Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Jeg blir iallefall drit skuffet om spill som COD og FIFA benytter seg av p2p. Da er det enkelte i de selskapene som burde vurdere å gå opp på taket og komme seg raskest mulig ned. Det er helt forjævlig at vi har sett slike selskap og slike ressurser benytte seg av det i flere år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Respawn har jo allerede vært ute å sagt at de vil bruke denne løsningen til Titanfall, og jeg håper så inderlig alle som vil lage MP spill bruker dette tilbudet. 360 versjonen av spillet vil forøvrig også bruke Azure for dedikerte servere. Virker litt sært at de markedsfører så hardt med "cloudpower" til XBO når det tydeligvis ikke er noe problem å bruke på XB360.

Jeg er uansett veldig fornøyd med at MS tilbyr denne tjenesten da P2P MP på konsoll har vært en pain i mange år nå.

Lenke til kommentar

Dette blir kort siden oophus_3do virker å kverulere bare for kveruleringens skyld og tilsynelatende ikke leser det jeg faktisk skriver:

 

[/size]

Poenget er jo at det ikke er noe nytt, så fremt det ikke blir tilbudt gratis. Om utviklerne må betale penger for denne "kraften" så er dette gammelt nytt. Så hvorfor skriver du det opp i skyene? Phun intended...

 

Garantien kommer jo uansett om en utvikler spør om å få dette tilpasset deres spill, uansett platform. Det handler alltid om etterspørsel og rein analyse på antall solgte enheter av spill til nevnte satsning på serverparken. Dette gjelder også Azure selv om den er tusen ganger større en X eller Y annen leverandør av lignende tjenester.

 

Xbox One vil uansett aldri kreve hele Azure parken, og da blir automatisk størrelsen på parken i seg selv irrelevant.

Azure for Xbox Live, med forutsetninger som jeg listet ER nytt, det bare er det, egen API og alt..

 

Jeg skrev kun at man må være naiv om man trur Azure er tilrettelagt Xbox One, og at Xbox One har førstepri her.

Yeah, og jeg svarte at Azure åpenbart ikke er bare for Xbox One..?

 

Og måten du skriver denne tjenesten opp i skyene på tilsier jo at du mener at dette er stort, noe jeg mener det ikke er. Sony har mulighetene til å tilby akkurat det samme, så fremt MS ikke tilbyr dette til utviklerne gratis, noe som er lite sannsynlig. Hadde de gjort det, så er jo selvfølgelig det kjempe stort. Og først da er jeg enig at dette er en fordel som heller mot MS sin side.

I likhet med Kinect 2 er det innovasjon og det setter jeg pris på. Har aldri påstått at det er så stort ei heller at det vil gjøre konsollen 3x raskere over natta. Kostnad til side, det er ny teknologi og det er en fordel for alle.

 

Datasenteret i Irland kunne vært ti ganger større, og man ville fremdeles ikke ha brukt mer ressurser til usselige konsollspillere, så fremt ikke noen betaler for det.

 

 

Hehe, ja. Akkurat som om Office-365 brukerne slutter sin leie av Azure over natten. Nå må du virkelig slutte.

De "usselige konsollspillerne" har tjent mange millioner til MS så jeg kan love deg: Microsoft synes ikke vi er usselige. Det er åpenbart på alt vi vet så langt at MS satser store ressurser på Xbox One, og også fra Azure.

 

Hva tror du bruker mest datakraft: At mange tusen brukere er pålogget og bruker Office 365, eller at de er logget av og er hjemme og lager middag eller sover eller whatever? Antar du er såpass oppegående at du forstår hvordan et slikt datasenter fungerer? Det er ikke slik at Laura på regnskap får en egen server i Azure som dedikeres til henne og henne alene, kraften justeres dynamisk rundt etter behov.

 

 

Sony har da sakt at de kan tilby dedikerte servere selv, så denne sammenligningen din angående størrelsen på Azure mot Sony's whatever har absolutt ingenting å si.

 

Xbox One's bruk av Azures serverpark vil være mikroskopisk sett opp imot alt det andre Azure brukes til.

Les forskjellen igjen mellom dedikerte multispillerservere og datakverning i skyen.

 

Igjen så er vi inne på valgmuligheter.

 

Som nestegenerasjons konsoll så har vi 2 valgmuligheter. Skal man kjøpe seg en SUV så har man hvor mange?

Og med kun 2 valgmuligheter så vil kundene selvfølgelig reagere mye sterkere om fabrikanten gjør noe som går imot kundenes ønsker, og fabrikanten vil også tape mye mer på å ikke høre på sin sluttbruker kontra Ferrari som uansett lager et nisje produkt, noe MS ikke gjør i dette tilfellet.

 

Så nei, det er virkelig ikke opp til fabrikanten aleine i dette tilfellet, noe du jo har sett ved at MS nettopp forandret på sitt syn på produktet.

Du får komme med et annet eksempel, ettersom dette var skivebom.

Det er 100% opp til fabrikanten. Og 100% opp til oss å velge om vi vil kjøpe produktet eller ikke. Og det du sier her er 100% tøys.

 

 

Kødder du? Var det de verste eksemplene du kom på?

 

Du viser jo bare gang på gang at du mangler empati, så på tide å slutte å prøve.

*sukk*

 

 

Slutt å kødd. Du graver deg jo bare lengre og lengre ned når du faktisk skriver dette som om du mener at dette er riktig.

Så siden du kan laste ned piratspill på PC, så burde du kunne få hvertfall like mange gratis spill på konsoll også?

På Xbox 360en kan lillebror i huset låne din kopi av Raymans Raving Rabbids, og spille hele dagen lang mens du er på skolen eller konfirmasjonsundervisning. Family Sharing-systemet til Xbox One gir lignende funksjonalitet, tilpasset en moderne hverdag hvor ting er online og ikke på plast-plater.

 

 

Det jeg mente er at man burde kunne installere spillene fra en fysisk disk til konsollen om man ønsker å kunne spille spillet uten å bruke den fysiske disken som DRM.

Okei, så du kjøper et nytt tøft singleplayer-spill, installerer det hjemme og spiller ivei. Så låner du discen til din venn Olav, som installerer det hjemme og spiller som bare det, så går discen til Kurt-Arne som installerer og... osv, osv.. Hva hindrer deg fra å kjøpe et spill og så installere og spille det på en ubegrenset mengde konsoller? Det er her online DRM kommer inn i bildet.

 

Og her har vi problemet. Du har aldri brukt en slik tjeneste selv, og har null erfaring med hvordan det faktisk fungerer. Det er ikke slik at når folk ikke er på jobb lengre, så skrur dem plutselig av sin Azure leie, slik at konsoll eiere skal kunne bruke de samme ressursene som du betaler for til spillinga si.

Les over, og les deg gjerne opp om hvordan cluster computing funker, her er du tydeligvis helt blank.

 

 

 

Hvordan i allverden fikk du dette fra dette:

"3x Xbox One datakraft per antatt solgte Xbox One enhet er størrelsen på hele Azure clusteren. Igjen, dette er kun PR, og du har svelget hele greia rått."?

 

Igjen. Det er kun PR at for hver Xbox du kjøper så har du 3Xboxer til i skyen tilgjengelig for deg. Dette handler om størrelsen på Azure og MS som viser stor penis for å øke sitt PR omfang. Du har som sakt, bitt på. Slukt den hel.

 

 

Bah. Hvor mange ganger må jeg si det? Sony kan også avlaste konsollen sin med regneoppgaver i skyen til et spill om spillet er designet for det. Dette har hendt i over 10 år allerede. Dette er ikke noe nytt.

Sukk, les tidligere innlegg. Stikkord: Azure, garantert datakraft, API i konsollen.

 

Det er ingen forskjell mellom en PC som kjøres som en dedikert server til et spill, eller en PC som regner ut noen kalkulasjoner for å avlaste din konsoll.

 

 

Dette kan Sony også gjøre.....

Vel, for å ta semantikken først, det er ingenting "Personal Computer" (forkortelsen for PC) med cloud computing. Uansett, forskjellen fra dedikerte servere til opplegget MS legger opp til med Azure og avlasting til skyen er markant.

 

Foreslår at vi setter strek her. Det er meningsløst å diskutere emner med noen som har liten kunnskap om temaet. Du har ikke tro på MS satsing på avlasting til skyen og det er helt ok. Jeg tror ikke vi vil se revolusjonerende nye opplevelser som en følge av satsingen ved launch, men det er noe nytt og innoverende og det setter jeg pris på. Og på litt lengre sikt kan vi nok se noe interessant komme ut av det hele. Uansett, MS har belegg for sine uttalelser om 3x kraften av Xbox One tilgjengelig i skyen, som var mitt hovedpoeng.

 

 

Thklinge :

 

The cloud functionality is pushed as a marketing tool to compensate for the less favorable hardware specs. I understand why they feel they need to do this, as the specs on paper aren't necessarily representative of the actual performance. But the way it's presented I feel is misleading at best.

 

Det er du som sier at clouden vil mangedoble ytelsen til en Xbox One. Du er vel den eneste her som tror på det (?). Og fremdeles er du tilbøyelig til å kalle meg et troll.

Quote meg på hvor jeg sier det, thanx! ;)

 

 

Cloud gaming hit og dit... Jeg er sikker på at Xone vil tilby flotte spillopplevelser, men å bruke cloud gaminga som et argument for at den er like sterk eller sterkere enn ps4 hardwaremessig (om vi forutsetter at det er bekreftet at ps4 er sterkere hardwaremessig) er bare tull.

 

Hva skal hindre Sony i å tilby samme cloud gaming muligheter? Blir det en super duper imba op stykke hardware som slår alt? Nei... tull og tøys sier jeg.

Det som hindrer Sony er kostnaden. Det ville vært galskap å bygge ut i størrelsen nødvendig for å tilby en slik tjeneste alene. MS har Azure fra før av og ser nå nye muligheter for bruk med spillekonsoller. Det er spennende innovasjon som vi bør se på med interesse. Og for all del, ja, det er lov å være skeptisk.

 

 

Yoshida said that "of course" PS4 developers will be able to take advantage of cloud-based computing for their titles.

 

"Linking, matchmaking... there are already many computations being done on the cloud side," Yoshida said, adding that there are limitations to what processes can be offloaded to a remote computer, due to latency and bandwidth.

 

Asked whether cloud-based computing technology would face issues of adoption, since Sony does not require an online connection for PS4, Yoshida said, "No."

 

"We don't believe every title needs that," he said. "But if your title needs [an] online connection to provide some online features: Go for it."

 

http://www.polygon.c...ng-calculations

 

Så med andre ord, Sony er realistiske med tanke på dette. Men ja, de kan tilby det samme.

De overlater det til utviklere, på samme måte som de overlater DRM til utviklerne. Fair nok det. Men MS pusher ihvertfall teknologien videre og med Azure-adgang for Xbox One, og neste generasjon Kinect ser de ut til å stikke av med innovasjons-prisen for denne generasjonen konsoller.. Kudos for det!

Men til syvende å sist er det jo spillopplevelsene som teller så siste ordet får nok titlene, også denne generasjonen. "It's all about the software" ;)

 

 

 

Linking og matchmaking er greit, men hva med dedikerte servere til spill? Det må være den eneste store fordelen jeg ser med Azure nettverket til MS. De kan tilby dedikerte servere verden rundt som kan sørge for lav latency hvor enn du måtte befinne deg. Forhåpentligvis blir det slutt på P2P MP på konsoll nå.

Linking, matchmaking og serving skjer alle hos den dedikerte multiplayer-serveren. Det tilbyr både MS og Sony denne generasjonen, les ellers over for mer om det. Kjapt og enkelt: Ja, det blir slutt på P2P hosting nå.

Avlasting av regneoppgaver til skyen er derimot noe ved siden av dette, og der står MS alene pr idag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jug og jug. Microsoft _garanterer_ å ha datakraft og minne nok tilsvarende 3 Xbox One, pr solgte Xbox One. Så utviklere kan være trygge på at tre ganger kraften i hver Xbox one de selger spillet til er tilgjengelig i Microsoft Azure. Det er en rekke ting som ikke er så båndbredde og reponstidsavhengig, eksempelvis player-based AI (som i Forza), lyssetting av natt/dag sykluser (hvor lyset ikke trenger å oppdateres i neste frame, men hvor infoen godt kan komme senere, store ting som å røyklegge store spillerområder (og som konsollen vanligvis ville gjort mens den loader inn spillet), osv. Her har alle utviklere klare muligheter å forholde seg til: 3x Xbox One tilgjengelig i skyen, så er det opp til dem å finne gode og riktige løsninger for å bruke kraften på rett måte.

 

Og til dere som er skeptiske til at ting skal kunne skje i skyen, hva med konsoller som OnLive hvor absolutt _alt_ skjer i skyen? ;)

Lenke til kommentar

De overlater det til utviklere, på samme måte som de overlater DRM til utviklere? Ja, på samme måte som de har overlatt det til utviklere siden PS1 og den orginale Xbox? Det er ingen forskjell. Dessuten er det online-delen som kan DRM-styres av utviklere, men ikke offline-delen. Det har blitt sagt i mange intervjuer. Det er uansett noe som aldri kommer til å bli et problem på denne generasjonen etter all oppstyret rundt dette.

 

The Online Pass program for PlayStation first-party games will not continue on PlayStation 4. Similar to PS3, we will not dictate the online used game strategy (the ability to play used games online) of its publishing partners. As announced last night, PS4 will not have any gating restrictions for used disc-based games. When a gamer buys a PS4 disc they have right to use that copy of the game, so they can trade-in the game at retail, sell it to another person, lend it to a friend, or keep it forever.

 

http://www.gamefront.com/sony-third-party-drm-refers-to-playing-used-games-online-only/

Lenke til kommentar

Her er fra Yoshida:

 

There's been some clarification over your exact policy from Jack today. We understand that third party publishers can still opt to implement some kind of online restriction on pre-owned games?

 

What he talked about is with the offline portion there's no difference from PS3 in that every game is playable on PS4. In terms of just getting access of multiplayer online, it's now taken care of at a platform level by PS Plus. So our first party titles had the online pass on PS3 and Vita. That we are not doing on PS4 because of that platform level. It's the same for third parties; when it comes to just giving you access to online multiplayer, it's PS Plus going forward.

 

There are lots of different reasons. One is that publishers are providing the network services. The simplest example is an MMO; you have a huge community and your constantly adding content... It's an online service. It doesn't make sense that a disc gives you access to all of the online service forever, right?

 

Another example is games that have content DLC included in a season pass. Outside of just giving access to multiplayer, it's at publishers' discretion to come up with a new business model and offer to consumers.

 

But that's limited to just the online aspect?

 

Yes.

 

http://home.suddenlink.net/news/read/category/Technology/article/cvg-the_ps4_interview_shuhei_yoshida-ncrd

 

Online-delen har hatt DRM, eller Online Passes lenge, så dette er ikke noe.

Lenke til kommentar

Tre ganger kraften i skyene. Magi.

Yeah, Utviklere har kraften tilsvarende 3x Xbox One (eller noe deromkring) tilgjengelig i Azure. Det er jo 100% korrekt. At det skal gjøre at Xbox One pumper ut tre ganger mer TFLOPS eller tripler FPSen er jo naturligvis ikke sant, og det har jeg heller aldri påstått.

"Magi" velger jeg for din del å overse at du skriver.

 

Ja, jeg skjønner som sagt ikke hva vi skal med en ny konsoll. Gjør Xbox 360 ti ganger kraftigere ved hjelp av skyen.

360en har ikke APIer for implementering av dette systemet. Les ellers over, og la være å trolle. Som "forumveileder" forventer jeg mer av deg enn andre brukere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lol, dafuq.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=620006

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=620031

 

Fra intervjuet:

 

"What is being positioned as an excellent entertainment device can be just as enticing for you and your small business,"

 

The Xbox One, priced at $499 [£429], is an affordable option for small business owners

 

Utilise Skype, and the power of group chatting, to have that collaborative exchange with clients and co-workers

Lenke til kommentar

Feilen med at de ønsker å tilby til småbedrifter er?

Xboxen kan brukes til mer enn bare spill, selv om jeg ser enkelte er uenig i det.

 

Kinect blant annet kan bedrifter bruke i konferanserommet og strømme via skype i FullHD. Det blir brukt stadig mer med tanke på integreringen på tvers av landegrenser og folk som resier ut på jobboppdrag osv. Ser ingen ting feil med at dette gjøres. Tror vi tjener på at flere bruker Xboxen, med tanke på apper som blir utviklet. Det sier seg selv at det er lønnsomt å utvikle til konsoller som flere bruker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Feilen med at de ønsker å tilby til småbedrifter er?

Xboxen kan brukes til mer enn bare spill, selv om jeg ser enkelte er uenig i det.

 

Kinect blant annet kan bedrifter bruke i konferanserommet og strømme via skype i FullHD. Det blir brukt stadig mer med tanke på integreringen på tvers av landegrenser og folk som resier ut på jobboppdrag osv. Ser ingen ting feil med at dette gjøres. Tror vi tjener på at flere bruker Xboxen, med tanke på apper som blir utviklet. Det sier seg selv at det er lønnsomt å utvikle til konsoller som flere bruker.

 

Problemet er at de fokuserer mer på andre ting enn spill.

 

Tenk deg du sitter i et konferanserom og plutselig dukker de topp en beskjed "xXxScopeQuick75xXx" er logget på.

Lenke til kommentar

Tenk deg at du faktisk kan skru av slike ting? (Det kan du også på Xbox 360)

 

Microsoft er en stor bedrift og det at de ønsker å tilby Xbox til flere går ikke utover noen andre deler av Xbox One. De har mange som arbeider rundt Xbox One og laseringen. Og om du har eid en 360 så vet du at Microsoft jobber på spreng med gode oppdateringer til konsollen og stadig prøver å gjøre konsollen bedre. De har vist deg at du kan spille på den og du kan gjøre andre ting på den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenk deg at du faktisk kan skru av slike ting? (Det kan du også på Xbox 360)

 

Microsoft er en stor bedrift og det at de ønsker å tilby Xbox til flere går ikke utover noen andre deler av Xbox One. De har mange som arbeider rundt Xbox One og laseringen. Og om du har eid en 360 så vet du at Microsoft jobber på spreng med gode oppdateringer til konsollen og stadig prøver å gjøre konsollen bedre. De har vist deg at du kan spille på den og du kan gjøre andre ting på den.

 

Selvfølgelig, men det har seg også slik at MS sjefene nesten ikek sier noe rundt spill, det er mest marc Whitten, Phil Spencerog Aron Greenberg som snakker om spill. Selv Juliet som nettopp er blitt annonsert til å bli den nye XBox sjefen har ikke sagt noe om spill.

 

En annen sak er at Sony har t.o.m. økonomiske problemer, og de bryr seg mye mer om spill enn det MS gjør som er steinrike i forhold til Sony.

Lenke til kommentar

- Microsofts Azure vil ikke påvirke spillene i nevneverdig grad.

- Microsofts nye Xbox-kontroller ser plastikkaktig ut.

- Microsofts hardware er elendig sammenlignet med PS4s. Åpenbart at Microsoft ikke kan konkurrere her.

- Microsofts første spill-lineup har kanskje et bra spill. Sony har ikke annonsert de fantastiske spillene sine enda, men tross alt ser Knack gøyere ut enn alt som har blitt vist til nå.

- Microsofts XBL tilbyr ikke "gratis" spill. Jeg er imot online DRM-løsning, men det er fantastisk at vi får "gratis" spill fra Sony. Kjekt å kunne spille disse spillene etter at mitt Plus-medlemskap går ut. Gratis-spill ftw!

- Microsofts opprinnelige plan for family sharing er tull, hvorfor la folk få spille 9/10 spill gratis? Latterlig. Kunne ikke tjent penger på dette overhodet.

 

- Folk i Norge kjøper PS4 fremfor Xbox One, lett. Ref. avstemning i denne tråd. Hvorfor betale mer for et dårligere valg?

 

- Sier du PSN-skandale? Pytt pytt, det skjedde for to år siden og påvirker meg ikke den dag i dag.

Lenke til kommentar

[/size]

 

Han har forklart poenget, det er du som kverulerer deg rundt det med tullete retorikk og stråmenn. Man kan i teorien definere alt forbruk som uempatisk, det ligger i ordet. Inntil du selv kvitter deg med alle eiendelene dine du ikke har et absolutt behov for, gråt krokodille tårene dine et annet sted.

 

Konkurranse og utvikling er eksluderende av natur men hvis innovatører ikke tar i bruk ny teknologi ville vi alle fortsatt kastet på stikka. Så heia innovatører, de har kjøpt mye søppel for å støtte fremskrittet. Jeg sitter på en haug av HD-DVD´r så jeg har tatt min del av ansvaret :)

Snakk om å kjøre en stråmann. Prøv å i det minste forstå hva det er snakk om. Det handler jo om valgmuligheter der folk reagerer på at disse blir tatt bort. Og det økes også ved at man kun har 2 av dem fra før av. Hvis 1 av dem gjør at enkelte personer ikke kan bruke det systemet så står dem jo igjen med Sony sitt system. Det er jo negativt både for alle sammen. Det er jo bare bra at MS nå gjorde det eneste de kunne gjøre for å rette skuta, og det vil gagne oss ved at utviklere også vil ønske å lage spill til deres konsoll ettersom kundene fremdeles vil befinne seg der.

 

Ny teknologi? Det er jo det dette har vært snakk om hele tiden. Det er IKKE ny teknologi. Det er PR snakk fra den ene enden til den andre. MS innoverer ikke nå ved å si at utviklere kan bruke clouden, dette har de da hatt muligheten til å gjøre denne generasjonen også...

 

Dette blir kort siden oophus_3do virker å kverulere bare for kveruleringens skyld og tilsynelatende ikke leser det jeg faktisk skriver:

Jeg spør spørsmål som ikke blir besvart. Det eneste du gjør er å gå rundt grøten og skifte synspunkt når de gamle er blitt skutt ned.

 

Azure for Xbox Live, med forutsetninger som jeg listet ER nytt, det bare er det, egen API og alt..

Vet du hva API i det hele tatt er for noe? Det virker som du bare bruker det ettersom du har lest det en eller annen plass sammen med PR'en til MS?

 

Som jeg sier, dette er akkurat det samme som Sony også kan. De har da sin egen API som vil bli brukt i deres systemer fra development kit, til deres skybaserte tjenster etc. Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å mene at dette er nytt?

 

"Det bare er det" er rett og slett ikke et godt argument.

 

Yeah, og jeg svarte at Azure åpenbart ikke er bare for Xbox One..?

Så hvorfor alt det babbelet rundt størrelsen på Azure hvis det har null betydning for diskusjonen?

 

I likhet med Kinect 2 er det innovasjon og det setter jeg pris på. Har aldri påstått at det er så stort ei heller at det vil gjøre konsollen 3x raskere over natta. Kostnad til side, det er ny teknologi og det er en fordel for alle.

Innovasjon er helt flott det. Jeg er enig der, men problemet er bare at dette ikke er innovasjon. Det er jo der vi har stanget hele tiden.

 

Dessuten hva mener du da? At den kan bli 3x raskere over flere netter?

 

De "usselige konsollspillerne" har tjent mange millioner til MS så jeg kan love deg: Microsoft synes ikke vi er usselige. Det er åpenbart på alt vi vet så langt at MS satser store ressurser på Xbox One, og også fra Azure.

I forhld til hva Azure blir brukt til så er vi konsollspillere ganske stusselige der ja.

 

MS har tjent millioner på oss, men det er en brøkdel av hva de nå tjener på Azure tjenestene. Og det er også derfor det er naivt å tru at Azure nå plutselig skal holde av enorm plass til oss konsollspillere og ikke fremdeles bli brukt til hva de i første omgang tjener pengene sine fra. Selve grunnen til at Azure har vokst er jo inntektene fra nettopp det eksakt samme systemet - utleie av diverse tjenester.

 

Selvfølgelig kan utviklere ta i bruk Azure, men det vil mest sannsynligvis koste penger fra deres side, og da står vi på samme plass som vi gjorde denne generasjonen, og det er straks ikke noe å hoppe og rope hura for som du har gjort gjennom en del sider allerede.

 

Hva tror du bruker mest datakraft: At mange tusen brukere er pålogget og bruker Office 365, eller at de er logget av og er hjemme og lager middag eller sover eller whatever? Antar du er såpass oppegående at du forstår hvordan et slikt datasenter fungerer? Det er ikke slik at Laura på regnskap får en egen server i Azure som dedikeres til henne og henne alene, kraften justeres dynamisk rundt etter behov.

Men for pokker.

Du beviser jo bare at du ikke vet selv hvordan en slik tjeneste fungerer.

Hvis en bank leier plass for datalagring der i skyen, så vil jo ikke den forsvinne selv om man logger seg av systemet. Det er jo ikke slik at de ressursene plutselig blir plassert en annen plass pga noen skal spille, "så da må vi kalkulere hvordan håret til Mario fungerer der i skyen" med de ressursene som den banken betaler for og leier.

 

Er du virkelig seriøs nå du skriver dette?

 

 

Les forskjellen igjen mellom dedikerte multispillerservere og datakverning i skyen.

Igjen, du har null peil. Jeg skrev til deg tidligere om dette, og du har igjen gått rundt grøten uten å svare til det. Det er ingen forskjell mellom mulig hardware som blir brukt til en dedikert server og datakverning i skyen. Alt handler om skalering av hva en trenger en dedikert server til, samt hva en skal "kverne".

 

Dette har jeg skrevet før, så hvorfor må jeg gjenta meg?

 

 

Det er 100% opp til fabrikanten. Og 100% opp til oss å velge om vi vil kjøpe produktet eller ikke. Og det du sier her er 100% tøys.

Hvordan tjener fabrikanten penger?

 

Det du sier er korrekt om man skal lage et nytt produkt. da er det bare å hoppe i det og satse på at folk kjøper produktet sitt. Men er man smart så gjør man da en produktanalyse for å se om det du satser på faktisk har et marked.

 

MS har nå vært på markedet med en konsoll i flere år allerede, og da er det faktisk viktig at de hører på sine sluttbrukere for å fremdeles kunne klare å beholde sin inntekt. Så nei, det du sier er tull. Beviset er jo nettopp det MS selv har gjort nå. De forandret sin visjon basert på sine sluttbrukere. Hvordan du klarer å unngå det er helt fantastisk merkelig.

 

På Xbox 360en kan lillebror i huset låne din kopi av Raymans Raving Rabbids, og spille hele dagen lang mens du er på skolen eller konfirmasjonsundervisning. Family Sharing-systemet til Xbox One gir lignende funksjonalitet, tilpasset en moderne hverdag hvor ting er online og ikke på plast-plater.

Du har for liten kunnskap om denne "family sharing" systemet til å uttale deg om det ville være positivt eller negativt.

 

Det er alt for naivt å tru at de ville la 9 av 10 spill være gratis for 10 venner. Det er jo som å innføre piratvirksomhet rett inn i konsollverdenen.

 

Okei, så du kjøper et nytt tøft singleplayer-spill, installerer det hjemme og spiller ivei. Så låner du discen til din venn Olav, som installerer det hjemme og spiller som bare det, så går discen til Kurt-Arne som installerer og... osv, osv.. Hva hindrer deg fra å kjøpe et spill og så installere og spille det på en ubegrenset mengde konsoller? Det er her online DRM kommer inn i bildet.

Hele poenget var at man valgte selv om man ville bruke disken som en diskbasert DRM, eller om man ønsket å bruke onlinebasert DRM.

 

Så nei, det ville ikke vært mulig å installere spillet på et uendelig antall konsoller. Hvordan du i det hele tatt kom til den konkulsjonen er vell bare et bevis på at du prøver å provosere.

 

Les over, og les deg gjerne opp om hvordan cluster computing funker, her er du tydeligvis helt blank.

Jøss, du gikk rundt grøten og svarte meg ikke på det jeg skrev igjen altså? Klarer du kanskje ikke å svare meg på min tiltale ovenfor min misstanke rundt din visdom rundt dette? Istedet så bare snur du rundt og sier at jeg ikke kan noe rundt dette istedet?

 

Du er klar over at jeg har brukt slike tjeneste flere ganger tidligere med mitt firma? Har du?

 

 

Sukk, les tidligere innlegg. Stikkord: Azure, garantert datakraft, API i konsollen.

Jøss. Enda engang så går du rundt grøten og unngår å svare.

Hva betyr API? Du bruker det som om det er noe spesielt med Xbox One.

 

Vel, for å ta semantikken først, det er ingenting "Personal Computer" (forkortelsen for PC) med cloud computing. Uansett, forskjellen fra dedikerte servere til opplegget MS legger opp til med Azure og avlasting til skyen er markant.

Hva er en PC bygget opp av? Samt hva er en server bygget opp av?

PC er enkelt å bruke ettersom det inneholder diverse komponenter som alle er bekjent med. Alle vet hva en PC er bygget opp av, og da vet også alle hva som også blir brukt av enhetene i en server. Sett mange av dem sammen og du har en servercluster.

 

Eneste forskjellen kan være enkelte drivere mellom enkelte enheter, men i bunn og grunn så er det ingen forskjell mellom en PC og en Server.

 

Og der har vi også den eneste forskjellen. Skaleringen på serveren og serverclusterene som brukes til et gitt formål.

 

 

Foreslår at vi setter strek her. Det er meningsløst å diskutere emner med noen som har liten kunnskap om temaet. Du har ikke tro på MS satsing på avlasting til skyen og det er helt ok. Jeg tror ikke vi vil se revolusjonerende nye opplevelser som en følge av satsingen ved launch, men det er noe nytt og innoverende og det setter jeg pris på. Og på litt lengre sikt kan vi nok se noe interessant komme ut av det hele. Uansett, MS har belegg for sine uttalelser om 3x kraften av Xbox One tilgjengelig i skyen, som var mitt hovedpoeng.

 

Snakk om å trolle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...