Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke greia med Xbone's Could-power eller hva det nå enn heter. Skal det brukes i singleplayerspill? Og hva om internettet er ufattelig tregt? Man vil ikke ha forsinkelser i spillverdenen sin, det er i allefall sikkert. Og enda verre: hva om nettet blir helt borte midt under en singleplayer-session?

Har ikke helt trua på det her..

Lenke til kommentar

Skjønner ikke greia med Xbone's Could-power eller hva det nå enn heter. Skal det brukes i singleplayerspill? Og hva om internettet er ufattelig tregt? Man vil ikke ha forsinkelser i spillverdenen sin, det er i allefall sikkert. Og enda verre: hva om nettet blir helt borte midt under en singleplayer-session?

Har ikke helt trua på det her..

Marc Whitten i Microsoft sa i et intervju at de som tar utbytte av "Cloud Compting" mest sannsynlig blir å utvikle spillene slik at de vil fungere uten en permanent tilkobling. Vi har allerede Forza 5 og Sunset Overdrive til Xbox One som bevis på dette. Titanfall er et multiplayer-spill. Det vil si at man mister de effektene "Cloud" gir, men jeg tror det er snakk om minimale ting. Vi har allerede flere eksempler på singleplayer-spill som tar utbytte av å være tilkoblet, for eksempel Burnout Paradise. Lager man et spill som er helt avhengig av en permanent tilkobling av "Cloud Computing" (tipper multiplayer og MMO) vil det selvfølgelig kreve en permanent tilkobling.

Resultatet er trolig at vi blir å se flere MMO. The Division, Titanfall, Skyrim Online og The Crew er eksempler på dette.

Her er link til intervjuet.

Lenke til kommentar

Har snart spilt 150 timer tilsammen om vi kombinerer Fifa 12 og Fifa 13, hvor 100% av kampene er mot andre spillere på nettet. ;)

Så du vil ikke at dine medspillere skal bli bedre når du ikke bruker dem?

Hovedproblemet ligger også i Pro Clubs, hvor AIene er så dårlig at det er håpløst.

Lenke til kommentar

Vel jeg tar denne utrolige nettsky teknologien med en gigantisk klype salt...inntil jeg får se visuelle forskjeller på et spill som er til både XBO og PS4.

Kan ikke akkurat si jeg har sett noen mmo spill på PC som har skilt seg noe voldsomt ut pga dem har egne dedikerte servere...noe alle har.... Så jeg klarer bare ikke å svelge det her ifra Microsoft.

Ikke noe hadde vært bedre om det faktisk viser seg at dette har noe for seg. Men jeg tror dette er MS sin strategi på å få fokus bort ifra at dem har svakere hardware og at nettsky teknologien er "redningen".

Fint PR triks som vil nok virke på mange.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Holder selv med PS4 foreløpig, ser jo bedre ut på papiret. Så la inn forhåndsbestilling når den ble tilgjengelig på komplett.

Får bare vente å se hva tiden viser, om Xbone skulle bli så mye bedre en PS4 så får en bare anskaffe seg den også etterhvert :)

Lenke til kommentar

Genialt oppsummert. Det er dette jeg har prøvd å forklare brukere som har brukt Steam som et argument, men denne fyren gjør det lekende enkelt.

Edit: Han kunne i tillegg nevnt at PC også har gratis online multiplayer.

Problemet er at han tar hele sitt argument fra en biased posisjon, han sammenligner steam i dag mot en fiktiv XBL. Det blir som å sammenligne den en ny oppstartet lokal fast food restaurant med McDonald og kritisere den lokale for å ikke ha butikker over hele verden. Alle må starte ett sted, og du kan ikke gi alle fordelene og ingen av ulempene. Du kan ikke bare si at den lokale hamburgerbula at de skal bygge millioner av utsalgsteder fordi at det er hva du forventer av McDonald.

Både XBL og PSN har ikke mulighet til å bli hva steam er uten alvorlige endringer i forretningsmodellen, så isteden for at vi denne generasjonen lar de to butikkene utvikle seg til noe bra når neste generasjon konsoller kommer. Må vi nå vente på neste generasjon før vi får innført online drm og så må vi vente enda en generasjon før vi begynner å se noe som kan sammenlignes med det vi har på PC.

For om det er en ting som er sikkert er det at historie vil alltid repetere seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Godt poeng det, men folk har ikke tid nok til å se på at noe nytt bygges opp. Spesielt når det er Microsoft eller Sony som står bak det. De står der og tror dem vet hva som er best om 10 år, og at det Sony og Microsoft ønsker å gjøre er en dårlig metode og vil ikke fungere. Folk lager hylekor når dem ikke er komfortable med noe eller kjenner til det. Det ble laget hylekor over Windows 8 også, og hvor "upraktisk" det er. Dagen i dag så har folk nærmest snudd og mange av de som svartmalte OSet elsker det. Hastigheten, appsene og grensesnittet gjør at man får et mer effektivt og moderne OS. Du har også de, som f.eks. han duden i videoen, som ville brukt Windows XP en dag i dag kun fordi det er noe man kjenner til og det nye er dårlig.

Endret av Emils.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...