Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Xbox one virker jo som en bra konsoll uansett trøbbelet til ms, men det blir for dumt om man lar seg lure med ms sitt dårlige "for each xbox one at home we give you 3 in the cloud. Tror de aller aller fleste gladelig hadde gitt bort disse 3 cloud xbox one'ene mot en halv xbox one til i den som skal stå under tv'en. Nei slik jeg ser det så kjøper man xbox one om man er microsoft fanboy, skal kjøpe begge(alle tre?) konsoller, eller om det er spillserier, f.eks. forza, som man må ha.

Ellers kjøper man ps4, billigere og kraftigere. Sony har virkelig skjerpet seg denne runden, de slet noe fryktelig i forrige generasjon, selv om mange perler har blitt født, og sony skal virkelig ha skryt for lineupen til ps3 i år. Her har ms mye å lære!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snodig...jeg synes XBO sin lineup er mye bedre, og jeg foretrekker PS4 :p

Men jeg tror folk generelt gir blanke F jeg...snakket med endel jeg kjenner som spiller på konsoll og dem skal ha fra samme produsent som dem hadde. Dem vet lite til ingenting om hva som har skjedd eller forskjeller....dem bryr seg rett og slett ikke.

Og slik er det nok for dem fleste i det store bildet tror jeg, det er en liten gruppe som oss som sitter å diskuterer å veier opp og ned fordeler og ulemper osv.

Tror ikke vi er representativt i det store bildet.....overhode.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Hvorfor skal folk bry seg så kraftig om grafikk som det blåses opp til her inne blant annet? Grafikk er en liten del av opplevelsen. Gameplayet teller langt mer, og ikke minst online opplevelse (om spillet er online).

Grafikken er jo endel av opplevelsen. Men om man absolutt vil ha den beste grafikken velger man selvsagt en PC. Jeg er som jeg har skrevet flere ganger tidligere sikker på at uansett hvilken konsoll man ender opp med vil man bli storfornøyd.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal folk bry seg så kraftig om grafikk som det blåses opp til her inne blant annet? Grafikk er en liten del av opplevelsen. Gameplayet teller langt mer, og ikke minst online opplevelse (om spillet er online).

Jeg trur det handler litt mer rundt det faktum at konsollen skal vare i 6-7 år. Og da kan 50% flere kjernerpå en konsoll over den andre straks bety en del. Men i starten av konsollgenerasjonen så trur jeg man ikke vil se de aller største forskjellene på spillene konsollene seg i mellom.

Lenke til kommentar

Utviklere vil gjøre seg selv en bjørnetjeneste om de ikke utnytter den ekstra kraften som er i PS4en. Grafikk selger, og spillet vil ha lettere for å konkurrere med andre spill på plattformen jo bedre det er teknisk. Derfor tror jeg det blir større forskjeller denne generasjonen enn forrige, siden arkitekturen er så og si lik.

Men hvorfor bry seg om at et spill ser litt finere ut eller har bedre framerate på en annen konsoll enn den du har om du selv synes det ser bra ut og er fornøyd?

Lenke til kommentar

Her orker jeg ikke 3 konsoller denne gangen, blir 2. Valget falt på Wii u og ps4 pågrunn av eksklusiver som DayZ, h hour, mario kart, zelda m.f osv.. Enkelt og greit spillene som gjør valget lett her i gården. Hjelper selvsagt på ( iforhold til x vs p) at man har godt forhold til playstation fra før, venner som skal ha, indie vennelig og ellers riktig fokus fra Sony utifra min smak.

Men tror ikke Xbox blir en epic fail. Har andre bekjente som er oppslukt i Xbox og titanfall etc. Og hvis Microsoft kaprer flere andre grupper som buisness gruppene o.l og amerikanerne blir oppslukt av sporten og funksjonene, så selger den nok rimelig bra uten tvil.

Lenke til kommentar

Et år er lang ventetid på gode spill. Hadde du klart å vente 1 år på PS4 etter den kommer?

For de som spiller 30-40 spill i året, så er ikke det akkurat noe vanskelig, meeeen for andre som kun spiller fifa eller cod pluss kanskje gta når det kommer, er det en smule hardere å vente så lenge.

Lenke til kommentar

Men de kjøper vel neppe 1 år etter eller? Tror det er mer ståhei rundt denne generasjonen enn det var rundt forrige. Kan ikke huske jeg fikk med meg at det kom noen ny konsoll engang før jeg plutselig fikk tak i en Xbox 360. Lettere å få med seg slike ting takket være Facebook, twitter, forum osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...