Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Herregud. De lurer da virkelig ingen. Spill til dagens konsoll krever også internett tilkobling for å fungere optimalt. Du som bruker så mye tid på å Google og lete etter dritt er også den som klager mest over at ting krever internett. Spillene til Xbox One fungerer fint uten internett, men om du skal utnytte det 100 % (som ting altså gjør i dag også) så må du være koblet til nettet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Titter innom her jevnlig, litt slitsomt det her vel folkens? Glad jeg skal ha begge jeg, så slipper jeg å krangle med andre og ikke minst meg selv om hvem jeg skal ha og hvorfor... :p

 

Er det samme jaget hele veien, og PS fans plusser hverandre i hjel på innleggene.

Lenke til kommentar

Herregud. De lurer da virkelig ingen. Spill til dagens konsoll krever også internett tilkobling for å fungere optimalt. Du som bruker så mye tid på å Google og lete etter dritt er også den som klager mest over at ting krever internett. Spillene til Xbox One fungerer fint uten internett, men om du skal utnytte det 100 % (som ting altså gjør i dag også) så må du være koblet til nettet.

TING, ja som for eksempel Facebook, Streaming, og MMOs.

Det jeg får ut ifra det du sier er at for at et spill som kanskje er på 59% uten nett er 100% med nett? fordi at clouden tar for seg manglende innhold som for eksempel tekstur-optimalisering, innhold som biler, folk på gatene, bygninger, synkront værforhold, side oppdrag, AI.

 

Det kommer til å kreve så sinnssykt mye nett, jeg har 60/60 selv, men føler at det bare er en dråpe i havet i forhold til hva jeg kommer til å trenge for å få spillet til å kjøres på best mulig måte.

Lenke til kommentar

TING, ja som for eksempel Facebook, Streaming, og MMOs.

Det jeg får ut ifra det du sier er at for at et spill som kanskje er på 59% uten nett er 100% med nett? fordi at clouden tar for seg manglende innhold som for eksempel tekstur-optimalisering, innhold som biler, folk på gatene, bygninger, synkront værforhold, side oppdrag, AI.

 

Det kommer til å kreve så sinnssykt mye nett, jeg har 60/60 selv, men føler at det bare er en dråpe i havet i forhold til hva jeg kommer til å trenge for å få spillet til å kjøres på best mulig måte.

 

Feil. Spilloppdateringer, DLCer osv. er ting jeg tenker på som krever nett tilkobling. Thomas skriver som man ALDRI skal være tilkoblet nettet når man spiller og da mister man store deler av spillet. Punktum. I FIFA f.eks. så får man en "dårligere" spillopplevelse fordi man mister spilleroverganger, oppdaterte stats osv. Slik er det i flere spill også hvor produsentene oppdaterer og gir oss nye ting og fikser bugs.

 

Nå er det snakk om at vi skal kunne lagre i skyen og plukke opp spillet på andre steder. Hvordan i helvete skal dette være mulig om man skal være offline? Da må man ta til takke om å bare spille på samme konsoll. Det samme gjelder også om man skulle miste det man har gjort fordi man lagrer alt på maskinen og ikke i skyen. Jeg er sikker på at man får spilt offline, men om man er tilkoblet online vil det gi goder. Noe man ikke kan klage på i mine øyne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De har selvfølgelig lagt til flere egenskaper i skyen, blant annet det med Forza og forbedring av AI. Om du ikke vil bruke dette så blir det jo bare at du må kjøre mot standard AI. Av og til så er det vanskelig å gjøre mye uten internett tilgang og det er noe de fleste skjønner.

 

Men som sagt, nekter du å være tilkoblet blir det sikkert bare slik som det er i dag når du ikke er tilkoblet. Poenget nå er vel også at Microsoft har lagd mer ned i skyen og lagt til flere muligheter ved den. Så det er opp til deg om du er fornøyd med å bare spille offline eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Er det samme jaget hele veien, og PS fans plusser hverandre i hjel på innleggene.

 

Samme andre veien og, er bare mindre av dem. Og det er nesten like kjedelig å lese "jeg skal ha begge og føler meg bedre enn deg"-innleggene, men slik er nå en konsollkrig.

Lenke til kommentar

De har selvfølgelig lagt til flere egenskaper i skyen, blant annet det med Forza og forbedring av AI. Om du ikke vil bruke dette så blir det jo bare at du må kjøre mot standard AI. Av og til så er det vanskelig å gjøre mye uten internett tilgang og det er noe de fleste skjønner.

 

Men som sagt, nekter du å være tilkoblet blir det sikkert bare slik som det er i dag når du ikke er tilkoblet. Poenget nå er vel også at Microsoft har lagd mer ned i skyen og lagt til flere muligheter ved den. Så det er opp til deg om du er fornøyd med å bare spille offline eller ikke.

 

Uten å vite 100% hvordan Forza AI funksjonen fungerer, så regner jeg med at man ikke er avhengig av nettet for at det skal fungere til en hver tid.

 

Det handler jo stort sett om forandringer av algoritmer, og det trenger man da kun gjøre én gang så har man bedre A.I. Det som dog er positivt, og noe jeg håper på er at det er en samlet prosess. Atlså at "sky'en" ikke bare tar din kjørestil og stiller på din A.I basert på kun det (er det slik, så trenger man ikke sky'en i det hele tatt), men at man ser på alt som blir loggført fra spillere fra hele verden og lager profiler på grunnlag av det.

 

Så med andre ord. Jo oftere du logger deg på nettet og laster ned disse profilene, jo bedre vil A.I'en utvikle seg over tid. Ikke slik at A.I blir kalkulert i realtime når du er logget på. Det ville aldri gått.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Om jeg forsto det riktig så tar AIen også utgangspunkt i vennene dine også? Poenget med hele diskusjonen er at om man skal nyte noe 100 % så må man være koblet på nettet. Er man ikke det så kan man ikke klandre noen andre. Spesielt ikke i 2013.

Lenke til kommentar

Om jeg forsto det riktig så tar AIen også utgangspunkt i vennene dine også? Poenget med hele diskusjonen er at om man skal nyte noe 100 % så må man være koblet på nettet. Er man ikke det så kan man ikke klandre noen andre. Spesielt ikke i 2013.

 

Diskusjonen nå handlet jo først og fremst om juget til MS. Sony har da selv sakt at de har de samme mulighetene til å kjøre kalkulasjoner i nettskyen. Men de juger ikke og sier at om man kjøper deres konsoll, så har man 3 til i nettskyen. De har fra starten av sakt hva som er, og hva som ikke er mulig med den teknologien.

 

Der MS har sakt at man kan kjøre direct lightning pluss diverse andre ting som sømløst cloth-kalkulasjoner med det, noe som er bare tull.

 

Men ja, om man skal ha full nytte av spillene, så hjelper det å koble seg til nettet for diverse oppdateringer og lignende, men nettskyen er ingen magiker som gjør magiske ting der oppe. Det er ingen ny teknologi, dette er noe man har brukt i flere år allerede.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Jug og jug. Microsoft _garanterer_ å ha datakraft og minne nok tilsvarende 3 Xbox One, pr solgte Xbox One. Så utviklere kan være trygge på at tre ganger kraften i hver Xbox one de selger spillet til er tilgjengelig i Microsoft Azure. Det er en rekke ting som ikke er så båndbredde og reponstidsavhengig, eksempelvis player-based AI (som i Forza), lyssetting av natt/dag sykluser (hvor lyset ikke trenger å oppdateres i neste frame, men hvor infoen godt kan komme senere, store ting som å røyklegge store spillerområder (og som konsollen vanligvis ville gjort mens den loader inn spillet), osv. Her har alle utviklere klare muligheter å forholde seg til: 3x Xbox One tilgjengelig i skyen, så er det opp til dem å finne gode og riktige løsninger for å bruke kraften på rett måte.

 

Og til dere som er skeptiske til at ting skal kunne skje i skyen, hva med konsoller som OnLive hvor absolutt _alt_ skjer i skyen? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det store forskjeller på å streame video av et spill som kjører på en server, enn at det ska kjøres spillfysikk, lys, ai etc på server.

Det er uansett latterlig å prøve å lure hvermansen til å tro at se har 3x kraften til en xbox one, i clouden. De har en del kraft tilgjengelig ja, men den kan være ustabil og veldig begrenset i forhold til va den kan brukes til. I tillegg vil 95% av alle spill være multiplattformspill, så at utviklerene kommer til å bruke masse tid på å spesialisere spillet sitt for cloud computing blir ren ønsketenkning.

 

Lenke til kommentar

Leste en kostnadsanalyse av hvor mye det ville kostet Microsoft å ha kraften til tre konsoller for hver konsoll solgt. 300 dollar året var det vel. Hadde vært billigere å produsere en konsoll som var dobbelt så kraftig. Microsoft skal tjene penger, ikke drive "veldedighet" for gamere. Tilogmed utviklere har sagt dette. Snakk om å være naiv.

Lenke til kommentar

Det er et spill for å drive folk inn i en konstant tilkoblet hverdag. 24 timers aktivering og bruktspillsperre skulle være begynnelsen på dette. Jo mer kontroll Microsoft har over brukerne sine, jo lettere er det å tjene penger.

 

Sony forstod heldigvis at det ikke er verdt å eie en DRM-konsoll over en PC, og dermed tvingte Microsoft til å endre dette. Selvfølgelig hjalp det at 90% av de som eier en Xbox 360 heller ikke gikk med på dette. Helt utrolig at restriksjonene var helt greit for mange.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

men den kan være ustabil og veldig begrenset i forhold til va den kan brukes til. I tillegg vil 95% av alle spill være multiplattformspill, så at utviklerene kommer til å bruke masse tid på å spesialisere spillet sitt for cloud computing blir ren ønsketenkning.

 

Nei, hvis dette er et område som Microsoft har lagt ned mye ressurser på, så er det ikke tvil om at de vil få det til. XBL er suverent bedre enn PSN. PSN ville fått problemer med å håndtere slik kraft, da PSN har nok problemer med å holde seg online... :p

 

Sammenligner man Microsoft med Sony på dette punktet så er man utrolig naiv. Å forvente at Sony kan hamle opp med Microsoft på dette punktet er urealistisk mtp at XBL har vært en mye mer velutviklet tjeneste i lang lang tid kontra PSN.

 

Det du sier angående multiplattform-spill, og ønsketenkning... Noen foretrekker den ene løsningen, mens andre foretrekker den andre. Noen utviklere vil nok prioritere Microsoft og clouden, og hvorfor ikke egentlig?

 

Registrerer at enkelte her håper innstendig på Microsoft failure da de frykter at Microsoft vil ta opp igjen det de hadde tenkt å starte på denne next-gen, men det vil skje uavhengig av om det er Microsoft eller ei. Det er fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...