn hva du trengte. Og hvorfor skulle man måtte det? Det var billigst å kjøpe 2100 MS points da og det kostet 18 Pund (tatt fra http://xboxliveuk76....uropeUK-25.html ettersom det er billigere enn XBL) på det billigste. Som tilsvarer 165 kroner.

Poenget mitt er at Microsoft måtte sette en pris på en vare og tar du eksemplet mitt (om du ville kun ha den greia for 16000 MS points) så har du faktisk spart 15 kroner. Det fine nå er at jeg slipper å kjøpe MS points ekstra fordi Microsoft ga oss kun pakker de bestemte. Dvs. jeg sparer da 15 kroner på det nye systemet.

Selvfølgelig ser man ikke på saken fra denne vinklingen da det gir et annet synspunkt på prisen til points. Det man bruker når man skal regne ut hvor mye en pakke på 1600 MS points burde koste er å finne ut prisen per point ved å dele prisen på 4200 MS points (selvfølgelig tar man den største pakken siden det gir mest rabatt) noe som gir en en pris på: 1 point = 0,069 kr. Senere ganger man dette med 1600 for å finne prisen på hva varer burde koste noe som gir en pris på 110 kroner. Noe som igjen vil si at Microsoft har priset varen hele 40 kroner dyrere (25 kroner dyrere om man bruker 2100 MS points som mal).

Jeg har aldri klaget på MS points, synes det har fungert helt greit - veldig flott med den konkurransen på pris det ga :)

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Årsaken til at jeg svarte på innlegget var at det ikke bare er Sony tilhengere som er misfornøyd med Xbox One - det er mange Xbox fans som er misfornøyde med utviklingen.

Selvfølgelig vil jeg la være å kjøpe konsollen hvis jeg finner ut at den er for dårlig. MS har korrigert seg litt, men synes de har en del igjen for å rette opp inntrykket - vi får se.

Under tiden forteller jeg, som alle andre her i tråden, hva jeg synes.

Det har jeg også fatt med meg, at selv Xbox fans var misfornøyde med utviklingen Microsoft ville ta med Xbox One. Og det er helt greit at du og andre forteller hva dere synes om det, men som jeg sa, jeg kan ikke se hvilken relevans det har til innlegget mitt som jeg opprinnelig skrev til thklinge angående dobbeltmoralen som eksisterer hos enkelte sony tilhengere...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sjølv synest eg det er bra at dei går vekk ifrå MS-poeng, og heller brukar vanleg valuta. Det gjer ting mindre komplisert for forbrukaren, som lett kan sjå kva ting kostar, ikkje treng å kjøpe betalingsmiddelet før han kjøper noko, og heller ikkje treng å tenke på kor han kan få tak i betalingsmiddelet billegast.

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...